گزارش امیرعبداللهیان از اهداف سفرش به لبنان

کد خبر: 1217597

وزیر امور خارجه هدف از دیدارهایش با مقام‌های لبنانی و برخی رهبران مقاومت را رایزنی و تشریح دیدگاههای منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

گزارش امیرعبداللهیان از اهداف سفرش به لبنان

حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در پایان دیدار با نمایندگان پارلمان لبنان درباره محورهای سفر خود گفت: دیدگاه‌های جمهوری اسلامی را درباره موضوعات بین‌الملل، منطقه‌ای و دو جانبه به نمایندگان لبنان منتقل کردم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: با جمعی از نمایندگان پارلمان لبنان درباره مسائل مختلف دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین‌المللی نشست برگزار کردیم و از نزدیک در جریان دیدگاه‌های نمایندگان احزاب مختلف لبنانی قرار گرفتم و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی را هم منتقل کردم.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه در سفر به لبنان با برخی از رهبران فلسطین هم دیدار انجام شد، گفت: مقاومت لبنان و فلسطین با هم در مسیر ایجاد امنیت در منطقه همکاری می‌کنند.

وی افزود: در این مقطع از حضورم در بیروت، شب گذشته با زیاد نخاله از رهبران جنبش مقاومت فلسطین دیدار مهمی داشتیم و در جریان آخرین تحولاتی از منظر جهاد اسلامی قرار گرفتیم.

وزیر امور خارجه شامگاه چهارشنبه در صدر هیأتی عالی‌رتبه سیاسی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد و مورد استقبال مقامات لبنان قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در بدو ورود و در کنفرانس خبری، با بیان اینکه هم جمهوری اسلامی ایران و هم لبنان از تحولات جدید در منطقه متأثر خواهند شد، تأیید کرد: ایران امنیت و رفاه لبنان را امنیت و رفاه منطقه و خود می‌داند.

وزیر امور خارجه همچنین صبح امروز با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در راستای سفرهای منطقه‌ای و دیدار با مقامات کشورهای همسایه، روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری هم مهمان سلطنت عمان بود و با همتای خود و دیگر مقامات عمانی درباره مهمترین موضوعات اقتصادی و سیاسی در روابط دو کشور و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

 

حجم ویدیو: 6.01M | مدت زمان ویدیو: 00:01:22 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها