بارش شدید برف در گردنه حیران

کد خبر: 1268558

فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: ‌با توجه به بارش برف و برودت هوا و همچنین یخ‌زدگی جاده‌ها، ۱۵۰ نفر از مسافران گرفتار در برف اسکان داده شدند.

 بارش شدید برف در گردنه حیران

فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: ‌با توجه به بارش برف و برودت هوا و همچنین یخ‌زدگی جاده‌ها، ۱۵۰ نفر از مسافران گرفتار در برف اسکان داده شدند.

سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری فرمانده سپاه ناحیه آستارا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات‌رسانی بسیجیان و گروه‌های جهادی به مسافران گرفتار در برف اظهار داشت: با هماهنگی اعضای ستاد بحران شهرستان، این مسافران در مسجد محمد رسول الله(ص) شهر آستارا اسکان داده شدند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا ادامه داد: با هماهنگی انجام شده خانه هلال احمر و پایگاه مقاومت بسیج شهید شیارکار مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) خدمات‌رسانی لازم به مهمانان را برعهده دارند.

قنبری با اشاره به شرایط جوی در این منطقه گفت: شرایط جوی و بارش برف در شهرستان آستارا به گونه‌ای است که تردد در جاده‌های منتهی به این شهر فقط با زنجیر چرخ میسر و امکان‌پذیر است.

به گزارش تسنیم، پیرو هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان گیلان از روز گذشته شاهد ورود سامانه سرد و بارشی به استان گیلان بوده‌ایم و تا ساعت  9:30 امروز به طور میانگین 31 میلی متر باران در پهنه استان باریده است.

همچنین طی 24 ساعت اخیر بیشترین مقدار بارندگی‌ها به ترتیب در آستارا، امام‌زاده اسحاق شفت و املش اتفاق افتاده است و ارتفاعات، دامنه ها و برخی مناطق جلگه‌ای استان هم طی این مدت سفید پوش شده‌اند.

بیشترین ارتفاع برف در ارتفاعات غرب استان  شهرستان آستارا به 100 سانتیمتر و در محور اسالم به خلخال به بیش از 50 سانتی متر رسیده است و تمرکز بارش این سامانه بارشی در مناطق غربی استان و دارای سه کانون مشخص بوده است کانون اول در شهرستان آستارا، کانون دوم در منطقه املش و کانون سوم در منطقه شفت بود.

این سامانه موجب بارش برف در تمامی مناطق کوهستانی استان گیلان به ویژه مناطق غربی شده است و بارش برف این سامانه از غرب استان تا جنوب شهر رشت تا حوالی ظهر یکشنبه ادامه داشته است. 

 

حجم ویدیو: 3.45M | مدت زمان ویدیو: 00:01:26 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها