قالیباف، در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در تبریز:

جمهوری اسلامی بدون مردم هیچ معنایی ندارد /باید مسئله‌ها را بهنگام حل کنیم و مشکلات را توجیه نابجا نکنیم +فیلم

کد خبر: 1204307

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم خدای نکرده ضعف‌های خود را در سایه دین پنهان نکنیم و ضعف خود را به خاطر نجابت مردم مورد غفلت قرار ندهیم.

جمهوری اسلامی بدون مردم هیچ معنایی ندارد /باید مسئله‌ها را بهنگام حل کنیم و مشکلات را توجیه نابجا نکنیم +فیلم

 اگر نبود قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، ادامهٔ مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی با مشکل مواجه می‌شد

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در تبریز:

 درود بر شما مردم قهرمان، بر شما مردم تبریز، بر شما مردمی که هرگاه تاریخ را دوره می‌کنیم، همیشه تاریخ‌ساز بوده‌اید. مهم‌ترین ویژگی شما حب اهل‌بیت در همهٔ حرکت‌هاست. شما بیعت خود را همیشه با امام حسین وسقای کربلا در طول تاریخ حفظ کردید و برای عزت مردم به نمایش گذاشتید.

 در چند روز آینده، ۲۹ بهمن را خواهیم داشت که مردم تبریز و آذربایجان آنچنان قیام کردند و سلسلهٔ مبارزه را در چهلمین روز شهادت شهدای قیام خونین قم ادامه دادند.

در جنگ اقتصادی امروز، تبریز و آذربایجان نشان دادند در خط مقدم و پیش‌قراول‌اند 

 در جنگ اقتصادی امروز، در حوزۀ صنعت و تجارت و کمک مؤمنانه، باز تبریز و آذربایجان نشان داد در خط مقدم است و در جنگ اقتصادی هم پیش‌قراول است. درود می‌فرستیم به مردم عزیز آدربایجان و تبریز که با بصیرت خودشان، پوزۀ دشمنان خارجی را در توطئه‌ها به خاک مالیدند. این از شجاعت و حرکت و درایت و دلبستگی مردم به انقلابشان و ایران عزیزشان است.

 امام به ما فهماند جمهوری اسلامی بدون مردم هیچ معنایی ندارد

انقلاب اسلامی توانست در دل یکایک ملت جا بگیرد و امام (ره) با تکیه بر سنت‌های الهی مردم را باور کرده و به مردم اعتماد به نفس داد و فرهنگ ما می‌توانیم را به برکت حضور مردم نهادینه کرد.

 امام به همۀ ما مسئولان فهماند جمهوری اسلامی بدون مردم هیچ معنایی ندارد و بقای آن مبنی‌بر حضور مردم در صحنه است و قدرت ما بعد از خدا برخواسته از قلب یکایک مردم عزیز است.

 کارآمدی حق‌الناس است | وظیفۀ ما مسئولین دربرابر شما این است که با تشخیص‌های علمی و تصمیمات سیاسی درست به شما مردم عزیز خدمت کنیم

 وظیفۀ ما مسئولین دربرابر شما مردم عزیز این است که بتوانیم با تصمیمات درست و کارآمدی، و با حرکت‌های صحیح و بجا، با تشخیص‌های علمی و تصمیمات سیاسی درست به شما مردم عزیز خدمت کنیم.

 امروز کارآمدی حق‌الناس است. حقی است که بر عهدۀ ما مسئولین است که باید آن را به جا بیاوریم. این دین ما به شما مردم است. و باید این حق را هم در زمان خودش انجام بدهیم. اگر حقی را در زمان خودش انجام ندهیم، وظیفۀ دینی و ملی خود را انجام نداده‌ایم و این گناه نابخشودنی است.

 اهل تجدیدنظر در مبانی انقلاب نیستیم، ولی می‌دانیم برای بازسازی و تحول باید در روش‌های خود بازنگری کنیم

 مقام معظم رهبری فرمودند امام ما امام تحول است. ما باید در چگونگی کارآمدسازی مبتنی‌بر مبانی اصولی انقلاب و مبتنی بر عقلانیت و عدالت گام برداریم تا بتوانیم منافع ملی کشور و رضایت مردم را به دست بیاوریم.

 بدون شک، ما اهل تجدیدنظر در مبانی انقلاب و اندیشۀ سیاسی حضرت امام (ره) و رهبری نیستیم، ولی می‌دانیم برای بازسازی حکمرانی و تحول باید در روش‌های خود بازنگری کنیم. نیازمند توجه ویژه به جوانان، زنان و نخبگان هستیم. این تحول یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باید رقم بزنیم.

 باید در برنامۀ هفتم توسعه، با هدف قراردادن مجموعۀ خانواده به‌عنوان مخاطب اصلی طوری عمل کنیم که مردم تحول را در همۀ سطوح احساس کنند و، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، بدانیم این تحول به‌جز با مردمی‌سازی اقتصاد ممکن نیست.

  برای تحول اقتصادی باید روش‌های غلط خود را اصلاح کنیم

 تحول در حوزۀ اقتصادی دو بخش دارد: بخش اول سرمایه‌گذاری و بخش دوم بهینه‌سازی درست کارآمدی و مدیریت است. هر دو بخش در کشور وجود دارد، اما روش‌های ما غلط است و باید آن‌ها را تصحیح کنیم.

 جامعۀ ما جامعه‌ای پویا و زنده است و جامعۀ پویا و زنده، همان‌طور که از نظام‌ حمایت می‌کند، حق اعتراض و مطالبه دارد

ما مسئولین باید بدانیم جامعۀ ما جامعه‌ای پویا و زنده است. جامعۀ پویا و زنده حق مطالبه دارد، حق انتقاد دارد، حق اعتراض دارد. چنان که جامعۀ پویا و زنده حمایت می‌کند و در حل مشکلات مشارکت می‌کند.

   درود بر امامی که با پیروزی انقلاب اسلامی به «الله اکبر» معنا بخشید و «مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» را با پیروزی انقلاب اسلامی تفسیر کرد

  درود به روح امام (ره) و شهدا، امام (ره)، این مرد الهی جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت. درود به امامی می‌فرستیم که توانست با پیروزی انقلاب اسلامی به «الله اکبر» معنابخشی کند. درود به امامی که مبتنی‌بر سنت‌های الهی «مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» را با پیروزی انقلاب اسلامی تفسیر کرد.

درود بر امامی که اعتمادبه‌نفس را در این ملت جاری و ساری کرد. درود بر امامی که «ما می‌توانیم» را با مجاهدت، شجاعت و تلاش شهیدان و امت حزب‌الله و مردم عزیز تحقق داد و به آن جامۀ عمل پوشاند. درود بر شهدایی که برای ایران اسلامی عزت آفریدند. درود بر شهدا و امام شهدایی که در دورۀ مظلومیت مسلمین به آن‌ها عزت بخشیده و باعث احیای مجدد اسلام در این مقطع از زمان شدند.

 انقلاب اسلامی را بدون مردم نمی‌شود معنا کرد

 همۀ تجربه‌های تلخ و شیرین، و موفق و ناموفق خودمان را، از پیروزی انقلاب تا به امروز، نگاه کنیم. هرجا مردم بودند، موفق بودیم. هرجا ما مسئولین بدون حضور مردم هر طرحی را شروع کردیم، ناموفق بودیم.

 انقلاب اسلامی یعنی مردم. تولید ثروت و منزلت بدون مردم نمی‌شود. بدانیم هر قدرتی داشته باشیم، اگر قلب مردم با ما نباشد، هیچ قدرتی نداریم. انقلاب اسلامی را بدون مردم نمی‌شود معنا کرد.

 باید مسئله‌ها را بهنگام حل کنیم و مشکلات را توجیه نابجا نکنیم

انقلاب اسلامی مسیر را فراهم کرد. مردم به صحنه آمدند و استقلال و آزادی را برای کشور به ارمغان آوردند.  این ما مسئولان هستیم که باید تلاش کنیم تا با ناکارآمدی و تصمیمات غلط دشمن را طمع نیندازیم و ضعف‌های خودمان را در سایۀ دین پنهان نکرده و به خاطر نجابت مردم به ضعف‌ها بی‌توجهی نکنیم.

 ما باید به‌وقت قدرت حل مسئله‌ داشته باشیم و مسائل و مشکلات را با اولویت حوزۀ اقتصادی و اجتماعی حل و فصل کنیم. باید تلاش کنیم موضوعات را حل کرده و مشکلات را توجیه نابجا نکنیم.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها