قالیباف: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار روند شروع فعالیت‌های اقتصادی را در کشور متحول می‌کند

کد خبر: 1233574

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دیدار با ائمۀ جماعات مساجد تهران: تا پیش از تصویب قانون مجلس ممکن بود فردی برای آغاز یک شغل سال‌ها معطل بماند، اما مجلس یازدهم قانونی را تصویب کرد که، براساس آن، همۀ مشاغل تأییدمحور یا ثبت‌محور در این فرآیند قانونی قرار می‌گیرند.

قالیباف: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار روند شروع فعالیت‌های اقتصادی را در کشور متحول می‌کند

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دیدار با ائمۀ جماعات مساجد تهران: تا پیش از تصویب قانون مجلس ممکن بود فردی برای آغاز یک شغل سال‌ها معطل بماند، اما مجلس یازدهم قانونی را تصویب کرد که، براساس آن، همۀ مشاغل تأییدمحور یا ثبت‌محور در این فرآیند قانونی قرار می‌گیرند. ثبت‌محور به این معناست که هر فردی از هر جایی می‌تواند شغل مدنظر خود را در سامانهۀ دریافت مجوز کسب‌وکار وارد کند که تا ۳ روز بعد، آن دستگاه مکلف به اعلام تأیید و یا عدم تأیید است که درصورت گذشت این سه روز و عدم دریافت پاسخ، فرد می‌تواند شغل مدنظر را آغاز کند و درصورت واردآمدن خسارت در صورت عدم پاسخگویی، با مدیر مربوطه برخورد می‌شود.

 در موضوعات تأییدمحور، که نیاز به دریافت مجوز از دستگاه‌های مختلفی است، سه ماه زمان تعیین شده است و  شیوه به این گونه است که افراد باید تا این مدت صبر کنند و بعد از آن می‌توانند در صورت تأیید یا عدم دریافت پاسخ کار خود را آغاز کنند، به همین دلیل این قانون باعث شده است روند شروع فعالیت‌های اقتصادی در کشور تغییر کند.

 

حجم ویدیو: 6.22M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها