برداشت دو میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تأمین مالی مسکن

کد خبر: 1246922

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اقدامات دولت برای برداشت دو میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تأمین مالی انبوه‌سازی در حوزه مسکن‌ خبر داد و گفت که مقدمات این کار فراهم شده و جزئیات آن به زودی توسط وزیر راه‌وشهرسازی اعلام می‌شود.

 برداشت دو میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تأمین مالی مسکن

«داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره «مأموریت ویژه رئیس‌جمهور برای تأمین مالی ساخت مسکن و برخورد با بانک‌های متخلف» تصریح کرد: کمیته تأمین مالی مسکن زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهور جلسات خود را به‌طور منظم برگزار می‌کند از تمامی روش‌های تأمین مالی استفاده خواهیم کرد تا وعده دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال محقق شود.

وی ادامه داد: بخش مهم و معناداری از این تأمین مالی توسط بانک‌ها صورت می‌پذیرد و گزارش تحقق تسهیلات بانک‌ها نیز به‌صورت منظم از سوی بانک مرکزی منتشر می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاش دولت برای برداشت دو میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تأمین منابع مورد نیاز در حوزه مسکن گفت: تلاش می‌کنیم بخشی از منابع صندوق توسعه ملی را به تأمین مالی انبوه‌سازی مسکن اختصاص دهیم‌ که مقدمات این کار فراهم شده و جزئیات آن به زودی از سوی وزیر راه‌وشهرسازی اعلام خواهد شد.

منظور با بیان اینکه مبلغ برداشتی از صندوق توسعه ملی به‌صورت تسهیلات برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه‌وشهرسازی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: البته بازار سرمایه نیز به‌عنوان تأمین کننده مالی مسکن ایفای نقش می‌کند و صندوق پروژه‌های مسکن در آستانه فعال‌سازی است.

وی متذکر شد: صندوق ملی مسکن که منابع آن از بخش‌های مختلف از جمله مالیات مستغلات تأمین می‌شود، یکی دیگر از منابع تأمین مالی مسکن است که به تدریج تزریق می‌شوند.

ایرنا

حجم ویدیو: 12.99M | مدت زمان ویدیو: 00:02:15 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها