رئیسی: کار در استان‌ها برای ما اولویت دارد /سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است

کد خبر: 1233941

رئیس‌جمهور: اتصال ریلی کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های همجوار، خواست به حق مردم استان و از برنامه‌های آتی دولت است.

رئیسی: کار در استان‌ها برای ما اولویت دارد /سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است

 رئیس جمهور با بیان اینکه تحت تاثیر ‌انتقادات قرار نمی‌گیریم، گفت: مدیریت منابع آب در استان کهگیلویه و بویراحمد باید در دستور کار قرار گیرد.

 سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اجرای مصوبات دور اول سفر از برنامه‌هایی بود که در این سفر آن را پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه به حمدالله با کار شبانه‌روزی که در این مدت کوتاه انجام شد، سد چمشیر به بهره‌برداری رسید‌، افزود: مدیریت منابع آب در استان باید در دستور کار قرار گیرد؛ اتمام سایر سدهایی که در دست اقدام است به منظور مدیریت منابع آب لازم است.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه اتصال ریلی کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های همجوار، خواست به حق مردم استان و از برنامه‌های آتی دولت است، تصریح کرد: برخی می‌گویند که چرا اینقدر به استان‌ها سفر می‌کنی؟ پاسخ ما این است که 6 روز هفته در مرکز کار می‌کنیم یک روز هم به استان‌ها می‌رویم. کار در استان‌ها برای ما اولویت دارد و تحت تاثیر این صحبت‌ها و انتقادات قرار نمی‌گیریم.

وس یا بیان اینکه ما در دولت از کارهایی که انجام شده‌است گزارش می‌دهیم نه کارهایی که می‌خواهد بشود، تاکید کرد: گازهای مشعل در این استان خاموش شدند، در کنار بهره‌برداری از پتروشیمی، 175 مگاوات برق هم تولید می‌شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه معیشت مردم اولویت دولت بوده و این مهم به جد دنبال می‌شود، افزود: شبانه روز کار می‌کنیم تا نوسانات قیمت ارز در سفره و زندگی مردم تاثیر نگذارد و در واقع ثبات در بازار و ثبات در معیشت مردم جزو اولویت های دولت است و داریم دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهور سیاست خارجی را امتداد سیاست داخلی دانست و افزود: ثبات داخل کشور سبب شده بتوانیم با کشورهای همسو و همسایه ارتباط برقرار کرده و به نوعی تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و دنیا پذیرفته که ایران اسلامی قدرتمند است و با وجود تحریم و تهدید، با تلاش داخلی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف دارد با همه دنیا تعامل می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مقابل دشمنی‌ها مقاوم خواهیم بود و به جد در کشور کار می‌کنیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری دغدغه کار برای مردم را دارند و بنده به عنوان سرباز و همه دولتی‌ها باید پیگیری کرده و دنبال کنند.

رئیسی با انتقاد از تاخیر در افتتاح و بهره برداری از پروژه جاده پاتاوه به دهدشت بعد از 30 سال، خاطرنشان کرد: قبول داریم بخشی از دلایل تاخیر سختی کار بوده به گونه‌ای که 10 کیلومتر تونل در این مسیر احداث شده، ولی با همین شرایط 30 سال زمان زیادی است.

رئیس جمهور با اشاره به راه اندازی کارخانه قند یاسوج بعد از یک دهه تعطیلی گفت: این کارخانه داشت فرسوده می‌شد ولی با تدابیر انجام شده به چره تولید بازگشت و افراد زیادی از بیکاری نجات یافتند به گونه‌ای که به صورت مستقیم و غیر مستقیم میزان اشتغال آن به 800 نفر می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج با زیر ظرفیت افزود: گفته‌ام متولیان امر هرچه سریعتر تمام بخش‌های این واحد را فعال کنند در غیر این صورت متولی فعلی تغییر یافته و به مجموعه‌ای دیگری که تمام کننده باشد کار را واگذار خواهیم کرد.

رئیس جمهور یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم را بازگشت به چرخه تولید واحدهای نیمه فعال و تعطیل عنوان کرد و گفت: تاکنون 5 هزار واحد تولیدی تعطیل در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، معدن و ...در استان‌های مختلف کشور به چرخه تولید بازگشته و این روند ادامه خواهد داشت.

وی از فعال شدن 44 واحد تولیدی تعطیل در استان کهگیلویه و بویراحمد در دو سال اخیر خبر داد و تاکید کرد: مدیران ارشد استانی و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای رفع مشکل واحدهای تعطیل دارای توجیه تدبیری کنند زیرا در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.

رئیس جمهور اظهار داشت: دشمن دنبال ایجاد مشکلات است و باید در مقابل ایستادگی کنیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه در سفر  اول به استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بیماری کرونا زمینه دیدار با مردم فراهم نشد، یادآور شد: مردم یاسوج و بهمئی در دیدار دیروز و امروز با خادم خود سنگ تمام گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در این سفر مصوبات سفر اول مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت، ادامه داد: با کار شبانه روزی و جهادی کارشناسان و متولیان امر در وزارت نیرو سد چمشیر گچساران دیروز به صورت رسمی افتتاح شد و همچنین پتروشیمی گچساران نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استان کم‌ آبی نیست اما باید مدیریت آب شود که آب به همه بخش ها برسد، ضمن اینکه باید مسئولان مربوطه کار احداث سایر سدها را نیز دنبال کنند.

وی با اشاره به افتتاح رسمی جاده پاتاوه به دهدشت به طول 136 کیلومتر و بهره مندی 400 روستای مسیر از نعمت جاده آسفالته، تصریح کرد: برخی روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با بهره برداری از این جاده از بن بست خارج شدند.

رئیس جمهور بومی گزینی در بکارگیری‌ها را ضروری دانست و تاکید کرد: نیروهای کارگری پتروشیمی گچساران و راهسازی جاده پاتاوه به دهدشت نباید بکار شوند و باید از این نیروها استفاده شود تا مشکلی برای آنان و خانواده شان بوجود نیاید.

وی با تاکید بر اینکه با مدیریت درست و اصولی می‌شود آمار بیکاری در این استان را کاهش داد، خاطرنشان کرد: برخی مردم مطالبه مسکن دارند که در واقع این یک نیاز ملی بوده و طبق قانون باید یک میلیون مسکن ساخته شود.

رئیس جمهور با اشاره به اختصاص دو هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار توسط وزارت نفت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تکمیل سد تنگ سرخ، احداث سد سقاوه، آبرسانی به دهدشت و لیکک، تکمیل بزرگراه یاسوج ـ سپیدان، رفع تنش آبی در مناطق عشایری و تکمیل زیرساخت‌های عشایری در سفر دوم در دستور کار است.

رئیسی خواستار پیگیری افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج توسط استاندار شد و افزود: همچنین برای تامین مسکن خبرنگاران این استان در قالب تشکیل تعاونی مسکن باید تدبیری توسط مسئولان استانی شود.

وی بیان کرد: اتصال کهگیلویه و بویراحمد به راه آهن به عنوان یک اولویت به صورت ویژه پیگیری خواهد شد که امیدوارم منتج به نتیجه شود.

تسنیم

حجم ویدیو: 6.15M | مدت زمان ویدیو: 00:01:27 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها