حضور قالیباف در مراسم افتتاحیه نهمین مجمع پارلمانی بریکس

کد خبر: 1246827

رئیس مجلس شورای اسلامی با استقبال مقامات مجلس ملی آفریقای جنوبی برای شرکت در مراسم افتتاحیه نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس وارد سالن اصلی این مجمع شد.

حضور قالیباف در مراسم افتتاحیه نهمین مجمع پارلمانی بریکس

 دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۵ مهرماه 1402) با استقبال مقامات مجلس ملی آفریقای جنوبی برای شرکت در مراسم افتتاحیه نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس وارد سالن اصلی این مجمع بین المللی در ژوهانسبورگ، پایتخت اقتصادی آفریقای جنوبی شد.

گفتنی است در این دوره مجمع پارلمانی که دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در رأس هیأت پارلمانی کشورمان در آن حاضر شده است، 15 هیأت عالی‌رتبه پارلمانی حضور دارند.

در جریان برگزاری این مجمع پارلمانی، علیرضا سلیمی، علی کریمی فیروزجایی، مهرداد گودرزوند چگینی و محمد آشوری تازیانی نمایندگان مجلس و مهدی صفری دیپلمات ایرانی و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همزمان در کمیسیون های مختلفی که پیرامون این مجمع بین‌المللی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند./خانه ملت

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، بامداد چهارشنبه، وارد شهر پرتوریا، پایتخت سیاسی آفریقای جنوبی شد.

 رئیس مجلس و هیئت پارلمانی کشورمان پس از ورود به پرتوریا، عازم شهر ژوهانسبورگ، محل برگزاری مجمع پارلمانی بریکس، شدند.

بریکس بهره‌مندی از چند جانبه‌گرایی و فرصت تقلیل وابستگی اقتصادی کشورهای عضو به اروپا و آمریکا و تقابل با تحریم‌های غربی

رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه دیشب به منظور حضور در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس وارد فرودگاه واترکلوف در پرتوریا، آفریقای جنوبی شد و مورد استقبال رسمی مقامات پارلمانی این کشور قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر دیروز (سه‌شنبه 4 مهر ماه) تهران را به مقصد کشور آفریقای جنوبی ترک کرده بود، شامگاه دیشب وارد فرودگاه واترکلوف در پرتوریا، آفریقای جنوبی شد و مورد استقبال رسمی مقامات پارلمانی این کشور قرار گرفت.

براساس این گزارش؛ هیأت پارلمانی ایران پس از مراسم استقبال، پرتوریا را به مقصد ژوهانسبورگ پایتخت اقتصادی آفریقای جنوبی و محل برگزاری نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس ترک کردند.

به گزارش خانه ملت، هدف رئیس مجلس از این سفر سه روزه حضور در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس است که با موضوع «بهره مندی از چند جانبه‌گرایی و دیپلماسی پارلمانی برای تعمیق بریکس و مشارکت در تسریع اجرای توافقنامه تجارت آزاد آفریقا» برگزار می‌شود.

گفتنی است، هیأت عالی رتبه پارلمانی ایران با حضور در این مجمع پارلمانی به دنبال تقویت روابط پارلمانی قوی بین اعضای بریکس برای رفع چالش‌های مهم منطقه‌ای و جهانی از طریق دیپلماسی پارلمانی و تأثیرگذاری مثبت بر بحران‌های سیاسی یا اقتصادی مهم جهان هستند. همچنین ارتقای توانایی‌های ساختاری گروه بریکس به منظور استفاده از ظرفیت‌های کشورهای در حال توسعه برای تغییر مناسبات اقتصاد جهانی در راستای تقلیل وابستگی اقتصادی کشورهای عضو به اروپا و آمریکا و تقابل با تحریم‌های غربی از جمله محورهای مورد توجه هیأت پارلمانی کشورمان در نهمین مجمع پارلمانی بریکس است./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها