رتبه‌بندی معلمان چگونه اعمال می‌شود؟

کد خبر: 1209161

وزیر آموزش و پرورش در جمع معلمان به تشریح نظام رتبه بندی معلمان پرداخت و گفت: مؤلفه‌های تجربه و شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای مبتنی بر قانون در آئین نامه و شیوه نامه در رتبه بندی نظر گرفته شده است.

رتبه‌بندی معلمان چگونه اعمال می‌شود؟

یوسف نوری صبح امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های ورزشی مدارس و در پاسخ به سئوالات معلمان درباره نحوه اجرای رتبه‌بندی اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان بر‌اساس سلیقه و مدرک نیست، بلکه برخی قابلیت‌ها و شایستگی‌ها در قانون لحاظ شده است.

وی افزود: مؤلفه‌های تجربه و شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای مبتنی بر قانون در آئین نامه و شیوه نامه در رتبه بندی نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: مدرک تحصیلی یا سنوات امتیاز دارد اما نمی‌تواند تائید کننده قطعی باشد مگر اینکه تأیید کننده مرزی باشد.

نوری با تأکید بر اینکه رتبه بندی دارای نظام خاصی است تصریح کرد: برخی به واسطه سابقه کاری از امتیازها ناراضی هستند زیرا که مدارک تعیین کننده این نظام بر اساس مؤلفه‌های موثر دیگری است.

وی ادامه داد: از معلمان تقاضا دارم در ابتدا شیوه نامه، آئین نامه و قانون را به خوبی بخوانند اگر در امتیازها مشکلی وجود داشت فرصت اعتراض در سامانه وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: سامانه رسیدگی به اعتراضات معلمان الکترونیکی است و نهادهای نظارتی در صورت مشاهده ضایع شدن حق و حقوق آن را به معلم معترض بر می‌گردانند./ تسنیم

حجم ویدیو: 3.76M | مدت زمان ویدیو: 00:01:31 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها