امیرعبداللهیان: عمان همواره علاقمند است که گفت وگو برای لغو تحریم‌ها به سرانجام مطلوبی برسد

کد خبر: 1217316

وزیر امور خارجه گفت: تایید می‌کنم که به ویژه پس از سفر آیت‌الله‌ رئیسی به مسقط که سال گذشته انجام شد، روند اجرای توافقات شتاب زیادی گرفته است.

امیرعبداللهیان: عمان همواره علاقمند است که گفت وگو برای لغو تحریم‌ها به سرانجام مطلوبی برسد

وزیر امور خارجه گفت: تایید می‌کنم که به ویژه پس از سفر آیت‌الله‌ رئیسی به مسقط که سال گذشته انجام شد، روند اجرای توافقات شتاب زیادی گرفته است.

حسین امیرعبداللهیان درباره دستاوردهای سفر دو روزه خود به عمان در جمع خبرنگاران گفت: خرسندم که جمع‌بندی که با مقامات عمان به‌ویژه با همکاران وزیر خارجه عمان داشتم، تایید می‌کنم که به ویژه پس از سفر آیت‌الله‌ رئیسی به مسقط که سال گذشته انجام شد، روند اجرای توافقات شتاب زیادی گرفته است.

وی افزود: هم بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در دو طرف فعال عمل کرده‌اند و هم سفرا و دیپلمات‌های ما در تهران و مسقط در هر دو سو اقدامات موثری را انجام داده اند به طوری که سلطان عمان که پیش از این خودشان ۲۰ سال در وزارت خارجه دیپلمات بوده‌اند و تعبیری که امروز از روابط دو کشور دارند مبنی بر این است که «به عنوان کسی که ۲۰ سال در وزارت امور خارجه بودم احساس می کنم در یک سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و در حوزه مناسبات دوجانبه کارها به خوبی پیش می‌رود.»

وزیر امور خارجه بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این سفر در مورد آن اتفاق نظر داریم این است که با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران و موقعیت ژئوپلتیک کشورمان در بحث ترانزیت، توافق ترانزیتی عشق‌آباد را که از عمان شروع می‌شود از مسیر ایران تا آسیای مرکزی امتداد پیدا می‌کند را بتوانیم هرچه زودتر اجرایی کنیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در حوزه انرژی پیشرفت های بسیار خوبی را داشته ایم و همکاری‌هایما رو به رشد است همچنین در زمینه تجارت، اقتصاد و سرمایه گذاری اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است که امیدوار هستیم که در سفر آقای سلطان به تهران که در آینده انجام خواهد شد بتوانیم این پروژه‌ها را تکمیل کرده باشیم البته همکاران ما اسنادی را برای امضا در جریان این سفر آماده می‌کنند.

وی یادآور شد: ‌استفاده از فرصت در خصوص برخی از مسائل منطقه‌ای از جمله وضعیت یمن، ضرورت تسریع در لغو محاصره کامل انسانی یمن و همچنین برقراری آتش‌بس پایدار و گفت‌وگوهای جهاد یمنی یکی از موضوعاتی است که همواره مقامات یمن هم نسبت به آن اهتمام دارند و اینجا مرکزی است برای گفت‌وگوهای مرتبط با این مسئله از جمله گفت‌وگوهای عربستان سعودی و انصارالله یمن و مقامات یمن که اخیرا هم این گفتگوها انجام شده است.

وزیر امور خارجه گفت: در عین حال در خصوص وضعیت اوکراین و برخی از مسائل بین‌المللی گفتگوهایی را با همتای خودم داشتم. عمان همواره علاقمند است که گفت وگو برای لغو تحریم‌ها به سرانجام مطلوبی برسد ایده‌هایی در این ارتباط مطرح بود که ایده‌های مطروحه را دریافت کردیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما از نقش سازنده و نیات صادقانه سلطان عمان در این موضوع قدردانی می‌کنیم./ایرنا

حجم ویدیو: 7.25M | مدت زمان ویدیو: 00:03:47 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها