هشدار نیروی دریایی ایران به زیردریایی آمریکا در تنگه هرمز

کد خبر: 1216215

هشدار نیروی دریایی ایران به زیردریایی آمریکا در تنگه هرمز

هشدار نیروی دریایی ایران به زیردریایی آمریکا در تنگه هرمز

فرمانده نیروی دریایی ارتش، جزئیاتی از هشدار این نیرو به یک زیردریایی آمریکایی در تنگه هرمز را تشریح کرد.

امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جزئیاتی از هشدار و شناسایی زیردریایی آمریکایی توسط این نیرو اشاره کرد و گفت: این زیردریایی در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز بود که توسط زیردریایی تمام ایرانی و بومی «فاتح» رصد و شناسایی شد.

وی افزود: زیردریایی «فاتح»، این زیردریایی آمریکایی را با مانورهای ایذایی مجبور کرد تا به سطح آب بیاید و مسیر تنگه هرمز را در سطح آب عبور کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این زیردریایی آمریکایی تا حدودی به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک شده بود، از این‌رو هشدارهای لازم به زیردریایی داده شد و همراه یک اسکورت، مسیر خود را تغییر داد و مسیر خود را ادامه دادند.

امیر دریادار ایرانی با تأکید بر اینکه زیردریایی آمریکایی با تمام تجهیزات به‌روزی که داشت تمام سعی و تلاش خود را کرده بود تا بدون صدا و اثر از تنگه هرمز عبور کند، گفت: در این شرایط، با گشت‌زنی زیردریایی فاتح، این زیردریایی آمریکایی شناسایی و رصد شد.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها باید توضیح دهند که چرا در یک آبراهه مهم دریایی نقض قوانین کردند و هشدار اخیر نیروی دریایی ایران به آمریکا این است که باید از این پس به تمام قوانین بین‌المللی پایبند باشند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: زیردریایی آمریکایی که در حال گذر از تنگه هرمز بود، یک زیردریایی به‌روز هسته‌ای به نام «فلوریدا» بود./ فارس

حجم ویدیو: 8.01M | مدت زمان ویدیو: 00:04:18 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها