اصابت موشک حزب‌الله به پایگاه میرون

کد خبر: 1288322

لحظه شلیک موشک‌های حزب‌الله به یگان کنترل هوایی پایگاه میرون رژیم صهیونیستی

اصابت موشک حزب‌الله به پایگاه میرون

لحظه شلیک موشک‌های حزب‌الله به یگان کنترل هوایی پایگاه میرون رژیم صهیونیستی

حمله سنگین حزب‌الله به پایگاه «میرون» پایگاه راهبردی اسرائیل با 30 موشک در هم کوبیده شد

حزب‌الله با ۳۰ فروند موشکی که از جنوب لبنان به سمت پایگاه «میرون» واقع در شمال اراضی اشغالی شلیک کرد، این پایگاه استراتژیک را به شدت در هم کوبید.

دی‌ماه سال گذشته بود که هدف قراردادن «پایگاه کنترل هوائی میرون» در شمال مناطق اشغالی توسط حزب‌الله لبنان بازتاب گسترده‌ای داشت؛ چرا که این پایگاه در 8 کیلومتری مرز جنوبی لبنان قرار دارد و مشرف به شهرهای لبنانی رمیش، یارون و مارون‌الرأس در بخش مرکزی است و در قله کوه جرماق در شمال فلسطین اشغالی است که بلندترین قله در سرزمین‌های اشغالی است. این پایگاه تنها مرکز مدیریت و کنترل عملیات هوائی به سمت سوریه، لبنان، ترکیه و قبرس و همچنین بخش شمالی حوزه شرقی دریای مدیترانه است. فزون بر آن، این پایگاه به‌عنوان یک پایگاه مرکزی برای ایجاد اختلال در جنگ الکترونیک در مسیرهای مورد اشاره است و با هدایت تعداد قابل‌توجهی از افسران و سربازان نخبه اسرائیلی فعالیت می‌کند. باز هم خبر می‌رسد که حزب‌الله لبنان ۳۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه میرون واقع در شمال فلسطین اشغالی پرتاب کرد. المیادین به نقل از بیانیه حزب‌الله گزارش داد که در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی، شهرک میرون و شهرک‌های اطراف آن را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است.

در بیانیه مقاومت آمده است که این هدف‌گیری در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوبی و منازل غیرنظامیان به ویژه شهرک‌های القوزح، مرکبا و صربین صورت گرفت. به نقل از الجزیره بامداد یکشنبه موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت پایگاه نظامی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند و آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا درآمدند. رسانه‌های عبری‌زبان نوشتند که صدای انفجارهای شدید در منطقه میرون به گوش می‌رسید.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که یکی از رادارهای مرکزی پایگاه نظامی آسیب دیده است. همچنین این رسانه‌ها صیح دیروز در خبری به زخمی شدن یک سرباز صهیونیست در پایگاه میرون در پی حملات حزب‌الله لبنان اذعان کردند. پیش از این اعلام شده بود که موشک‌های سنگینی به سمت شهرک‌های کوه میرون از جمله «سوسووا»، «هاگنو»، «کفار حوش» و «بار یوحای» پرتاب شده‌اند.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان صحنه‌هایی از عملیات هدف قرار دادن مقر فرماندهی و استقرار نیروهای گردان ۵۱ تیپ گولانی ارتش اشغالگر در شهرک المناره را منتشر کرد. این صحنه‌ها نشان دادند مقاومت اسلامی با استفاده از موشک‌های هدایت‌شونده منحنی از نوع «الماس» که موشک‌های مدرنی هستند و برای اولین‌بار توسط مقاومت وارد نبرد کنونی می‌شوند و با اتکا به هدایت تلویزیون کابلی به هدف حمله می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد از دفاع و استحکامات عبور کرده و نقاط ضعف دشمن را هدف قرار دهند، پایگاه صهیونیست‌ها در المناره را هدف قرار داد. مقاومت اسلامی لبنان روز شنبه با حمله ترکیبی با پهپادهای تهاجمی و موشک‌های هدایت‌شونده به مقر فرماندهی نظامی در شهرک المناره، نیروهای گردان ۵۱ گولانی حمله کرد که این حملات مستقیماً به اهداف موردنظر اصابت کردند.حزب‌الله لبنان از حمله توپخانه‌ای خود به پایگاه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی و هدف‌گیری مستقیم آن خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری «الجزیره»، حزب‌الله لبنان روز یکشنبه اعلام کرد: پایگاه «البغدادی» واقع در منطقه الجلیل اعلا واقع در شمال فلسطین اشغالی را به شکل مستقیم هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است. در طرف مقابل نیز شبکه الجزیره قطر بامداد یکشنبه از حملات هوائی شدید اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان خبر داد. الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان ۶ مرتبه هدف حمله هوائی اسرائیل قرار گرفت. شبکه خبری المیادین نیز تأیید کرد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو روستای «مارون‌الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت هدف بمباران هوائی قرار دادند.

شکست حزب‌الله یک توهم است!

گفتنی است، از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اکتبر گذشته، حزب‌الله لبنان و ارتش این رژیم در مرزهای لبنان مواضع یکدیگر را به شکل متقابل هدف قرار می‌دهند. حزب‌الله تاکید دارد تا زمانی که حملات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین متوقف نشود، به حملاتش علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد. رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است. «یعقوب عمیدرور، رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی، گفته است: «اینکه ما بتوانیم با حزب‌الله لبنان وارد جنگ شویم و آن را شکست دهیم توهمی بیش نیست! حجم موشک‌ها و تسلیحاتی که حزب‌الله در اختیار دارد بسیار زیاد است!»

شهرک ویران‌شده

همچنین گفته می‌شود که یافتن یک منطقه دست‌نخورده در کیبوتس مانارا واقع در مرز با لبنان دشوار است و ویرانی در گوشه و کنار این منطقه وجود دارد. تخمین‌ها حاکی از آن است که حدود ۷۰درصد از ساختمان‌های آنجا در اثر حملات راکتی و موشک ضدزره حزب‌الله به طور مستقیم آسیب دیده‌اند. شهرک المناره یا مانارا، از مناطق مرزی شمال فلسطین اشغالی است که در مقابل دره حولا قرار دارد. این شهرک در سال ۱۹۴۳ میلادی توسط یهودیان آلمانی و لهستانی بر روی یک روستای تاریخی عرب نشین ایجاد شده است. المناره به دلیل ارتفاع بیشتر بر مناطق مرزی لبنان اشراف مناسبی دارد و در واقع نقش دیواره دفاعی اسرائیل را در جهت غربی شهرک کریات شمونه دارد. نیروهای حزب‌الله از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۲۰ حمله به شهرک مانارا (المناره) انجام داده‌اند.

تلگراف: ناوهای آمریکا و انگلیس شکست می‌خورند

خبر دیگر از مقاومت یمن است. به نظر می‌رسد که یمنی‌ها به اهداف خود رسیدند، دریانوردی در تنگه باب‌المندب و دریاهای اطراف آن را برای رژیم اسرائیل و حامیان آن مختل کردند و آن‌طور که روزنامه انگلیسی تلگراف نوشته است، راه‌های تأمین منابع مالی مخالفان خود را ناامن کردند و در مقابل کشورهای، آمریکا و انگلیس نتوانستند مسیر کشتیرانی را به حالت امن بازگردانند.

 

حجم ویدیو: 5.39M | مدت زمان ویدیو: 00:02:09 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها