تصویری از رهبرانقلاب در کنار ناوشکن ایرانی جماران

کد خبر: 1218046

ناوشکن تمام ایرانی جماران نخستین شناور بومی ساخت صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که با دستور رهبر انقلاب رونمایی و به‌آب‌انداخته شد.

تصویری از رهبرانقلاب در کنار ناوشکن ایرانی جماران

امروز مصادف با 10 اردیبهشت‌ماه روز خلیج فارس است. به همین مناسبت، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) تصویری از رهبر انقلاب در کنار ناوشکن تمام ایرانی جماران منتشر کرد.

ناوشکن جماران اولین ناوشکن بومی جمهوری اسلامی ایران است که 30 بهمن‌ماه سال 1388 به دست متخصصان نیروی دریایی ارتش، نخبگان و دانشمندان توانمند ایرانی با فرمان آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد. دستیابی به ناوشکن جماران موجب شد تا کشورمان به جمع معدود کشورهای جهان که توانایی قابلیت طراحی، ساخت و تجهیز رزمناوها و ناوشکن‌های پیچیده و مجهز دارند، وارد شود.

بیش از یک میلیون ‌و ‌چهار‌صد هزار انواع قطعه، دستگاه و سامانه‌های پیچیده‌ی داخلی در ساخت ناوشکن جماران مورد استفاده قرار گرفته و این ناوشکن از جمله رزمناوهای با مأموریت سه منظوره است که در عرصه‌های ضد هوایی، ضد سطحی و ضد زیرسطحی به تجهیزات کاملاً پیشرفته مجهز شده است.

فرمانده کل قوا در حاشیه مراسم رونمایی و به‌آب‌اندازی ناوشکن جماران دست‌نوشته‌ای را در دفتر یادبود این ناوشکن، مرقوم فرمودند.

متن یادداشت معظم‌له بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

این تجربه‌ی گران‌بها می‌تواند سرآغاز مبارکی باشد برای فتح عرصه‌های ارزشمند دیگری که نبوغ ذهنی و ایمان استوار شما دریادلان ارتش جمهوری اسلامی بی‌گمان به ملت بزرگ و کشور سرافرازتان هدیه خواهد کرد. به خود اعتماد کنید؛ قدردان توانائی‌های ذاتی و انسانی خود باشید؛ از موانع نهراسید، و بدانید که نسل‌های آینده به خط‌ شکنی و اعتماد به نفس شما افتخار خواهند کرد. خداوند شما را مشمول توفیق و کمک خود قرار دهد.

سیدعلی خامنه‌ای

۸۸/۱۱/۳۰»

دست‌نوشته‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دفتر یادبود ناوشکن جماران

دستخط رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از سخنان خود استحکام و اتقان در کارها را مورد تأکید قرار دادند و با اشاره به نشاط و تحرّکی که کارهای بزرگ مانند ساخت ناوشکن جماران، در ذهن‌ها و دل‌ها ایجاد می‌کند، افزود: تلاش کنید این حرکت علمی-صنعتی از شتاب نیفتد و پی‌در‌پی منشأ کار و ابتکار و پیشرفت شود.

فرمانده کل قوا با تبیین ضروریات و اولویت‌های نیروی دریایی افزودند: با تلاش مستمر و عزم و اراده و جدیت، نیروی دریایی را به مرتبه‌ای در شأن ملت بزرگ ایران برسانید و مطمئن باشید که این کار با ایمان و توکل به خدا امکان‌پذیر است.

رهبر انقلاب

سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده وقت کل ارتش، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار احمد وحیدی وزیر وقت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ناخدایکم مهندس علی غلامزاده مسئول پروژه‌ی موج و دریا‌دار دوم امیر رستگاری فرمانده وقت کارخانجات نیروی دریایی ارتش در این مراسم حاضر بودند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها