شناسایی ۱۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی در ۴ استان/ ۳۰۰ نفر بازداشت شدند

کد خبر: 1209556

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اخیراً در سه الی چهار مورد در چهار استان توانستیم بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی کنیم.

شناسایی ۱۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی در ۴ استان/ ۳۰۰ نفر بازداشت شدند

داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب سیاست خود ارزیابی، نشست پایان سال را با حضور معاونین، رؤسای مراکز و ادارات استانی به مدت دو روز در بندرعباس برگزار می‌کند، در این نشست دو روزه تلاش می‌کنیم مجموعه اقداماتی که در سال جاری انجام گرفته به ویژه گام‌هایی که در اجرای سند تحول دولت برداشته شده و اقداماتی که در جهت تحقق اهداف برنامه ششم و قانون بودجه صورت گرفته است مورد ارزیابی قرار گیرد و بنا داریم برنامه عملیاتی سازمان را برای سال آینده در این دو روز نهادینه کنیم.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده، چندین حوزه را در سال آینده بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرد، نخست سیاست مقابله با پرونده‌های مالیاتی به ویژه فراریان بزرگ مالیاتی و کلاهبرداران مالیاتی، رویکرد غالب سازمان امور مالیاتی کشور در سال آینده خواهد بود.

منظور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب تفاهمات انجام شده با پلیس امنیت اقتصادی و دادگستری ها در استان‌ها کمک خواهند کرد که با موارد تخلف مالیاتی برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: البته شناسایی فراریان مالیاتی عمدتا با روش های سیستمی بر اساس مجموعه اطلاعات سازمان انجام می‌گیرد به ویژه استفاده از روش های هوش مصنوعی برای شناسایی افراد پرخطر به لحاظ پرداخت مالیات است.

رئیس امور مالیاتی کشور گفت: البته گزارش‌های مردمی هم در سامانه سوزنی سازمان و همچنین در سرشماره پیامکی اعلام شده، یکی از منابع اطلاعاتی ارزشمندی است که در شناسایی فراریان مالیاتی از آنها استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری مواردی ازقبیل کشف پروژه مالیاتی متعددی و همچنین دستگیری های زیادی نسبت به کلاهبرداران مالیاتی صورت گرفته است، امسال بالغ بر 250 پرونده مهمی است که در چارچوب سیاست های پروژه مالیاتی شناسایی کردیم، همچنین بالغ بر 300 نفر منجر به دستگیری شده است.

منظور گفت: برای سال آینده نیز موارد را از هم اکنون احصا کرده و از ابتدای سال شروع به جمع آوری اطلاعات تکمیلی و برخورد و مقابله با فراریان مالیاتی است، عمدتاً تمرکز سازمان مالیاتی بر مودیان بزرگ تر و فراریان مالیاتی بزرگ به ویژه در حوزه تقلب مالیاتی ، سندسازی های جعلی، فاکتور فروشی و معاملات سوری و ... است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از ریسک‌های مخاطرات جدی در حوزه مالیات داریم همین معاملات جعلی و سوری است که راهکار هایی برای مقابله با آنها شناسایی کردیم که اخیراً در سه الی چهار مورد در چهار استان توانستیم بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی کنیم.

منظور گفت: مسأله دیگر، شناسایی مودیان جدید است که با روش‌های سیستمی و بازدید میدانی توانستیم امسال هم بر اساس آخرین اطلاعات بالغ بر یک و نیم میلیون مودی جدید شناسایی کنیم. طبعا این مودیان جدید در سال آینده اظهارنامه می‌دهند و به جمع مودیان اضافه خواهند شد.

وی اظهار داشت: دیگر اقدام سازمان امور مالیاتی کشور، توسعه دولت الکترونیک در حوزه مالیات و ارائه خدمات الکترونیکی مالیاتی مودیان است، تلاش خواهیم کرد که تا حد امکان مراجعات مردم به ادارات به کاهش بدهیم و خدمات آن را به صورت الکترونیکی و از درگاه خدمات الکترونیک ارائه کنیم.

 

حجم ویدیو: 7.49M | مدت زمان ویدیو: 00:04:01 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها