رئیس‌جمهور در سفر استانی خوزستان:

۷۰ بار دیگر ‌برای مشکلات به خوزستان می‌آیم / در دیدار صمیمی با سران عشایر: اتحاد اقوام باطل کننده نیرنگ دشمن است +فیلم

کد خبر: 1217416

رئیس جمهور از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

۷۰ بار دیگر ‌برای مشکلات به خوزستان می‌آیم / در دیدار صمیمی با سران عشایر: اتحاد اقوام باطل کننده نیرنگ دشمن است +فیلم

آیت‌الله ابراهیم رئیسی امروز (هفتم اردیبهشت ماه) از طریق فرودگاه دزفول، برای هفتمین بار وارد خوزستان شد.

 وی سفر دو روزه خود به خوزستان را از شهر دزفول آغاز می کند و بعد به اندیمشک می رود و افتتاح پروژه و دیدار مردمی در این شهر خواهد داشت.

در جریان این سفر نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک و خط دوم راه‌ آهن اندیمشک ـ اهواز حد فاصل ایستگاه شوش تا بامدژ نیز توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری می رسند.

بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه گذاری شده است و از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به خوزستان بوده است.

دیدار مردمی با مردم شهر اهواز نیز از مهم‌ترین برنامه های رئیس جمهور در روز پنجشنبه است./ایسنا

 رئیسی: دولت به‌دنبال جبران عقب‌ماندگی‌های خوزستان است

رییس جمهور گفت: وظیفه مسئولان و ما نسبت به مردم خوزستان، حل مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌های این استان است.

به گزارش فارس از دزفول، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور امروز در فرودگاه دزفول اظهار کرد: استان خوزستان، خط مقدم دفاع از وطن و دفاع از مرز‌و‌بوم این کشور است.

وی ادامه داد: مردم خوزستان دین خود را ادا کرده‌اند و امروز ملت ایران و مسئولان نسبت به این استان مسئولیت مضاعف دارند.

رئیسی گفت: مردم این استان در دفاع مقدس امتحان خوبی پس دادند. وظیفه مسئولان و ما نسبت به مردم این استان، حل مشکلات آنان است.

وی با بیان اینکه تلاش دولت جبران عقب‌ماندگی‌های این استان است افزود:با ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد، نباید مشکل آب‌و‌فاضلاب وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه خوزستان و استاندار از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر دیدارهای مردمی، نشست با نخبگان، بزرگان عشایر و اهالی تولید و صنعت، پروژه‌‌های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، محیط زیستی و ریلی را به بهره‌برداری می‌رساند.

رئیس جمهور حرم امامزاده محمد بن موسی را زیارت کرد

رئیس جمهور در ابتدای ورود به شهرستان دزفول، حرم مطهر امامزاده محمد بن موسی الکاظم (ع) این شهرستان را زیارت کرد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی صبح امروز به استان خوزستان سفر کرده است در بدو ورود به این استان و در شهرستان دزفول حرم مطهر امامزاده محمد بن موسی‌الکاظم (ع) ملقب به سبز قبا را زیارت و با زائران این حرم مطهر از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی در حاشیه این زیارت با خانواده تعدادی از شهدای این شهرستان از جمله شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای حمله تروریستی رژه اهواز نیز دیدار کرد.

خط تولید کاغذ مقوا با حضور رییس جمهور در دزفول افتتاح شد

خط تولید کاغذ مقوا از ضایعات روز پنجشنبه با حضور رییس جمهور و هیات همراه با صرف ۱۲۰ میلیارد تومان در شرکت کارتن محمد دزفول افتتاح شد.

به گزارش ایرنا محمد پویه، مدیرعامل شرکت کارتن محمد، روز پنجشنبه در جریان افتتاح این خط تولید در محل شرکت کارتن محمد واقع در شهرک صنعتی شماره یک دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: ماده اولیه ورق کارتن که صنعت کارتن و یک صنعت مادر است از سال ۱۳۴۲ در کاغذپارس هفت تپه راه اندازی شده بود پس از آن در استان خوزستان با این ظرفیت، شکل و تناژ مجموعه تولیدی کاغذ نداشتیم که اکنون این خط در شرکت کارتن محمد با تجهیزات به روز و پیشرفته فعال شده است.

وی افزود: راه اندازی خط تولید کاغذ مقوا در این شرکت زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را به همراه داشته که تاکنون ۳۰ نفر جذب شده و بقیه نیروها به تدریج جذب خواهند شد.

مدیرعامل شرکت کارتن محمد با اشاره به اینکه با استخدام این افراد، تعداد نیروهای مشغول به کار در این شرکت به ۳۰۰ نفر خواهد رسید، بیان کرد: برای راه اندازی این خط تولید ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۵ میلیارد آن از محل تسهیلات بانک توسعه تعاون و مابقی آورده شخصی است.

پویه اظهارکرد: در این خط تولید از کاغذ باطله، کاغذ تولید می‌شود که طی آن کاغذهای باطله با بازیافت به چرخه باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه در گام دوم این خط تولید که سال آینده افتتاح می شود، کاغذ تحریر تولید خواهد شد، افزود: شرکت کارتن محمد بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تن در سال ظرفیت صادرات دارد که محصولات این شرکت علاوه بر خوزستان و استان‌های همجوار به عراق نیز صادر می‌شوند.

شرکت کارتن محمد فعالیت خود را از سال ۸۰ در زمینه تولید کارتن آغاز کرده و طی این ۲۱ سال توانسته زنجیره خط تولید خود را به صورت کامل تکمیل کند.

۱۸ هزار تن کاغذ بسته بندی، ۲هزار و ۴۰۰ تن ورق کارتن، یکهزار و ۲۵۰ تن کارتن و ۷۰۰ تن جعبه در سال در شرکت کارتن محمد تولید می شود.

 ۴۲۰۰ واحد تعطیل در کشور احیا شد

 رئیس جمهور با بیان اینکه ۴۲۰۰ واحد تعطیل در کشور احیا شد، گفت: هزاران میلیارد تومان از سرمایه راکد مردم فعال شده و امروز امید به منطقه باز گشته است.

به گزارش تسنیم از دزفول، آیت‌الله رئیسی در مراسم احیای 160 واحد راکد صنعتی و تولیدی خوزستان با بیان اینکه خوزستان نماد مقاومت و استادگی است، اظهار داشت: در این استان واحدهای صنعتی که به مرور زمان دچار تعطیل شده بودند امروز به دست متخصصان کشورمان احیا شدند.

وی با بیان اینکه 4200 واحد تعطیل در کشور احیا شد، افزود: امروز هم 160 واحد در استان خوزستان احیا شده که جای قد‌ردانی و تشکر دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از این واحدها بیش از 10 سال تعطیل بود، تصریح کرد: با احیای این واحدها، ضمن اینکه تولیدو اشتغال فعال شده است، چرخ‌های تولید به حرکت درآمده و هزاران میلیارد تومان از سرمایه راکد مردم فعال شده و امروز امید به منطقه باز گشته است.

بیکاری، بسیار ما را رنج می‌دهد/توقع ازمدیران انجام کار جهادی است

رئیس جمهور با بیان اینکه آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست و ما را رنج می‌دهد، گفت: لازمه رفع مشکلات و توسعه استان کار جهادی است.

به گزارش مهر، سید سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در جشن احیا و بازگشت به کار ۱۶۰ واحد تعطیل شده در حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی خوزستان که در کارخانه کارتن محمد در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برگزار شد، اظهار کرد: نام دزفول با مقاومت و ایستادگی در مقابل هجمه‌های بی رحمانه دشمن همراه است و این شهرستان شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است‌.

وی با بیان اینکه امروز خوزستان و دزفول برای ما نماد مقاومت، ایستادگی و احساس مسئولیت است، افزود: وقتی در خوزستان شاهد واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد هستیم که به مرور زمان دچار کندی شده بودند و به وسیله کارآفرینان و نخبگان احیا شده اند خرسند می‌شویم.

رئیس جمهور با اشاره به احیای چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در کشور طی سال گذشته، تصریح کرد: سهم استان خوزستان از این تعداد ۱۶۰ واحد است. بنده امروز از ۱۰ غرفه از این واحدهای احیا شده بازدید کردم. برخی از این شرکت‌ها تا ۱۰ سال تعطیل بوده اند و امروزه علاوه بر احیا هرکدام برای بین ۱۰۰ تا ۱۷۰ کارگر در یک کارگاه اشتغال ایجاد کرده اند.

رئیسی با بیان اینکه تولید و اشتغال فعال شده و چرخ‌های تولید به راه افتاده است، ادامه داد: با این اقدام هزاران میلیارد از پول و سرمایه راکد مردم به کار افتاده و هزاران شغل ایجاد شده است. همچنین محصولات برخی از این کارگاه‌ها علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور صادر می‌شوند که کار بزرگی است.

وی تاکید کرد: در سال رشد تولید اقتضا می‌کند تلاش مضاعفی داشته باشیم کار بیشتری صورت بگیرد تا واحدهای بیشتری به چرخه تولید بازگردند.

رئیسی گفت: این قابل تحمل نیست که در شهر و استانی که در هشت سال دفاع مقدس جانانه از وطن و عزت کشور دفاع کردند و تولید اقتدار کردند جوان ما فارغ التحصیل و بیکار باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیکاری در خوزستان ما را رنج می‌دهد، افزود: این رنج باید به گنج تبدیل شود، خداوند در کشور گنج‌های زیادی قرار داده که باید این گنج‌ها را شناخت و به خوبی از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست، گفت: ما نسبت ب خوزستان باید دین خود را ادا کنیم و راه ادا کردن دین این است که نیاز استان شناخته شده و رفع شود، اکنون نیز نیاز استان اشتغال است لذا باید بدون فوت وقت در این استان اشتغال ایجاد کرد و بیکاری را رفع کرد.

رئیس جمهور وجود نیروی انسانی کارآمد، تحصیل کرده و تلاشگر را گنج گرانبهای کشور برشمرد و عنوان کرد: امروزه این گنج در اختیار تمام صنایع است، همچنین سرمایه مادی و معنوی فراوانی در کشور وجود دارد که باید درست به کار گرفته شود.

رئیسی با بیان اینکه در خوزستان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، یادآور شد: روحیه بسیجی بسیار خوبی در استان وجود دارد و بسیجی‌ها در جای جای استان اقدامات متعدد ارزشمندی به انجام رسانده اند بنابراین باید با روحیه بسیجی و الهام گرفتن از شهدا جلو برویم و به دنبال رفع مشکلات استان خوزستان باشیم.

وی در ادامه افزود: امروز در کارهای صنعتی و کارهایی که دسترسی به آنها پیچیده نیست کار جهادی و حرکت انقلابی کارساز است چرا که با کار معمولی نمی‌توان کاری کرد.

رئیسی با تاکید بر آمادگی دولت برای حمایت از کارخانجات و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل برای فعال‌تر شدن و جذب نیروی بیشتر، گفت: امروزه ستاد احیای کارگاه‌های صنعتی کشور بشدت فعال است و در زمینه پرداخت تسهیلات اولویت ما کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل هستند چرا که اصل کارخانه وجود دارد و این تسهیلات موجب افزایش و توسعه خط تولید و اشتغال می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم فعال شدن بیش از پیش بخش‌های صنعتی استان، گفت: در سفر قبلی افتتاح پالایشگاه آبادان کار بزرگی بود این بار نیز شاهد راه اندازی پروژه‌های زیادی هستیم اما باید حرکت این اقدامات سریع‌تر شود که لازمه آن کار جهادی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهار تورم با رشد تولید اتفاق می‌افتد، افزود: در غیر اینصورت دچار رکود می‌شویم بنابراین باید این مهم را دنبال کنیم.

رئیسی یادآور شد: خواسته من از تمام مسئولان و صنعتگران و تولید کنندگان خوزستان کار جهادی است. همچنین نسبت به حمایت دولت مطمئن باشید چرا که این وظیفه ما است بنابراین اگر کار جهادی شود شاهد رشد و پیشرفت بیش از گذشته استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در بخش احداث مسکن دچار عقب افتادگی هستیم، اگر سالی یک میلیون احداث می‌شد اکنون مشکلی نداشتیم اما احداث سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مسکن کافی نیست و ما را دچار مشکل کرده است که باید برطرف شود.

رئیس جمهور در جمع مردم اندیمشک:

هرگز کشور را متوقف نمی‌کنیم / دشمن نمی‌خواهد جوان ما تحصیل کند

رئیس جمهور گفت: کارشکنی‌های دشمن ادامه دارد ولی با کمک مردم هرگز کشور را متوقف نمی‌کنیم.

به گزارش مهر، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در جمع مردم اندیمشک اظهار کرد: امروز شما مردم بدانید به رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها و خواست دشمن، با کمک شما حرکت در جهت پیشرفت و استقلال کشور به خصوص استقلال اقتصادی ادامه دارد.

وی افزود: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اقتصادی مقاومتی را با کمک مردم و تلاش دولت محقق خواهیم کرد.

رئیسی ادامه داد: کارشکنی از ناحیه دشمن و ایجاد اغتشاش و بلوا وجود دارد. دشمن می‌خواهد جوان ما تحصیل نکند، کارگر ما کار نکند و تولید متوقف شود ولی ما بنای توقف نداریم. با کمک مردم هرگز کشور را متوقف نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: زمانی کوتاه نه زمانی خیلی طولانی در این منطقه شاهد باشیم کسانی که واجد شرایط واگذاری زمین یا تسهیلات هستند در اسرع وقت اقدام شود به نحوی که جوانان این منطقه وقتی بحث از ازدواج شود، نگویند کجاست خانه و مسکن ما؟

رئیسی بیان کرد: با توجه به امکانات خدادادی عنایت شده به این سرزمین و منطقه، فقط باید آن را مدیریت کرد که مسئله مسکن به عنوان یک دغدغه برطرف شود که امکان انجام آن در منطقه وجود دارد و نیازمند یک کار جهادی است. آنچه که از کارهای نیمه تمام در منطقه باشد، قبلاً هم عرض کردیم، جزو اولویت‌های دولت خواهد بود.

وی عنوان کرد: در خصوص شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، تردید نداریم که همه واحدهای تولیدی، کارآفرینان و سرمایه گذاران و کارگران در راستای رشد تولید کمک می‌کنند تا این شعار عملیاتی و اجرایی شود، بله دشمن نمی‌خواهد ولی ما نشان دادیم که همچنانی که در مقابل جنگ تحمیلی مردم ایستادگی و مقاومت کردند و مردانه نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد، حتماً در صحنه هستند و امیدوارم در راستای عملیاتی کردن شعار سال با همت خود به دولت کمک می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز دولت با مشارکت مردم در راستای پیشرفت کشور در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش می‌کند و تلاش شبانه روزی آنها در همه جای کشور دارند و امیدواریم با همه این تهدیدها و تحریم‌ها شاهد باشیم به پیشرفتی که امروز در کشور به برکت حضور جوانان و مجاهدان عرصه‌های مختلف در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی کارهایی که انجام شده شاهد برداشته شدن گام‌های بلندی باشیم که برای دشمنان خیره کننده است؛ کما اینکه برخی از مسئولان کشورهای دیگر حضور پیدا می‌کنند و می‌گویند که چگونه با این تحریم‌ها گام‌هایی را در راستای علمی و فناوری برداشته‌اید.

رئیسی تصریح کرد: در دو جبهه حرکت می‌کنیم، هم در راستای خنثی کردن تحریم‌ها و هم در راستای حذف آنها و با کمک ملت به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که کوچک‌ترین کندی در جهت حرکت، اقتصاد، تولید، سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی کشور ایجاد شود بله اگر هم مشکلاتی وجود داشته باشد که وجود دارد، رفع مشکلات را در دستان توانمند مردم و جوانان می‌دانیم و رد آن را در دستان بیگانگان دنبال نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: بیگانگان گره از کار هیچ ملتی باز نکرده‌اند و از کار ما هم باز نمی‌کنند، ما دستان توانایی در این کشور داریم، اراده‌های پولادینی در این کشور داریم، مردان و زنان فرهیخته ای که به کمک ذات مقدس پروردگار و این دستان توانا می‌توانیم بسیاری از این گره‌ها را بگشاییم.

رئیس جمهور گفت: مگر در این استان شاهد نبودیم که بسیجیان و نیروهای مسلح و سپاه کارهای بزرگی را انجام و گره‌ها را در این استان باز کردند؛ مگر شاهد نبودیم که می‌گفتند شما تجهیزات ندارید چطور می‌توانید پیشروی کنید ولی با اتکال به خداوند و اعتماد به نفس حرکت کردند و پیروز شدند؛ شما مردم در جایگاه وارثان آنها هستید و هر گره‌ی را به دست توانای شما و حمایت دولت باز می‌کنیم. یقین بدانید به عنوان کسی که ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور را می‌شناسم آینده برای ایران بسیار آینده روشن و امیدوارکننده خواهد بود.

رئیسی بیان کرد: هرچه دشمن می‌خواهد القای یأس و ناامیدی کند با این جملات که «مگر می‌شود و مگر می گذارند» بله می‌شود ما طرفدار آن نگاهی هستیم که سردار سرافراز گفت ما می‌توانیم پس حتماً موفق خواهیم شد. برنامه ما در این سفر دور دوم آن است که ضمن پیگیری مصوبات سفر دور اول پیگیری جدی کنیم که خواست مردم به صورت یک حرکت جهادی با کمک مردم و خدمتگزاری دولت تحقق پیدا کند.

عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای خوزستان افتتاح شد

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به خوزستان، عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای این استان را به صورت رسمی افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به خوزستان، عملیات آبرسانی به 174 روستای این استان را به صورت رسمی افتتاح کرد.

تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور 7138 روستا است که از این تعداد 766 روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.

طرح جهاد آبرسانی تاکنون در 451 روستای کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفته که از این میان 174 روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.

در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع)، 640 روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در شمول اجرای این طرح قرار گرفته که این 174  روستا بخشی از این 640 روستا هستند.

تاکنون مشکل آب شرب 1753 روستا در استان خوزستان به صورت کامل برطرف شده است.

همچنین تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تامین 25 هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 5000 متر مربع به منظور تامین آب پایدار و باکیفیت و تنوع بخشیدن به منابع تامین آب شهرستان شوشتر طراحی و اجرا شده است.

اسکله آبگیر، دو واحد پیش ته‌نشینی، دو واحد زلال ساز، یک واحد دفع لجن، حوضچه مقسم، اختلاط سریع و فیلترهای تحت فشار از اجزای اصلی این تصفیه‌خانه است.

رئیسی همچنین پروژه تامین آب، توسعه شبکه، ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و عملیات احداث خط انتقال برق به طول 11 کیلومتر با هدف اصلاح خط برق بنه‌باشت و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبیاری جهت شبکه آبیاری مدرن اراضی کشاورزی منطقه را افتتاح کرد.

همچنین با حضور رئیس جمهور طرح تامین و انتقال آب به 600 هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشت محصولات کشاورزی و‌اشتغال پایدار در منطقه می‌شود، مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم تصفیه‌خانه آب شرب شیبان نیز به منظور ارتقای کمیت و کیفیت تامین آب شرب مردم منطقه شیبان با دستور رئیسی افتتاح شد.

افتتاح 34 طرح ملی و استانی آب و برق

‌34 طرح ملی و استانی آب و برق که اغلب ظرف 21 ماه قبل آغاز شده است، امروز با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.فقط در سال قبل، 2222 مگاوات به ظرفیت تولید برق خوزستان اضافه شد که این حجم از افزایش در یک سال در تاریخ استان بی‌سابقه است.

امروز هم با اضافه شدن 3 نیروگاه و 530مگاوات به ظرفیت نیروگاههای خوزستان، ان‌شاءالله تابستان گرم برای مردم استان بدون خاموشی و خنک خواهد بود.

دو سال قبل دولت در حالی کارش را شروع کرد که تنش آبی بخصوص در روستاهای خوزستان موجب اعتراض جدی مردم بود.

در این دولت به 1700 روستای استان آبرسانی شد. امروز هم به 176 روستای دیگر در شادگان که دو سال پیش جزو کانون‌های تنش آبی بود.

واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه به بهره‌برداری رسید

آیت‌الله رئیسی که در جریان دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، به استان خوزستان سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های سفر خود از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه بهره‌برداری کرد.

این نیروگاه سیکل‌ترکیبی دارای یک واحد گازی به ظرفیت 307 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 144 مگاواتی است که واحد گازی این نیروگاه، امروز پنجشنبه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و با راه‌اندازی آن بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق مناطق جنوبی و مرکزی کشور تامین می‌شود.

واحد بخار این نیروگاه نیز پس از بهره‌برداری واحد گازی در دستور کار و احداث قرار خواهد گرفت.

حجم سرمایه‌گذاری این دو واحد نیروگاهی کلاس F نزدیک به 237 میلیون یورو با هدایت شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی بوده و حجم سرمایه‌گذاری واحد گازی این نیروگاه نیز 142 میلیون یورو برآورد شده است.

در دوران ساخت این واحد گازی 500 نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند بود. همچنین میزان اشتغال‌زایی این واحد در دوران بهره‌برداری از آن نیز به 100 نفر خواهد رسید.

از جمله اهداف ساخت این نیروگاه می‌توان به تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، بهبود پایداری شبکه برق در مناطق جنوبی و مرکزی کشور، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی، صرفه‌جویی سوخت مصرفی به ازای هر کیلووات‌ ساعت انرژی تولیدی، انتقال دانش فنی و داخلی‌سازی تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی با راندمان بالا اشاره کرد.

راندمان کلی این نیروگاه 58 درصد بوده و ویژگی و امتیاز طرح این نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F علاوه بر بومی‌سازی و مزیت داخلی‌سازی، افزایش پایداری شبکه سراسری و عمر مفید طولانی نیروگاه است.

نیروگاه‌های کلاس F نسل جدید و پیشرو در تولید نیروی برق حرارتی در دنیا هستند که راندمان 58 الی 60 درصدی دارند. این نیروگاه‌ها از جمله آخرین نسل واحدهای تولید برق در دنیا هستند که آن را به صورت تجاری انجام می‌دهند.

نیروگاه کلاس F به لحاظ مصرف آب از دسته نیروگاه‌های کم مصرف هستند به طوری که برای یک نیروگاه 500 مگاواتی مانند نیروگاه دوکوهه اندیمشک، حداکثر هشت لیتر آب بر ثانیه مصرف دارند.

همچنین با حضور رئیس جمهور 26 پروژه انتقال و پست توزیع برق در استان خوزستان افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل 2389 مگاولت آمپر پست انتقال برق، 128 کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، 25 مگاوات نیروگاه DG و 4,8 مگاوات بانک خازنی است که با سرمایه‌گذاری حدود 8000 میلیارد تومان اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

بهبود سطح ولتاژ و قابلیت مانور شبکه انتقال برق خوزستان، تعدیل بار شبکه، تامین برق پروژه‌های صنعتی در کنار افزایش پایداری شبکه برق استان از جمله اهداف اجرای این پروژه‌هاست.

همچنین با دستور دکتر رئیسی، پست برق بهبهان به عنوان پروژه‌ای که برق مورد نیاز کارخانه NGL900 شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب را تامین خواهد کرد، به بهره‌برداری رسید. این پست برق با سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد ریال اجرا شده است.

رئیسی همچنین در سخنانی در آیین افتتاح این پروژه با تاکید بر اهمیت تثبیت و پایداری تامین برق صنایع از مسئولان خواست با توجه به سال رشد تولید بر تحقق این مهم با هدف جلوگیری از قطعی برق واحد‌های صنعتی همت بگمارند.

تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر افتتاح شد

تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تأمین ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مهر، این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع به منظور تأمین آب پایدار و باکیفیت و تنوع بخشیدن به منابع تأمین آب شهرستان شوشتر طراحی و اجرا شده است و ظهر امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر استانی به استان خوزستان افتتاح شد.

اسکله آبگیر، دو واحد پیش ته‌نشینی، دو واحد زلال ساز، یک واحد دفع لجن، حوضچه مقسم، اختلاط سریع و فیلترهای تحت فشار از اجزای اصلی این تصفیه‌خانه است.

سید ابراهیم رئیسی همچنین پروژه تأمین آب، توسعه شبکه، ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و عملیات احداث خط انتقال برق به طول ۱۱ کیلومتر با هدف اصلاح خط برق بنه‌باشت و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبیاری جهت شبکه آبیاری مدرن اراضی کشاورزی منطقه را افتتاح کرد.

همچنین با حضور رئیس جمهور طرح تأمین و انتقال آب به ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشت محصولات کشاورزی واشتغال پایدار در منطقه می‌شود، مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم تصفیه‌خانه آب شرب شیبان نیز به منظور ارتقای کمیت و کیفیت تأمین آب شرب مردم منطقه شیبان با دستور دکتر رئیسی افتتاح شد.

۷۰ کیلومتر از پروژه ۲ خطه راه آهن اندیمشک - اهواز افتتاح شد

خوزستان با حضور رئیس جمهور ۷۰ کیلومتر از پروژه ۲ خطه راه آهن اندیمشک - اهواز افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، این پروژه بخشی از پروژه احداث خط دوم راه آهن اندیمشک – اهواز- بندر امام خمینی (ره) است.

در این مرحله ۷۰ کیلومتر از این طرح به بهره برداری رسید که از ایستگاه شوش تا بامدژ است و نقش بسیار خوبی در افزایش ایمنی و سرعت بخشی به این خط دارد.

پروژه کلی احداث طرح ۲ خطه مسیر راه آهن اندیمشک به اهواز به طول ۱۴۰ کیلومتر با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که در حال اجرا است.

بخش دوم این پروژه دو خطه که در مسیر اهواز به بندر امام است ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

دستور رئیسی برای توقف قطار اندیمشک – اهواز جهت حضور در جمع کارگران هفت تپه

 رییس جمهور در جمع کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه حاضر شد.

سید ابراهیم رییسی امروز هفتم اردیبهشت ماه پس از افتتاح ۷۰ کیلومتر خط ریلی راه آهن اندیمشک – اهواز، در حالی که از طریق همین مسیر ریلی در حال سفر به اهواز بود، با جمع کثیری از کارگران نیشکر هفت تپه که به استقبال او آمده بودند، مواجه شد.

به گزارش ایسنا، وی با دیدن این جمع کارگران و استقبال پرشور آن ها ضمن پاسخگویی به ابراز احساسات آنها درخواست کرد تا حرکت قطار متوقف و در جمع این کارگران حاضر شود.

در این دیدار رییس جمهور در جمع کارگران به سخنرانی پرداخت. همچنین کارگران نیز به بیان مطالبات خود پرداختند. یکی از خواسته های جوانان و کارگران در این دیدار حل مساله اشتغال، رفع بیکاری و همچنین رسیدگی به حقوق آن ها بود.

استقبال گرم کارگران هفت‌تپه از رئیسی

توقف خودروی رئیس‌جمهور به دلیل استقبال گرم کارگران هنگام ورود به شرکت هفت‌تپه

 رئیسی: تعیین تکلیف شرکت هفت‌تپه گام بسیار مهمی بود

رئیس جمهور گفت: ما خدمتگزار کارگران هفت‌تپه هستیم و تعیین تکلیف این شرکت گام بسیار مهمی بود.

 سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور امروز در گفت‌وگو با کارگران هفت‌تپه اظهار کرد: گام بسیار مهمی در ارتباط با تعیین تکلیف وضعیت هفت‌تپه برداشته شد و این شرکت سروسامان پیدا کرد که از این بابت خدا را شاکریم.

وی ادامه داد: ما خدمتگزار کارگران هفت‌تپه هستیم و اگر کاری نیز صورت گرفته زمینه آن را خداوند متعال فراهم کرده است.  

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات دیگری نیز باید برای این شرکت صورت بگیرد، تصریح کرد: بعضی از عزیزان در این شهرستان با مشکل بیکاری مواجه هستند. اگر چه اشتغال یکی از مشکلات کشور است اما این معضل در برخی از نقاط استان خوزستان جدی‌تر است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکل اشتغال در خوزستان یکی از دغدغه‌های دولت است، گفت: ما باید هر چه زودتر باید نسبت به رفع بیکاری و ایجاد شغل اقدام کنیم چون جوانان این استان از توانایی‌ها و قابلیت‌های زیادی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس جمهور که پس از افتتاح 70 کیلومتر از پروژه دوخطه‌سازی راه‌آهن اهواز-اندیمشک با قطار راهی اهواز بود، با مشاهده جمعی از کارگران شرکت هفت‌تپه دستور توقف قطار را داد و به میان آنها رفت.

رییسی: نیشکر هفت تپه با کمک کارگران در مدار پیشرفت قرار گرفته است

رئیس جمهور گفت: طرح‌های توسعه شرکت هفت‌تپه با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال در منطقه پیگیری خواهند شد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی امروز ۷ ادیبهشت ماه در جمع کارگران نیشکر هفت تپه ضمن قدردانی از تلاش های کارگران این مجموعه علی رغم مشکلات فراوان، اظهار کرد: از همه کارگران، مدیران و افرادی که با دلسوزی فراوان تلاش کردند نیشکر هفت‌تپه متوقف و تعطیل نشود و در مدار تولید باقی بماند تشکر می کنم.

وی افزود: علی رغم چالش‌های سال های گذشته شرکت نیشکر هفت تپه، این شرکت اکنون با کمک کارگران روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت نیشکر هفت تپه امروز علاوه بر بهبود وضعیت مدیریتی، در مدار تولید قرار گرفته و حجم تولیدات آن افزایش یافته است، گفت: شرکت نیشکر هفت‌تپه زمینه و ظرفیت خوبی برای توسعه، ایجاد اشتغال و افزایش تولید دارد و با توجه به این مهم طرح‌های توسعه شرکت هفت‌تپه با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال در منطقه پیگیری خواهند شد تا به رفع مشکلات بیکاری منطقه نیز کمک کند.

رئیسی عنوان کرد: مساله امروز کشور بحث تولید است و تداوم روند پیشرفت کشور در گرو رونق تولید است و باید به این مهم توجه جدی داشت.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور پس از افتتاح ۷۰ کیلومتر خط ریلی راه آهن اندیمشک - اهواز، در حالی که از طریق همین مسیر ریلی در حال سفر به اهواز بود، با جمع کثیری از کارگران نیشکر هفت تپه که به استقبال او آمده بودند، مواجه شد. وی با دیدن این جمع کارگران و استقبال پرشور آن ها ضمن پاسخگویی به ابراز احساسات آنها درخواست کرد تا حرکت قطار متوقف و در جمع این کارگران حاضر شود.

رئیس جمهور در اهواز:لازم باشد ۷۰ باربه خوزستان می آیم/خوزستانیها دشمن راناکام گذاشتند

اهواز رئیس جمهور گفت: برای حل مشکلات مردم خوزستان اگر لازم باشد ۷۰ بار به این استان سفر خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنج شنبه در دیدار مردمی در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز اظهار کرد: حقیقتاً خوزستان دین خود را ادا کرده و امروز همه کشور به ویژه مسئولان باید نسبت به این مردم وفادار، مقاوم و باصفای این استان ادای دین کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و رشادت را از خود نشان داد، ادامه داد: ظرفیت‌های مهمی در این استان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به نیروهای جوان، کارآمد و اثرگذار اشاره کرد؛ بسیاری از جوانان برومند می‌توانند در این استان تأثیرگذار باشند.

رئیس جمهور، مسئله اشتغال را یکی از مسائل مهم خوزستان و دارای اولویت برشمرد و تصریح کرد: استاندار و دیگر مسئولان استانی باید زمینه اشتغال را برای مردم این استان فراهم کنند؛ مدیران باید در استخدام‌ها از نیروی بومی بهره مند شوند چون بر نیروهای غیربومی اولویت دارند.

رئیسی با تأکید بر اینکه همه بخش‌ها باید در کنار وزارت کار در اشتغالزایی نقش آفرینی داشته باشند، اضافه کرد: مردم خوزستان و اهواز بدانید که این همه لطف و محبت شما را به وفاداری انقلاب مرتبط می دانم وگرنه من به غیر از یک طلبه خدمتگزار نیستم و مهمترین افتخار من نوکری برای شما مردم است؛ مهمترین افتخار من این است که برخی به من گفتند که از اول دولت هفت بار به خوزستان سفر کردید و در پاسخ گفتم برای رفع مشکلات این استان اگر لازم باشد ۷۰ بار سفر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تا مشکل آب، برق، فاضلاب، اشتغال، جوانان و دیگر مسائل حل نشود نمی‌توانم آرام بگیرم چون مردم وفاداری خود را نشان دادند و حماسه ساز شدند، گفت: سخن از رأی نیست بلکه سخن از عهد است؛ به عهد باید پایبند بود، همان عهدی که مردم خوزستان با نظام و انقلاب دارند، من هم به عهدم با مردم خوزستان وفادار خواهم بود.

اولویت اشتغال در خوزستان

رئیسی بیان کرد: سهمیه اشتغال در خوزستان مورد توجه است، سهم ۶۰ هزار نفری اشتغال این استان مورد توجه و تأکید قرار دارد؛ امروز صبح به بخش‌هایی مراجعه کردم که بسیاری از جوانان برای رفع بیکاری خود مراجعاتی داشتند، حتم بدانید که برای ما اولویت است و مدیران استان هم باید برای اشتغالزایی در بخش‌های مختلف توجه داشته باشند.

رئیس جمهور عنوان کرد: برخی کارها در خوزستان دارای عقب ماندگی بودند، فاضلاب اهواز نباید این گونه می‌بود که مردم این شهر با بارش باران دچار مشکل شوند؛ نزولات آسمانی به عنوان نعمت تلقی می‌شود، چرا مردم باید احساس مشکل کنند. کاری که در این دو سال انجام شده با ۳۰ سال کار برابری می‌کند؛ امروز ۱۵۰ جبهه کاری در اهواز ایجاد شده تا هرچه سریع‌تر مشکل فاضلاب حل شود.

رئیسی با بیان اینکه امروز یک هزار و ۷۰۰ روستا آبرسانی شده و از این بین ۱۷۶ مورد افتتاح شد، گفت: در یک سال گذشته مطابق کل دولت دوازدهم نیروگاه سازی در کشور انجام شده است؛ در خصوص زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب مشکلات جدی داشتیم ولی کار با سرعت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خودم پیگیر مسائل استان خوزستان و بسیاری از نقاط کشور خواهم بود، یادآور شد: در طرح غدیر، آبرسانی به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد تأکید بودند که در فاز بعدی هم این کار را تکمیل می‌کنیم؛ اقدامات حوزه آب، برق و فاضلاب در دستور کار جدی دولت است.

رئیسی با تاکید بر اینکه مدیران باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند، بیان کرد: هر مدیری که روحیه تحولی ندارد و خسته ظاهر شده حتماً باید جای خود را به یک مدیر انقلابی متحول بدهد؛ به خاطر اینکه امروز به یک حرکت جهادی و انقلابی نیازمند هستیم، حرکت معمولی در خوزستان جواب نمی‌دهد.

مردم باید مسکن داشته باشند

رئیس جمهور، کارآمدی را مسئله مهمی دانست و افزود: در این دولت، برنامه مهم، اجرای عدالت است؛ فقر، تبعیض و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و این دولت مأموریت خود را مبارزه با فقر، فساد و تبعیض می‌داند. آنچه که امروز از جانب ملت، رهبری فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده شهدا وظیفه ما است، توجه به این ارزش‌ها هست؛ عقب ماندگی به دلیل سال‌ها بی توجهی وجود دارد ولی امروز وظیفه سنگینی برعهده داریم و همگان در این رابطه باید تلاش کنند.

رئیسی گفت: در خوزستان زمین کم نداریم، خوزستان برای اینکه بتواند صاحبان زمین و مسکن، زوج‌های جوان، خانواده‌هایی که جدید تشکیل شده و خانواده‌هایی که مدت هاست از مستأجری رنج می‌برند حل مشکلات آنها با امکانات موجود در استان کاملاً امکان پذیر است. حتماً اختصاص دادن اراضی به افراد فاقد مسکن و واجد شرایط در خوزستان پیگیری می‌شود. به دنبال انجام وعده خود در حوزه مسکن هستیم تا مردم مسکن را به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای تأمین آرامش خانواده‌ها داشته باشند؛ تسهیلات و زمین در اختیار مردم قرار می‌گیرد و به قول خود در زمینه ساخت مسکن پایبند هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بنده سرباز این نظام هستم و تلاش می‌کنم همچون سربازان مخلص نظام شرمنده خون شهدا و مردم مخلص نشوم، اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام در استان خوزستان مثل آب و فاضلاب اهواز، آبرسانی و برق رسانی وجود دارد که اولویت دولت به سامان رساندن این طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام است؛ اولویت تخصیص بودجه و اعتبارات تکمیل همین طرح‌ها است.

وی خطاب به مردم خوزستان و عشایر غیوری که امام راحل و مقام معظم رهبری همواره به آنها افتخار می‌کند، گفت: اینکه دشمن موفق نشد با وجود توطئه‌ها و فتنه‌ها بر این کشور و استان مسلط نشود چون مردم خوزستان دشمن را ناکام گذاشت؛ حقیقتاً در این فتنه‌ها و اغتشاشات اخیر مردم خوزستان دشمن را ناکام گذاشتند و رمز موفقیت و ایستادگی مردم این استان فرهنگ اسلامی، ایرانی و قومیت‌های مختلفی است که با فرهنگ انقلاب اسلامی و دینی عجین شده است.

رئیسی تاکید کرد: این فرهنگ اصیل باعث می‌شود که در مقابله هجمه‌ها و شبکه‌های معاند از این مردم صیانت شود؛ فرهنگی که علما، سرداران و مفاخر آن را ایجاد کرد و حتی باعث موفقیت در جنگ تحمیلی هم شد. چه چیزی دزفول، آبادان، خرمشهر، مسجدسلیمان و تمام نقاط، استان را مقاوم کرد که در این صحنه بمانند، فرهنگ مردم بود که باید به عنوان بزرگترین سرمایه از آن حفاظت و حراست کرد؛ دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و نهادهای مختلف باید از مبانی فرهنگی، آداب و رسوم این استان به عنوان سرمایه کشور مورد صیانت قرار دهند.

رئیس جمهور، پیگیری مصوبات دور اول سفر و ضرورت‌ها و اولویت‌های استان را جزو اولویت‌های خود دانست و گفت: باز شدن گره‌ها و مشکلات به دست توانای شما مردم و خدمتگزاری دولت امکان پذیر است؛ دشمن، آمریکایی‌ها و غربی‌ها گره از کار و زندگی هیچ کشوری از جمله ایران باز نکرده و باید روی پای خود بایستیم.

وی با تأکید بر اینکه یقین داریم با اتکال به دست توانای مردم ایران گره‌ها گشوده می‌شود، ادامه داد: دختران و پسران خوزستانی آینده این کشور بسیار درخشان خواهد بود؛ دشمن برای ناامید کردن و ایجاد یأس در دل مردم تلاش می‌کند ولی دولت خدمتگزار برای اجیاد امید در مردم تلاش می‌کند. از تمام مردم، اساتید، اقشار و علما برای حضور تقدیر و تشکر می‌کنم و به این استان وفادار خواهم ماند.

 بازدید رئیس‌جمهور از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان

رئیس جمهور به منظور بررسی آخرین وضعیت منابع آبی استان خوزستان از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان بازدید کرد.

به گزارش  خبرگزاری فارس از اهواز، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با همراهی علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو به منظور بررسی و ارزیابی آخرین وضعیت منابع آبی، نیروگاه‌های برق آبی استان خوزستان و روند اجرای طرح آبرسانی غدیر از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان بازدید کرد.

عباس صدریان فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو برای گذر از پیک تابستان پیش‌رو بدون خاموشی به ارائه آخرین گزارش وضعیت منابع آبی استان، تامین آب کشت‌های فصلی، طرح آبرسانی غدیر و آمادگی نیروگاه‌های برق آبی خوزستان پرداخت.

رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان به منظور مدیریت بهم پیوسته و دانش محور آب و انرژی و جهت ایجاد زمینه پیاده‌سازی حکمرانی آب، به‌عنوان پایلوت رصدخانه ملی آب ایران تشکیل شده است.

در این رصدخانه داده‌های جمع‌آوری شده توسط شبکه‌های سنجشی در ۳۱۰ نقطه در محدوده استان خوزستان و هشت استان بالادست، پس از صحت‌سنجی در قالب داشبوردهای مدیریتی نمایش داده می‌شود.

در ادامه سفر به خوزستان؛رئیس جمهور از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد

رئیس‌جمهور از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند احداث آن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به خوزستان، از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه از میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند احداث آن مطلع شد.

پروژه فاضلاب اهواز و کارون با مجموع لوله‌گذاری یک هزار و ۷۲۰ کیلومتر در حال احداث است.

روند احداث شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ در این شهر آغاز و تا اواسط سال ۱۴۰۰ یعنی پس از حدود ۲۸ سال از آغاز احداث این طرح، تنها ۶۰۳ کیلومتر آن اجرا شده بود، اما از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۳۵۶ کیلومتر از لوله‌گذاری این طرح به اجرا در آمده است.

رئیس‌جمهور در جریان بازدید از این پروژه با تعدادی از کارگران آن گفت‌وگویی صمیمانه و بی‌واسطه داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

رئیسی: تا مشکلات مردم حل نشوند آرام نمی‌گیرم

رئیس‌جمهور در جمع اقشار مختلف مردم خوزستان:بارها به مدیران‌ در اهواز گفته‌ام، مسئله اشتغال از اولویت‌های این استان است. استانداران و مدیران برای ایجاد اشتغال و زمینه را برای فعالیت جوانان فراهم کنند.

برای رفع مشکلات استان خوزستان اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات این مردم و جوانان،حل نشوند من نمی‌توانم آرام بگیرم.

اقدامات یک سال گذشته دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب اهواز برابر است با تمام اقداماتی که ۳۰ سال گذشته در این حوزه انجام شد‌ه است.

در یک سال گذشته مطابق کل عمر دولت دوازدهم نیروگاه ساخته شده است.

 رئیسی: اتحاد اقوام همواره باطل کننده نیرنگ دشمن بوده است

 رئیس جمهور در دیدار صمیمی با سران عشایر خوزستان گفت: اتحاد و انسجام میان اقوام، شیوخ و طایفه های خوزستان همواره باطل کننده نیرنگ دشمن بوده و این اتحاد و همبستگی باید استمرار و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این دیدار که پنجشنبه در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد با بیان اینکه خوزستان دین خود را ادا کرده است افزود: امروز باید همه کشور به ویژه مسوولان نسبت به این استان و مردم با وفای آن ادای دین کنیم.

آیت الله رییسی اشتغال را اولویت خوزستان دانست و گفت: استفاده از نیروی بومی در همه بخش ها بر غیربومی اولویت دارد و شرکت های مستقر در این استان باید بهره گیری از جوانان خوزستان را اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به عبور خوزستان از تنش آبی تابستان گذشته افزود: خوشبختانه با مدیریت خوب انجام شده از این تنش که می توانست استان را به صورت جدی تحت تاثیر قرار دهد، عبور کردیم.

رییس جمهور تغییر شرایط و حل مشکل های انباشته خوزستان را نیاز به حرکت جهادی دانست و ادامه داد: اتحاد و انسجام میان اقوام، شیوخ و طایفه های خوزستان همواره باطل کننده نیرنگ دشمن بوده و این اتحاد و همبستگی باید استمرار و تقویت شود.

آیت الله رییسی گفت: مهم‌ترین افتخار بنده نوکری برای مردم است و برای گره گشایی از مشکل خوزستان و کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

شیوخ عشایر: همه حول انقلاب متحد هستیم

سران عشایر خوزستان در دیداری صمیمی با آیت الله سید ابراهیم رییسی ضمن تاکید بر وحدت همه اقوام بر تلاش دولت انقلابی برای گره گشایی از مشکل خوزستان تاکید کردند.

علما، سران قبایل و عشایر خوزستان نیز در این دیدار به به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

علمای اعلام، سران قبایل و شیوخ عشایر خوزستان در این دیدار صمیمی تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان اقوام ایران اسلامی را مذبوحانه دانستند و بر اتحاد همه اقوام و طوایف خوزستان حول انقلاب اسلامی و ولایت فقیه تاکید کردند.

آمار بالای بیکاری در روستاها، عقب ماندگی های جدی اهواز از نظر فاضلاب، ضرورت بهره گیری شرکت های بزرگ صنعتی از نیروهای بومی، انتقاد از بروکراسی اداری برای پرداخت وام ازدواج، انتقاد از عمل نکردن بیمه ها به خسارت های تحمیلی به کشاورزان و دامداران، نیاز جدی مسکن در استان و همچنین تکمیل آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی از جمله موضوع های مطرح شده در این نشست بود.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها