گزارش سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان

105 هزار میلیارد تومان پروژه در هرمزگان افتتاح می‌شود / 12 هزار مجوز صیادی در دولت سیزدهم صادر شده است/کالاها نباید به‌صورت خام صادر شوند

کد خبر: 1272196

سید ابراهیم رییسی صبح امروز به منظور انجام دومین دور از سفرهای استانی، از طریق فرودگاه شهدای پرواز 655، وارد بندرعباس شد.

105 هزار میلیارد تومان پروژه در هرمزگان افتتاح می‌شود / 12 هزار مجوز صیادی در دولت سیزدهم صادر شده است/کالاها نباید به‌صورت خام صادر شوند

سید ابراهیم رییسی صبح امروز 12 بهمن در آغاز اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی از طریق فرودگاه شهدای پرواز 655 وارد بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در این استان قرار گرفت.

استان هرمزگان مقصد دومین دور از سفر رییس جمهور و اعضای هیأت دولت است و سفر قبلی در دی ماه 1400 انجام شده بود.

به گزارش فارس، این سفر دو روزه است و برنامه‌ریزی شده تا رییس جمهور در بندرعباس، میناب و بشاگرد برنامه‌های مختلف و دیدارهای مردمی داشته باشد.

در این سفر آیت الله رییسی 105 هزار میلیارد تومان پروژه را نیز مورد بهره برداری قرار می دهد که از جمله آن می توان به بیمارستان کودکان جدید بندرعباس و نیروگاه المهدی و بیش از یک هزار پروژه عمرانی و صنعتی، آبرسانی و بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

رییس جمهور همچنین ساعت 15.30 امروز در ساحل بندرعباس دیدار مردمی دارد.

وزرای دولت نیز از دو روز گذشته در مناطق مختلف هرمزگان حضور یافته و امروز نیز بیش از 10 وزیر دولت همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان، در مناطق مختلف آن حضور می یابند./ فارس

 105 هزار میلیارد تومان پروژه در هرمزگان افتتاح می‌شود

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی گفت: 105 هزار میلیارد تومان جذب شده و این پروژه‌ها به نتیجه رسیده است که طی سفر دو روزه هرمزگان به آنها سرکشی خواهیم کرد.

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز در بدو ورود به استان هرمزگان اظهار داشت: بسیار خرسندم که خدای متعال توفیق داد تا امروز در شهر بندرعباس و استان هرمزگان باشیم و به ارواح مطهر شهدا درود می فرستم و برای جانبازان و ایثارگران طلب عافیت کنم.

وی افزود: هرمزگان زمینه‌های بسیاری در اقتصاد دریا، گردشگری، کشاورزی، صنعتی و کارهای خوبی هم در استان انجام شده است و ما با نیازهای استان، دور اول سفر را به رفع ضرورت ها قرار دادیم و امروز شاهدیم با تلاش استاندار و همه مسؤولان گام‌های خوبی برداشته شده و پروژه‌های فراوانی به ثمر رسیده است.

رییس جمهور با بیان این که دهها پروژه به سامان رسیده و 105 هزار میلیارد تومان جذب شده و این پروژه ها به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: طی سفر دو روزه به آنها سرکشی خواهیم کرد. پروژه هایی که زمینه‌های اشتغال، تولید و خدمت رسانی به مردم استان را داراست.

به گفته آیت‌الله رییسی، حرکت جهادی در هرمزگان شکل گرفته است و در این دو روز به جای جای استان سر می زنم و کارها را دنبال می‌کنیم.

وی با تقدیر از نماینده مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح که نقش مهمی در توسعه استان دارند، از  بسیج و نمایندگان و همه کسانی که تلاش می‌کنند، به طور ویژه قدردانی کرد.

رییس جمهور همچنین تأکید کرد: آنچه در استان لازم بود را در شورای برنامه ریزی مصوب می‌کنیم و آنچه برای تصمیم‌گیری در شوراهای عالی نیاز باشد را در تهران بررسی و تصویب می‌کنیم و تا حصول نتیجه قطعی دنبال خواهیم کرد.

به گزارش فارس، رییس جمهور با خوشامدگویی دو تن از شیوخ اهل سنت، خانواده شهید مدافع حرم و اسلام جاهدی ورزشکار مدال آور المپیک آسیایی وارد هرمزگان شد./ فارس

جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان

مراسم جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی صبح امروز (پنجشنبه) به استان هرمزگان سفر کرده است، با حضور در شرکت کشتی‌سازی احیا شده «سپهر دریا جنوب» از بخش‌های مختلف این شرکت بازدید کرد و در جریان روند احیای آن قرار گرفت.

به گفته مدیران شرکت کشتی‌سازی سپهردریا جنوب، با اهتمام و پیگیری‌های دولت مردمی و حل مشکلات این شرکت طی دو سال و نیم گذشته، تعداد کارگران آن به ۴۰۰ نفر افزایش یافته و هم اکنون حدود ۲۰ فروند کشتی در حال ساخت، تجهیز و یا تعمیر است.

 همچنین با حضور رئیسی جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان برگزار شد.

 با احیای این واحدهای تولیدی و صنعتی در بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی علاوه بر ایجاد ۱۷ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی، بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شده است.

با احیای این ۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد در استان هرمزگان، تعداد واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل احیا شده در دولت مردمی به ۷۴۳۹ واحد رسید.

 ۱۰۵ همت پروژه به بهره‌برداری می‌رسد

صبح امروز با استقبال مقامات استانی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی به منظور سفری دو روزه از طریق فرودگاه بندرعباس وارد استان هرمزگان شد.

به گزارش تسنیم، صبح امروز با استقبال مقامات استانی از جمله نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور وارد بندرعباس شد.

رئیس‌جمهور در فرودگاه بندرعباس گفت: استان هرمزگان ظرفیت‌‌های بسیاری در زمینه اقتصاد دریا،‌ گردشگری و صنعتی دارد.

وی افزود: دور نخست سفرهای استانی به برطرف کردن ضرورت‌های استان اختصاص داشت و امروز با تلاش همه،‌گام‌های خوبی برداشته شده است.

رئیس جمهور گفت: صدها پروژه نیمه‌تمام امروز عملیاتی شده و 105هزار میلیارد تومان سرمایه برای به نتیجه رسیدن این طرح‌ها جذب شده است.

به گزارش تسنیم، در این سفر بناست 1032 پروژه در قالب 22 بسته در حوزه‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار گیرد و رئیس جمهور در دیدارهای جداگانه با مردم بندرعباس و میناب نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 12 هزار مجوز صیادی در دولت سیزدهم صادر شده است

رییس جمهور گفت: امروز کارهای بزرگی به دست نیروهای جهادی و انقلابی ما رقم می خورد و باید از وزیر جهاد کشاورزی، اقتصاد و استاندار جهادی آقای دوستی در صدور مجوز برای صیادان و صدور 12 هزار مجوز صیادی جای تشکر دارد که آرامش را به خانواده های صیادی باز گرداندند.

به گزارش فارس از بندرعباس، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری کشورمان صبح امروز در مراسم احیای 610 واحد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان، اظهار داشت: امروز دو رویداد مهم احیای کارخانجات و کارگاه های نیمه تعطیل و خرسندی صیادان منطقه را جشن می گیریم که این خوشحالی، خوشحالی همه ما است.

وی افزود: برخی از صیادان امروز از معطلی 20 ساله برای دریافت مجوز صیادی سخن گفتند اما امروز با همت مردم شاهد صدور 12 هزار مجوز صیادی در کشور هستیم.

رییس جمهور با بیان این که مردم این استان از زمان حضور متجاوزانه پرتغالی ها تا دوره پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس همواره مقاومت و ایمان مردم خود را نشان داده اند و نثار صدها شهید و جانباز و آزاده در هرمزگان گواهی بر این مدعا است.

آیت الله رییسی ادامه داد: امروز کارهای بزرگی به دست نیروهای جهادی و انقلابی ما رقم می خورد و باید از وزیر جهاد کشاورزی، اقتصاد و استاندار جهادی آقای دوستی در صدور مجوز برای صیادان و صدور 12 هزار مجوز صیادی تشکر کرد که آرامش را به خانواده های صیادی باز گرداندند.

رییس جمهور گفت: صدور مجوز یکی از اقدامات است و خدمت رسانی به صیادان باید با کمک مردم افزایش یابد.

وی نهضت احیای کارخانجات و کارگاههای تعطیل را گام بزرگی خواند که هرمزگان در آن رتبه اول دارد و کارخانه سپهر دریا را یکی از این کارخانجات خواند که در حال ساخت 14 کشتی است و کار در آن رونق دارد.

آیت الله رییسی از ورود شمار کارگاههای فعال در هرمزگان به کانال 7 هزار واحد خبر داد و گفت: بسیاری از این احیاها با برخی تصمیمات ضروری و فوری میسر فراهم شده است و باید با جدیت ادامه یابد.

وی قوت ایران را از تولید قوی، نیروهای قوی و کارامد و اقتصاد قوی دانست و تأکید کرد: امروز در آغاز دهه فجر یاد امام راحل و شهدا را گرامی می داریم که برای ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی فراهم آوردند و شکوه حضور مردم در صحنه، آن را حفظ کرده است.

رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی میسر نیست و باید با رشد تولید، تمام توان خودمان را در رساندن رشد تولید 8 درصد بکار بگیریم و بنا داریم در دولت آنچه از حمایت لازم است، نسبت به بخش خصوصی و شرکت های فعال در عرصه های تولیدی بکار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: کشتی سازی در این منطقه بسیار جای کار دارد و ان شا الله روز به روز رونق خواهد گرفت و کارهای بزرگی برای هرمزگان و منطقه و خلیج همیشه فارس شکل خواهد گرفت. یکی از جلوه های اقتصاد دریا، کشتی سازی و دیگری شیلات است که شاهد شور خوبی در میان صیادان و کارگران شاغل در این حوزه هستیم./ فارس

افتتاح ۱۵۷ پروژه صنعتیِ حوزه انرژی، گام بزرگی در استقلال اقتصادی کشور است

 رییس جمهور با اشاره به اینکه افتتاح ۱۵۷ پروژه صنعتی جلوه‌هایی از "ما می توانیم" است و نشان می دهد می‌توان کارهای بزرگ را رقم زد و یک گام بزرگ در جهت استقلال اقتصادی است، گفت: حدود ۱۲۸ پروژه از مجموع این ۱۵۷ پروژه صنعتی حوزه انرژی که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی هستند که در استان هرمزگان فعال می‌شود.  

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۱۵۷ طرح صنعتی در بندرعباس افزود: از این میزان پروژه‌ای که افتتاح می شود ۱۲۸ کارخانه اقتصادی و صنعتی در استان هرمزگان است و جا داشت در سفر به این استان به عنوان خادم ملت به تک تک این پروژه ها سر بزنم.

وی تصریح کرد: حق تمامی کسانی که این ۱۲۸ پروژه را در استان رقم زدند با این حضور ادا نمی شود البته این جلسه برای این است که از همه کسانی که در اجرای این پروژه ها تلاش کردند قدردانی شود.

رییس جمهور اظهارداشت: از وزیر صمت، از استاندار پُر تلاش، از فعالان اقتصادی از مهندسان و مجریان و مشاوران و کارگرارانی که در این هوای گرم هرمزگان اجرای این پروژه ها را رقم زدند تشکر می‌کنیم، تلاش کارگران در این هوای گرم هرمزگان در این مجموعه ها قابل قدردانی است.

وی با اشاره به این امروز موضوع مهم تولید محور فعالیت های اقتصادی است و همه باید در جهت رشد اقتصادی کشور تلاش کنند، تاکید کرد: در یک حرکت جهادی این پروژه ها انجام شده که این مهم قابل قدردانی است به گونه ای که میزان سوختی که در این مجموعه (آیین بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه حوزه صنعت و انرژی) تولید می‌شود باعث بی‌نیازی از خارج کشور می‌شود زیرا کمبودها را باید از خارج می‌گرفتیم.

رییسی با تاکید بر اینکه در کنار مدیریت تولید باید مدیریت مصرف نیز دنبال شود، تاکید کرد: در همه وزارت خانه های ما ضمن مدیریت تولید، استانداردسازی، افزایش صادرات تولیدات و مدیریت مصرف این تولیدات باید مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد این کار بزرگ و جهادی در ۲ سال گذشته رقم خورده است، گفت: یکی از حوزه‌های مهمِ استقلال، استقلال اقتصادی است؛ این کار بزرگ یکی از جلوه‌های مهم «ما می‌توانیم» است.

وی گفت: با هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب از کارهای خوبی که  در صنعت، نفت  و بخش های مختلف به آن توجه شده است مساله جلوگیری از خام فروشی است که این  خام‌ فروشی قطعا برای کشور ضرر است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه همگان باید در جهت  به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها باید تلاش کنند، ادامه داد: میزان  تولید سوختی که در پالایشگاه بندر عباس ( ستاره خلیج فارس) در حال تولید است اگر نبود ما حتما به  همان میزان که نیاز داریم باید از خارج از کشور خریداری می‌کردیم.

وی بیان کرد:  ما در کنار هر تولید اگر مصرف  را مدیریت نکنیم و الگوی مصرف را به درستی تعریف نکنیم  ممکن است که این بی توجهی مصرف را بالا ببرد و مارا  با وجود اینکه تولید کننده هستیم، نیازمند کند.

ریسی با تاکید بر اینکه باید ثروت کشور را مدیریت کرد و مصرف بهینه داشت اظهارداشت:  با ایجاد کارخانه های پایین دستی می توان محصولاتی با ارزش افزوده تولید کرد و از خام فروشی محصولات مورد نیاز کشور جلوگیری کرد.

 وی ادامه داد: به طور مثال در  صنایع پایین دستی متانول را می توان به کالای مورد نیاز تبدیل و در صنایع مختلف استفاده کرد./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها