مجلس یازدهم چگونه از حقوق سربازان دفاع کرد؟

کد خبر: 1260104

مجلس یازدهم چگونه از حقوق سربازان دفاع کرد؟

مجلس یازدهم چگونه از حقوق سربازان دفاع کرد؟

 

برای سربازی حرفه‌ای چه کردید؟
به شما حق می‌دهیم که تصور کنید مجلس هیچ اقدامی برای زندگی شما و دیگر مردم نکرده است. به شما حق می‌دهیم که بگویید اثرات قوانین مجلس کجای زندگی ماست. در پاسخ به این ۴۰ سوال بنا نداریم بگوییم ما خیلی عالی بودیم و همه کار کردیم؛ اما تلاش می‌کنیم به مهم‌ترین، پرتکرارترین و صریح‌ترین پرسش‌هایی که دربارۀ مجلس یازدهم مطرح می‌شود، خیلی صریح پاسخ دهیم.
سوال 21

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اصلاح قانون سربازی یکی از دستورکارهای جدی مجلس یازدهم بود و غیر از تصمیماتی که مجلس با اختیارات خود برای اصلاح سربازی انجام داد، نقش اصلی را برای پذیرش اصلاح در فرایند سربازی ‌ایفا کرد. 

بر ‌این اساس دریافتی سربازان تا سال 98 و 99 حقوق سربازان حدود 400 تا 450 هزار تومان بود. وضعیت معیشتی آنان و دریافتی‌های ناچیزی که حتی جوابگوی رفت‌وآمد و حداقلی‌ترین هزینه‌های آن‌ها نبود، سال‌ها بی‌تغییر مانده بود و تحول جدی و کوتاه‌مدت در آن وضعیت، دور از دسترس به نظر ‌می‌رسید و البته یکی از مطالبات درست مردم بود. 

مجلس یازدهم طی سه سال گذشته، حقوق سربازان متأهل را نزدیک به حداقل دریافتی کارمندان و میانگین حقوق سایر آن‌ها را بیش از 12 برابر افزایش داد. ‌این کار سبب شده تا فرار از سربازی به شدت کاهش پیدا کرده و به دلیل درآمد مناسب سربازی افراد بسیاری ترجیح دهند پس از سال‌ها خود را برای گذراندن دورۀ خدمت به نظام وظیفه معرفی کنند. 

 
202312103420675904

 

همچنین ستاد کل نیروهای مسلح با پیگیری‌های مجلس حداقل سربازی را از 17 ماه از سربازی 14 ماه کاهش داد و سربازانی که در مناطق عادی مشغول به خدمت هستند مدت سربازی آن‌ها از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه و میزان خدمت سربازان غیربومی ‌هم از ۲۱ ماه به ۱۸ ماه کاهش پیدا کرد.  تمامی‌کسری‌ها برای متأهلین دو ماه، فرزند اول سه ماه و فرزند دوم ۴ ماه در نظر گرفته خواهد شد و‌ این کسورات به قوت خود باقی است.

در برنامۀ هفتم توسعه نیز مجلس در صدد کاهش مدت زمان سربازی به 12 ماه و معافیت افراد دارای چند فرزند است که در صورت تصویب نهایی، شاهد یک اقدام تحول‌آفرین در مسیر سربازی خواهیم بود./خانه ملت

حجم ویدیو: 2.28M | مدت زمان ویدیو: 00:01:22 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها