قالیباف: تلاش برای دلارزدایی از تجارت جهانی خدمتی بزرگ به رفاه ملت‌های درحال‌توسعه است

کد خبر: 1246962

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در مجمع پارلمانی بریکس:جهان نیازمند عدالت‌طلبی و معنویت‌گرایی است و بریکس می‌تواند نقش مهمی در این راستا ایفا کند. بریکس قبل از هر چیز باید تلاش‌های خود برای ایجاد یک زیرساخت مالی مستقل بین‌المللی که متمرکز بر حذف انحصارها در حوزه‌هایی مانند بانک و پیام رسان‌های مالی بین‌المللی باشد را تقویت و شرایط مشارکت کشورها در آن را آسان تر کند.

قالیباف: تلاش برای دلارزدایی از تجارت جهانی خدمتی بزرگ به رفاه ملت‌های درحال‌توسعه است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در مجمع پارلمانی بریکس:جهان نیازمند عدالت‌طلبی و معنویت‌گرایی است و بریکس می‌تواند نقش مهمی در این راستا ایفا کند. بریکس قبل از هر چیز باید تلاش‌های خود برای ایجاد یک زیرساخت مالی مستقل بین‌المللی که متمرکز بر حذف انحصارها در حوزه‌هایی مانند بانک و پیام رسان‌های مالی بین‌المللی باشد را تقویت و شرایط مشارکت کشورها در آن را آسان تر کند. تلاش برای دلارزدایی از تجارت جهانی، خدمتی بزرگ به رفاه ملت‌های درحال‌توسعه است. اعضای بریکس نیازمند سرمایه‌گذاری مشترک بر کریدورهایی هستند که به‌عنوان شریان‌های مبادلۀ کالا، خدمات و انرژی، ایفای نقش کرده و مدیریت آن‌ها در انحصار قدرت‌های بزرگ غربی نباشد.

 ما نیازمند یک عزم ژئوپلتیکی جدید هستیم که راه‌حل‌های صلح‌آمیز برای بحران‌های بین‌المللی و جنگ‌ها را پیشنهاد کند و مناقشات مرزی را با گفت‌وگو حل‌و‌فصل نماید. تجربۀ تاریخی چند سدۀ گذشته نشان می‌دهد پیشرفت، رشد اقتصادی و حل مشکلات بین‌المللی بدون توجه به اخلاق، فرهنگ، معنویت و آموزه‌های دینی و الهی  پایدار نخواهد بود.

اتفاقات تلخی مانند قرآن‌سوزی نشان می‌دهد که ما نیازمند جلب توجه مجدد جهانی به آموزه‌های بلند دینی و انسانی هستیم. ممانعت از برافروخته‌شدن آتش منازعات مذهبی و توجه جدی‌تر به آسیب‌های اجتماعی هدف دیگری است که من فکر می‌کنم کشورهای عضو بریکس می‌توانند در این زمینه پرچم‌دار یک حرکت جدید بین‌المللی باشند.

 

حجم ویدیو: 4.59M | مدت زمان ویدیو: 00:02:28 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها