قالیباف: باور نظام اسلامی به حقوق زنان مبنایی و به‌دور از نگاه ابزاری است

کد خبر: 1222224

قالیباف: جریان‌های قدرت و ثروت در دنیا می‌خواهند حواس دختران ایرانی را از مسیر رشد علمی و تصدی مشاغل مهم پرت کنند | باور نظام اسلامی به حقوق زنان مبنایی و به‌دور از نگاه ابزاری است

قالیباف: باور نظام اسلامی به حقوق زنان مبنایی و به‌دور از نگاه ابزاری است

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در نطق پیش‌ازدستور:

 انقلاب اسلامی فرصت شگرفی برای رشد دختران در تمامی سطوح و به‌طور خاص پیشرفت در زمینه‌های علمی فراهم کرد. در چهار دهۀ گذشته، از میان دختران بااستعداد ایرانی، برترین دانشمندان علوم‌ محض، پزشک‌های برجسته،  مدیران بخش خصوصی، هنرمندان، معماران، معلمان و مهندسان توانمند، در مدارس و دانشگاه‌های کشور با هزینۀ دولت تحصیل کرده‌اند و با افتخار در حال خدمت به کشور و مردم خود هستند.

 ما با قاطعیت نگاه ابزاری به زنان و دختران را ظلم به آن‌ها و مانع رشد استعدادهای دختران می‌دانیم. پرت‌کردن حواس دختران از علم‌آموزی و ظهور استعدادهای خود و تصدی مشاغل مهم جامعه و البته تشکیل خانوادۀ سالم و مشغول‌کردن آن‌ها به حواشی، طراحی جریان‌های قدرت و ثروت در دنیاست تا علاوه‌بر تبدیل‌کردن زنان به ابزار تجارت و سودجویی در صنعت فرهنگ، و عقب‌نگه‌داشتن آن‌ها ازلحاظ  علمی و فکری، نهاد خانواده و روابط عمیق خانوادگی را در سراسر دنیا درهم شکنند و جوامع را تضعیف کنند.

 تسلط بر کشوری که در آن خانواده تضعیف شده باشد کاری به‌مراتب ساده‌تر از شکست‌دادن کشوری است که در آن خانواده کانون تربیت فرزندانی شجاع پایبند به اصول اخلاقی، علاقه‌مند به کشور، و دل‌بستۀ ارزش‌های انسانی و دینی است.  

 ما در مجلس یازدهم تلاش خواهیم کرد تا تبعیض‌های ناروا را از سر راه پیشرفت زنان و دختران برداریم و با تصویب لایحۀ «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار» در عمل حساسیت خود را دراین‌باره نشان دادیم تا زنان این کشور بدانند باور نظام اسلامی به حقوق زنان، به تبعیت از رهبر حکیم خود، مبتنی‌بر نگاه‌های عمیق اسلام به زن، واقعی و مبنایی و به دور از نگاه‌های ابزاری است.

 

حجم ویدیو: 18.80M | مدت زمان ویدیو: 00:03:38 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها