رئیسی در جمع مردم مازندران:

باید دست سوداگران در کوه‌خواری را قطع کرد

کد خبر: 1291452

مراتع و جنگل‌ها که سرمایه بزرگی است باید حفظ شود و به دست سوداگران نیفتد. باید با قاطعیت مقابل افرادی که می‌خواهند ذخایر ملی و ارزشمند دست‌اندازی کنند ایستاد. باید دست زیاده‌خواهان را قطع کرد.

باید دست سوداگران در کوه‌خواری را قطع کرد

 رئیس‌جمهور در جمع مردم مازندران گفت: مراتع و جنگل‌ها که سرمایه بزرگی است باید حفظ شود و به دست سوداگران نیفتد. باید با قاطعیت مقابل افرادی که می‌خواهند ذخایر ملی و ارزشمند دست‌اندازی کنند ایستاد. باید دست زیاده‌خواهان را قطع کرد.

به گزارش تسنیم از ساری، آیت‌الله رئیسی در دیدار با مردم مازندران در ساری، با تبریک ایام خجسته دهه کرامت به مردم ولایتمدار استان مازندران، گفت: تاریخ مازندران نشان می‌دهد مردم آن همواره ارادتمند نسبت به اهل بیت بوده‌اند و همواره با ولایت زندگی‌ کرده‌اند. مردمی آماده برای دفاع از دین و ارزش‌ها و وطن‌ بوده‌اند و دلیل صدق این مدعا تعداد زیادی از شهدا و جانبازان و ایثارگران هستند. این مردم در هر عرصه‌ای از دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، در خط مقدم دفاع بوده‌اند.

وی ادامه داد: من ادای احترام می‌کنم به خانواده معزز شهدا و ایثارگران و جانبازان و عموم مردم دلداده به خدا در جای جای استان سرسبز مازندران. در این پایگاه مقدس آخرین باری که حضور داشتم در شب قدر بود و آمدم انجام وظیفه کردم.

رئیس‌جمهور گفت: در ابتدای سخن باید صمیمانه از مردم عزیزی که در خیابان‌ها و میادین و مصلی از هیئت دولت و بنده استقبال کردند. مردم مازندران، بدانید که من این استقبال را به حساب استقبال از خودم نمی‌گذارم بلکه به حساب تجلیل از مقام شهدا و تجلیل از انقلاب و میثاق دوباره با شهدا می‌دانم. من خدمتگزار شما مردم و سرباز رهبر و ولایت هستم.

رئیسی گفت: کشور عزیز ما داشته‌های فراوانی دارد. مازندران قطب کشاورزی، صنعت، گردشگری و اقتصاد دریامحور است. با تلاش فرزندان دانشجوی ما در کار دانش‌بنیان این استان از استان‌های پیشتاز است و در جای جای کشور تربیت‌شدگان این استان ایفای نقش می‌کنند.

آزادسازی سواحل باید به آبادسازی منجر شود نه رهاسازی

وی افزود:‌ ما در دور اول سفر، نیازها را دیدیم و قرار شد اقدامات انجام شود. باید از استاندار پیشین و همه مدیران و کارگران و کارمندانی که در رفع نیازها نقش داشتند تقدیر کنم. اما در این دور از سفر باید به کارهای انجام شده نگاه کنیم و تقدیر کنیم. حدود 400 کارگاه و کارخانه به چرخه تولید بازگشتند و موجب افزایش اشتغال شد که جای تقدیر دارد. در حوزه صنعت و تولید گام‌های خوبی برداشته شده است. در حوزه آزادسازی سواحل گام خوبی برداشته شد اما مسئله مهم بعد از آزادسازی، رهاسازی نیست، بلکه آبادسازی است. باید به این نقاط رسیدگی شود تا هم مردم مازندران و هم گردشگران در فضای دلنشین و مفرح استفاده کنند.

رئیسی گفت: کارهایی انجام شده که باید تکمیل شوند. برای اینکه دغدغمه مردم مازندران درباره مسئله مسکن برطرف شود گام‌هایی برداشته شده است که طبق گزارش وزیر راه و شهرسازی، 8300 مسکن در استان مازندران در دست اقدام است. اما به دلیل توسعه فضای سبز و کشاورزی کمبود زمین در مرکز استان و برخی شهرها داریم اما با برخی فواصل می‌توان مشکل را برطرف کرد تا همه اقشار متقاضی نیازشان برطرف شود.

وی با اشاره به درخواست کارگران در کارخانه چوب و کاغذ درباره مسکن گفت: کارگران گفتند تعاونی‌ها را تقویت کنید و من می‌گویم همه تعاونی‌های کارمندی و کارگری مسئله مسکن با کمک مدیران و بانک‌ها باید بتوانند صاحب مسکن شوند.

رئیس‌جمهوری گفت: این مراتع و جنگل‌ها که سرمایه بزرگی است باید حفظ شود و به دست سوداگران نیفتد. ما باید از نعمت‌هایی که داریم مراقبت کنیم. نباید جریان سوداگری جنگل‌خواری، زمین‌خواری، کوه‌خواری و ساحل‌خواری باب شود و باید با قاطعیت مقابل افرادی که می‌خواهند ذخایر ملی و ارزشمند دست‌اندازی کنند ایستاد. باید دست زیاده‌خواهان را قطع کرد.

امروز اجماع مبارزه با فساد در کشور وجود دارد

رئیسی خاطرنشان کرد: ما تجربه عملیات اجماع‌ساز وعده صادق را داریم. این عملیات با هماهنگی همه دستگاه‌ها انجام شد و نشان داد در هر بخشی که همکاری و هماهنگی همه قوا و نیروها وجود داشته باشد می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. امروز در کشور اجماع مبارزه با فساد وجود دارد و پیام آن برای همه منتقل شده است. پیامش برای مردم امید و برای مفسدان، تهدید است. همه مصمم هستند که دست آدم‌های فاسد قطع شود و اجازه ندهند فضای اداری ما به ارتباطات متخلفانه و متقلبانه آلوده شود. همه مصمم هستند و با این همه شهید و جانباز و مردم مخلص این امر باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

در حال تکمیل...

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها