قالیباف: استفادۀ فزاینده از تحریم‌ها اعتماد کشورها به زیرساخت مالی جهان را مخدوش کرده است

کد خبر: 1246960

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در مجمع پارلمانی بریکس:به‌طور قطع، برای رسیدن به اهدافمان نیازمند تغییر در برخی حوزه‌ها هستیم. که مهم‌ترین آن‌ها حوزۀ اقتصاد است. زیرا ساخت کنونی اقتصاد جهانی تا حد زیادی در اختیار برخی قدرت‌های غربی قرار دارد. برخی کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکا، دراین‌باره کاملاً صریح بوده‌اند که مایل‌اند زیرساخت اقتصاد جهانی را تبدیل به سلاحی علیه رقبای خود کنند.

 قالیباف: استفادۀ فزاینده از تحریم‌ها اعتماد کشورها به زیرساخت مالی جهان را مخدوش کرده است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در مجمع پارلمانی بریکس:به‌طور قطع، برای رسیدن به اهدافمان نیازمند تغییر در برخی حوزه‌ها هستیم. که مهم‌ترین آن‌ها حوزۀ اقتصاد است. زیرا ساخت کنونی اقتصاد جهانی تا حد زیادی در اختیار برخی قدرت‌های غربی قرار دارد. برخی کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکا، دراین‌باره کاملاً صریح بوده‌اند که مایل‌اند زیرساخت اقتصاد جهانی را  تبدیل به سلاحی علیه رقبای خود کنند.

استفادۀ فزاینده از تحریم‌ها به‌عنوان یک سلاح علیه دیگر کشورها، اعتماد کشورها به زیرساخت مالی جهان را مخدوش کرده است. اتصال به سیستم جهانی بانکی یک حق بین‌المللی است؛ اما می‌بینیم که آمریکا و برخی قدرت‌های دیگر نیاز سایر کشورها به این زیرساخت را گروگان گرفته و مانع استفاده از آن برای تأمین دارو و مواد غذایی می‌شوند. همین اتفاق برای نگهداری ذخایر ملی کشورها به دلار رخ داده است. کشورها ذخایر خود را به دلار نگه می‌دارند، برای اینکه راحت‌تر و در مقیاس وسیع تری قادر به هزینه‌کرد آن باشند؛ اما اکنون وضعیت برعکس شده و دولت آمریکا از وابستگی دیگر کشورها به دلار برای بلوکه‌کردن دارایی‌ها و محدودکردن معاملات آن‌ها استفاده می‌‌کند.

 

حجم ویدیو: 3.03M | مدت زمان ویدیو: 00:01:51 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها