پوتین در مراسم افتتاح خط ریلی رشت_ آستارا: افتتاح کریدور سابقه 20 ساله دارد که خوشبختانه امروز در حال انجام است، از شما و رهبر انقلاب سپاس گذارم

کد خبر: 1221508

پوتین در مراسم افتتاح خط ریلی رشت_ آستارا: افتتاح کریدور سابقه 20 ساله دارد که خوشبختانه امروز در حال انجام است، از شما و رهبر انقلاب سپاس گذارم

پوتین در مراسم افتتاح خط ریلی رشت_ آستارا:  افتتاح کریدور سابقه 20 ساله دارد که خوشبختانه امروز در حال انجام است، از شما و رهبر انقلاب سپاس گذارم

ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در مراسم امضای سند احداث خط ریلی راهبردی رشت - آستارا، گفت: موافقت ایران - روسیه در جهت تکمیل کریدور شمال-جنوب آغاز پروژه عظیمی است.

وی افزود: کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب سهم قابل توجهی در تأمین امنیت غذایی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و در حال حاضر این ایده که سابقه ۲۰ ساله دارد، اجرایی می‌شود.

پوتین با بیان اینکه این کریدور به ما این فرصت را می‌دهد که حمل و نقل بدون وقفه‌ای را داشته باشیم، مطرح کرد: امیدوارم با راه‌اندازی این کریدور بتوان مواد غذایی و محصولات کشاورزی و همچنین سایر محصولات دیگر را میان کشورهای حوزه خزر و حاشیه خلیج فارس مبادله کرد.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: این کریدور فقط آغاز کار برای افزایش ظرفیت مسیر شمال - جنوب است و مسیرهای دیگری نیز وجود دارد که امیدواریم در آینده توسعه یابند.

وی بیان کرد: ارسال کالاها از طریق این کریدور به ما امتیازهای رقابتی ارائه می‌دهد و این امکان را می‌دهد که ما مسیرهای جهانی حمل و نقل را تنوع ببخشیم.

رییس جمهور روسیه گفت: بنابراین برای ارسال کالاها از طریق این کریدور علاوه بر اینکه شاهد صرفه جویی در زمان ارسال کالاها هستیم به افزایش حجم مبادله کالاها نیز کمک می‌کند.

پوتین تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای این کریدور حمل و نقل بهبود وضعیت اشتغال برای دو کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در اسرع وقت متن موافقت نامه همکاری سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان در خصوص حوزه‌های ایستگاه‌های راه آهن با آذربایجان را نهایی کنیم./ایرنا

حجم ویدیو: 4.00M | مدت زمان ویدیو: 00:02:31 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها