راهپیمایی ۱۳ آبان در استان گیلان زیر بارش شدید باران

کد خبر: 1254051

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در استان گیلان زیر بارش شدید باران

راهپیمایی ۱۳ آبان در استان گیلان زیر بارش شدید باران

مردم همیشه در صحنه گیلان امروز شنبه با حضور پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان در هوای بارانی یکصدا فریاد استکبار ستیزی سر دادند.

راهپیمایی باشکوه و گسترده یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز امروز همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف گیلان در حال برگزاری است، این راهپیمایی در۵۴ شهر و برخی از دهستان‌های استان با حضور قشرهای مختلف مردم برنامه ریزی شده است.

راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان امسال نیز باشکوهتر از همیشه با حضور گسترده مردم گیلان با محوریت دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صیونیستی و استکبار جهانی آغاز شده‌است؛ شرکت‌کنندگان با حرکت از مسیرهای تعیین شده با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خود را از استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در رشت مرکز گیلان نیز در ۲ مسیر از پیش تعیین شده از " مقابل سپاه پاسداران، میدان پاسداران، میدان فرهنگ، پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب (شهرداری)" و "ورزشگاه شهید عضدی، بلوار نامجو، خیابان پرستار، میدان فرهنگ، پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب (شهرداری) " در حال برگزاری است.

گروه‌های مختلف مردم دیار گیل و دیلم در کنار دانش‌آموزان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و آمریکا و اسرائیل ننگت باد ضمن همدردی با مردم فلسطین و اعلام تنفر از کشتار دانش‌آموزان غزه در راهپیمایی ۱۳ آبان حضوری پرشور یافتند.

قشرهای مختلف مردم با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با فریاد استکبارستیزی ضمن محکومیت اتفاقات اخیر در غزه، بار دیگر شعور سیاسی خود را به نمایش گذاشتند.

جمعی از راهپیمایان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شرکت در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را وظیفه خود دانستند و افزودند: بار دیگر، ۱۳ آبان فرصتی علیه استکبارستیزی فراهم کرده‌ است؛ بنابراین امسال نیز پرشورتر از همیشه همصدا با یکدیگر در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت کردیم.

آنان در حاشیه برگزاری مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در رشت مرکز استان گیلان اظهار کردند: امسال با توجه به اتفاقات اخیر در کشور فلسطین پرشورتر از همیشه برای شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ در کنار دانش‌آموزان هستیم.

علی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه شرکت کننده در این راهپیمایی گفت: ۱۳ آبان ۱۳۵۷ تعداد زیادی دانش‌آموز در اعتراض به حکومت پهلوی به خاک و خون کشیده شدند و به شهادت رسیدند، بنابراین وظیفه خود دانستم تا در پیروی از شهدای دانش‌آموز و سایر شهیدان در این راهپیمایی شرکت کنم.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان فرصتی را فراهم کرده تا علیه استکبار جهانی و جرم و جنایات ستمگران بپاخیزیم، اظهار کرد: سیزدهم آبان روز تجدید پیمانی دوباره با شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دانش آموز است.

بانویی که همراه کودک خود در این راهپیمایی با مشت‌های گره زده شعار مرگ بر آمریکا سر می‌داد، به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان زیادی برای اعتراض به حکومت پهلوی به شهادت رسیدند به همین خاطر این روز در تاریخ انقلاب اسلامی روز دانش‌آموز نامگذاری شده‌است.

وی ۱۳ آبان را برگ زرینی از تاریخ حماسه‌ساز مردم غیور ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: مبارزه با ستمگران یکی از زیباترین ثمرات حماسه سیزدهم آبان است؛ این روز بزرگ نماد مقاومت و پایداری ایرانیان در برابر ظالمان است.

۱۳آبان ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق در اذهان دانش‌آموزان و عموم مردم ماندگار شده‌است، عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را در راه کشور تقدیم کردند، ۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برای برگزاری هرچه باشکوهتر راهپیمایی ۱۳ آبان برنامه‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده‌است، تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، دکتر حشمت‌الله قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام سخنران مراسم این روز در شهر رشت است./ ایرنا

حجم ویدیو: 1.94M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها