امشب؛ آغاز واریز یارانه رمضان برای یارانه بگیران | ذوق یارانه بگیران با دریافت یارانه معیشتی 500 هزار تومانی از همین لحظه

کد خبر: 1278518

در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان و عید نوروز ، توزیع بسته معیشتی میلیونی به یارانه بگیران آغاز شد.

امشب؛ آغاز واریز یارانه رمضان برای یارانه بگیران | ذوق یارانه بگیران با دریافت یارانه معیشتی 500 هزار تومانی از همین لحظه

خبرنگار شکیبا بقال زاده: در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان و عید نوروز ، توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته حمایتی بین نیازمندان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ شنوایی مدیریت امور شعب خیریه آبشار عاطفه‌های استان سمنان گفت: یک هزار و ۲۰۰ بسته حمایتی شامل اقلام ضروری از جمله برنج، روغن، مرغ، ماکارونی ، چای، پنیر و خرمابه ارزش ۵۰۰ هزار تومان و جمعا ۶۰۰ میلیون تومان بین مددجویان خیریه آبشار عاطفه‌های استان توزیع می‌شود.

ماه گذشته سازمـان هدفمنـدسـازی یـارانه‌هـا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی ذیل انجام خواهد شد.

بنابراین اسفندماه نیز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در ۲۰ این ماه واریز می شود.

واریزی دو و نیم میلیون تومانی برای این خانوارها

عمودی زاده مدیرکل بهزیستی لرستان اعلام کرد: مبلغ کمک هزینه خدمات مستمری دو و نیم میلیون تومان است.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: یک نفر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری در استان نداریم.

همایون عمودی زاده اظهار کرد: ۱۲ هزار نفر پشت نوبت خدمات مستمری داشتیم که از سال‌های ۹۶ به بعد تشکیل پرونده داده بودند و با حمایت رئیس سازمان بهزیستی کشور و دولت سیزدهم همه آنها تحت پوشش دریافت مستمری قرار گرفتند به طوری که هم اکنون یک نفر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری در استان نداریم.

وی اضافه کرد: همه مددجویان حوزه توانبخشی و اجتماعی تحت پوشش دریافت خدمات مستمری هستند.

مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان در خصوص پرداخت حق پرستاری به مددجویان، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش از خدمات دریافت حق پرستاری برخوردار هستند.

عمودی زاده بیان کرد: مبلغ کمک هزینه خدمات مستمری دو و نیم میلیون تومان است.

وی یکی از نیازهای اساسی جامعه هدف پرداخت کمک هزینه پوشک دانست و با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نفر ماهیانه کمک هزینه پوشک دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ماهیانه به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه پوشک به حساب این مددجویان واریز می‌شود.

واریز ۱ میلیون و ۹۶۵ تومان برای دهک های کم درآمد

​تاریخ جدید واریز مستمری کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور اعلام شد.

روز گذشته زمانبندی جدید واریز یارانه و مستمری کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اعلام شد.

مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

همچنین، حق پرستاری خانواده‌محور برای افراد معلول شدید و خیلی شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان است.

تیرماه امسال بود که علیرضا عسگریان، با اشاره به اعلام خبر افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال، اظهار کرد: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده بود که مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۴ نیز در دو بند اعلام شد که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یابد و افزایش ۲۰ درصد دیگر نیز درصورت تامین منابع انجام شود. در حال حاضر این تامین منابع صورت گرفته است و به جز افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر روی مستمری مددجویان اعمال شده، تامین اعتبار برای افزایش ۲۰ درصد دیگر هم میسر شده است.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار بر این بوده است که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد و ان شاءالله که مابه التفاوت مستمری شهریورماه نیز پرداخت خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره): در مجلس یازدهم بحث مسکن محرومان مطرح شد که مبالغ خوبی برای این کمیته پیش‌بینی کردند.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال ۱۳۹۹ به ازای هر یک نفر میزان مستمری ۱۹۸ هزار تومان بود گفت که این رقم در سال ۱۴۰۳ احتمالا به یک میلیون تومان افزایش می‌یابد.

مددجویان تحت پوشش بهزیستی از اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه به شمار می رود که برخی از این خانواده‌ها با دریافت مستمری از این سازمان روزگار می‌گذرانند.

برای سال آینده نیز در بودجه پیش بینی شده است که مستمری مددجویان تحت پوشش دو نهاد حمایتی یعنی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ۳۰ درصد افزایش یابد که این میزان افزایش ۱۰ درصد بیشتر از افزایش دستمزد کارمندان دولت است و امید می رود بخشی از نیازهای این قشر را پوشش دهد.

مددجویان تحت پوشش بهزیستی از اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه به شمار می رود که برخی از این خانواده‌ها با دریافت مستمری از این سازمان روزگار می‌گذرانند همین امر سبب شده تا دولت سیزدهم نگاه ویژه تری برای پرداخت مستمری به این قشر داشته باشد به طوری که امسال زنان سرپرست خانوار با بعد خانوار تک نفره ۷۶۴ هزار تومان، دو نفره حدود یک میلیون تومان، سه نفره یک میلیون و ۵۲۸ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۹۶۵ هزار تومان و پنج نفر به بالا هم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

بر اساس آمارهای سازمان بهزیستی، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند که جمعیتی در حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

البته باید گفت که افزایش میزان پرداختی مستمری مددجویان تنها اقدام سازمان بهزیستی برای بهبود معیشت این قشر نبوده است به طوری که طبق همین آمارها تنها در ۲ سال گذشته ۳۸۱ هزار و ۸۳۶ مددجوی جدید وارد چرخه دریافت خدمات مستمری شده اند.

برخی از مددجویان جدید تحت پوشش بهزیستی تک خدمتی هستند و برخی دیگر خدمات متنوع دریافت می کنند؛ پرداخت مستمری، پرداخت کمک هزینه نگهداری افراد دارای معلولیت در مراکز و خانواده‌ها و همچنین حق پرستاری از جمله خدماتی است که بهزیستی به مددجویان تحت پوشش خود ارایه می دهد.

براساس آخرین آمار بهزیستی، در دولت سیزدهم بیش از ۵۰۰ هزار نفر مشمول دریافت خدمت مستمری از سازمان بهزیستی شده اند به طوری که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر از این خدمت بهره‌مند هستند و حتی پشت نوبتی در این حوزه وجود ندارد.

باید یادآور شد که افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار واجد شرایط اصلی ترین گروه مستمری بگیران سازمان بهزیستی کشور را تشکیل می‌دهند و مستمری‌ها در دو حوزه اجتماعی (برای افرادی مانند زنان سرپرست خانوار) و حوزه توانبخشی ارائه می‌شود به گونه ای که اکنون ۲۷۶ زن سرپرست خانوار تحت پوشش قرار دارند و از آذرماه پارسال صف زنان سرپرست خانوار که در نوبت دریافت مستمری بودند، صفر شده است.

سازمان بهزیستی یک شرط مهم برای دریافت مستمری تعیین کرده است و آن اینکه میزان درآمد ماهیانه خانوار نباید بیشتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد قانون کار (حدود ۳ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲) باشد.

اگر اعتبارات لازم انجام شود برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در اوایل اسفند عیدی واریز می شود که برابر با یک ماه مستمری است.

وی سقف اعتبارات قابل پرداخت به گروه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بیان کرد و افزود: پس از ابلاغ اعتبارات پرداخت خواهد شد.

اله دادی گفت: مبلغ ۶۵ میلیون ریال نیز به منظور ثبت گروه پرداخت شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها