افتتاح ۲۸ پروژه سلامت خراسان جنوبی با حضور وزیر بهداشت

وزیر بهداشت: هیچ رشته پزشکی ای نیست که در کشور نداشته باشیم

کد خبر: 1273845

بهرام عین الهی:۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، ۲۲ هزار عضو هیات علمی ۲۷۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف، ۱۰۰۰ بیمارستان از دستاورد انقلاب است.اخیرا بیماران از کشورهای دیگر برای درمان بیماری به کشور ما مراجعه می کنند. هیچ رشته ای نیست که در جایی از دنیا وجود داشته باشد و ما آن را در کشورمان نداشته باشیم.

وزیر بهداشت: هیچ رشته پزشکی ای نیست که در کشور نداشته باشیم

 افتتاح ۲۸ پروژه سلامت خراسان جنوبی با حضور وزیر بهداشت

با حضور وزیر بهداشت و استاندار خراسان جنوبی،‌ ۲۸ پروژه سلامت‌ استان‌ شامل ۲ بیمارستان، ۲ بخش ام‌آر‌آی، ۱۱ واحد پانسیون پزشکان، ۶ واحد پیش بیمارستانی و ۷ واحد بهداشتی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، این طرح‌ها  به مساحت 10 هزار و 64 متر مربع و با هزینه‌کرد پنج هزار و 150 میلیارد ریال (ساختمان و تجهیزات) به بهره‌برداری رسید.

همزمان با نهمین روز دهه فجر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،بیمارستان‌های 32 تختخوابی شهرستان‌های خوسف و بشرویه پس از تکمیل در 2 سال اخیر افتتاح شد.

تکمیل بیمارستان‌های خوسف و بشرویه که عمر آن به اوایل دهه 90 بر می‌گردد به عنوان طرح‌های نیمه‌ تمام حوزه بهداشت و درمان استان در سفر استانی رئیس جمهور مطرح شد و با سرعت گرفتن روند اجرای این پروژه‌ها در 2 سال گذشته، امسال وارد مرحله بهره‌برداری و دهه فجر به طور رسمی افتتاح شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها که به طور متمرکز و ویدئو کنفرانسی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان خوسف به متراژ3 هزار و 250 متر مربع و با اعتبار هزار و 160 میلیارد ریال احداث شده است.

سید محمد موسوی میرزایی  با بیان اینکه  برای تجهیز این بیمارستان 450 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.بیان کرد: بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان بشرویه هم در سه هزار و 750 متر مربع احداث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت این بیمارستان شده و برای تجهیزات آن هم 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

 فرمانداران خراسان جنوبی  در انی مراسم  با قدردانی از مسئولان کشوری و استانی برای ارتقای وضعیت بهداشتی درمانی شهرستان‌ها خواستار تامین و اختصاص تجهزات بیمارستانی، ارتقای بیمارستان 32 تختخوابی بشرویه به 64 تختخوابی، پرداخت معوقات نیروی انسانی بیمارستانی در طبس و ارتقای بیشتر تجهیزات پزشکی در برخی شهرها شدند./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها