جزئیات جدید پرونده فساد در فدراسیون فوتبال

کد خبر: 1291636

رئیس فدراسیون فوتبال: چون موضوع پرونده فساد «رشوه» بود، برای پیگیری به دادگستری ارجاع داده شد.

جزئیات جدید پرونده فساد در فدراسیون فوتبال

رئیس فدراسیون فوتبال از برگزاری فینال جام حذفی با کمک داور ویدئویی خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال امشب در یک برنامه تلویزیونی درباره آخرین وضعیت استفاده از کمک داور ویدئویی در ایران، گفت: از پس فردا کلاس داوری ویدئویی با حضور مدرسان خارجی برای بیش از ۲۰ نفر از داوران آغاز می‌شود، با توجه این شرایط فکر می‌کنم که فصل آینده لیگ برتر با VAR برگزار شود.

وی افزود: مقدمات ورود دستگاه‌های VAR با حمایت دولت و آقای هاشمی در جریان است و تعداد دستگاه‌ها و کشور مبدأ آن مشخص است

تاج درباره اینکه آیا بازی‌های پایانی لیگ برتر با VARبرگزار خواهد شد، اظهار داشت: ما هنوز نتوانسته‌ایم فیفا را متقاعد کنیم و به همین دلیل هفته‌های پایانی با کمک داور ویدئویی برگزار نمی‌شود. فینال حذفی اما با موافقت اولیه فیفا با VAR برگزار می‌شود. فصل آینده با کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد و دو دستگاه وارد ایران شده و ۵، ۶ دستگاه دیگر هم قرار است وارد کشور شود.

رئیس فدراسیدن فوتبال درباره بررسی پرونده خداداد افشاریان، رئیس برکنار شده کمیته داوران و سهیل مهدی، رئیس برکنار شده کمیته مسابقات سازمان لیگ که جزو متهمان فساد در فوتبال در دادگاه کرمان هستد،  تصریح کرد: فساد در فوتبال ممکن است وجود داشته باشد و یکی از نهادها گزارشی به من دادند که سه نفر از پرسنل فدراسیون در سال ۱۴۰۰ که من حضور نداشتم، درگیر یک پرونده رشوه هستند. رشوه در کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال نمی‌تواند پیگیری شود و باید در دادگستری بررسی شود. اگر در دادگاه ثابت شد، پرونده در کمیته اخلاق هم بررسی می‌شود و مجازات جدی برای متهمان در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: در این شرایط تصمیم گرفتیم تا بررسی پرونده این افراد تعلیق شوند و در صورت اثبات بدون اغماض، بدون تعارف و بدون چشم‌پوشی هم مسئله را اعلام خواهیم کرد و هم آنها را از کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم خواهند شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا مشابه چنین پرونده‌ای هم در سال‌های اخیر وجود داشته است، یادآور شد: سال ۱۴۰۰ کمیته اخلاق در پرونده‌ای درباره مس شهر بابک، ۴ نفر را محروم کرد ولی این پرونده را مشخصا فساد و مشخصا رشوه اعلام کرده‌اند.

وی درباره اتهام متهمان فوتبالی پرونده کرمان هم یادآور شد: در این باره دستگاه قضایی باید اظهارنظر کند اما چیزی که من اطلاع دارم این افراد ۲۵ سکه رشوه دریافت کرده‌اند. این پرونده در مرحله بازپرسی است و درباره دلیل دریافت رشوه اطلاعی ندارم و باید منتظر اعلام رای قاضی باشیم. متهمان هم پس از بازپرسی بدون اینکه وثیقه دریافت کنند، آزاد شده‌اند.در صورت رد اتهامات، مدیران تعلیق شده به کارشان برمی‌گردند.

تاج یادآور شد: در حال حاضر هم با خواسته خود این متهمان و هم فدراسیون فوتبال این بود که تا رسیدگی کامل کناره‌گیری کنند.

ایرنا

حجم ویدیو: 25.51M | مدت زمان ویدیو: 00:05:15 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها