خبر مهم قالیباف درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی | قالیباف: دولت برای حفظ قدرت خرید مردم باید تلاش کند

کد خبر: 1210456

در بودجۀ ۱۴۰۲ به دولت اجازه داده شد، علاوه‌بر حمایت‌های نقدی، برای حمایت از اقشار ضعیف از کالابرگ استفاده کند

خبر مهم قالیباف درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی | قالیباف: دولت برای حفظ قدرت خرید مردم باید تلاش کند

 در بودجۀ ۱۴۰۲ به دولت اجازه داده شد، علاوه‌بر حمایت‌های نقدی، برای حمایت از اقشار ضعیف از کالابرگ استفاده کند

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در گفت‌وگوی ویژۀ خبری: مجلس در بودجۀ ۱۴۰۱ دولت را مکلف کرد تبدیل ارز ترجیحی با ارائۀ کالابرگ الکترونیکی باشد. یکی از علت‌های این کار کنترل قیمت‌ها و حفظ قدرت خرید مردم بود.

امسال نیز در بودجۀ ۱۴۰۲ به دولت اجازه داده شد بتواند، علاوه‌بر حمایت‌های نقدی، از کالابرگ برای حمایت از اقشار ضعیف استفاده کند.

 مجلس اجازه نمی‌دهد هیچ‌گاه، به‌خاطر اعتبار، در حوزۀ دارو و کالاهای اساسی دچار کمبود شویم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در گفت‌وگوی ویژۀ خبری:نظر دولت این است که برای تأمین ارز دارو ۶۹ هزار میلیارد تومان کفایت می‌کند. طبیعتاً نظر دولت هم کارشناسی است. من اطمینان بدهم. دولت و مجلس در حوزۀ کالاهای اساسی و حوزۀ سلامت تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد کمبود یا کسری بودجه به وجود بیاید. ولو اینکه در میان سال بودجه را اصلاح کند. هرچقدر این قسمت لازم باشد، و اگر احساس کمبود پیش بیاید، در میان سال جبران می‌شود.

  البته در حوزۀ دارو گرفتار اسراف هستیم. در حوزۀ توزیع هم مشکل داریم. با نسخۀ الکترونیک و طرح دارویار و طرح پزشک خانواده می‌تواند از بخشی از اسراف‌ها جلوگیری کند و نیازها را برطرف کند. با اطمینان می‌گویم هیچ‌گاه به‌خاطر اعتبار دچار کمبود نخواهیم شد.

 مجلس با سیاست‌های جبرانی به‌دنبال کاهش فشار تورم بر مردم است | دولت برای حفظ قدرت خرید مردم باید تلاش کند

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در گفت‌وگوی ویژۀ خبری: قبول دارم نتوانستیم، به اندازۀ تورم، اقشار مختلف مخصوصاً اقشار ضعیف را تحت پوشش قرار دهیم. البته با سیاست‌های جبرانی مانند کالابرگ الکترونیکی، معافیت‌های مالیاتی، تحت پوشش بیمه قراردادن افشار مختلف فاقد بیمه مانند ملوانان و صیادان، محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف، افزایش حقوق سربازان به‌دنبال حل مشکلات افشار مختلف هستیم.

اقرار می‌کنم این سیاست‌ها نمی‌تواند همۀ تورم را پوشش دهد. در کلان کشور، دولت که مسئولیت اجرا را بر عهده دارد باید تورم را کاهش دهد تا قدرت خرید مردم حفظ شود.

حجم ویدیو: 10.29M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها