مراسم بدرقه پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان در تبریز /

وحیدی : ما دولتمردان عهد می‌بندیم راه «سید محرومان» را دنبال کنیم /حجت الاسلام علی اکبری:آیت الله رئیسی تصویری ماندگار از خدمت صادقانه یادگار گذاشت

کد خبر: 1292363

مراسم تشییع پیکر شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور در تبریز آغاز شد.

وحیدی : ما دولتمردان عهد می‌بندیم راه «سید محرومان» را دنبال کنیم /حجت الاسلام علی اکبری:آیت الله رئیسی تصویری ماندگار از خدمت صادقانه یادگار گذاشت

مراسم تشییع پیکر شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور در تبریز آغاز شد.

به گزارش مهر، باوجود اینکه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه وداع باشکوه شهدا از میدان شهدای تبریز به سمت مصلی آغاز می‌شود اما مردم تبریز زودتر در موعد محل حضور یافتند.

در این مراسم مردم آذربایجان شرقی از سراسر نقاط استان و مسئولین استانی و کشوری حضور دارند.

پیکر مطهر رئیس جمهور به قم منتقل شده و از جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران توسط مردم بدرقه و تشییع می‌شود.

در ساعات پایانی شب سه شنبه پیکرها برای مراسم وداع به مصلی تهران انتقال خواهند یافت و صبح روز چهارشنبه دوم خرداد ماه برنامه تشیع حضرت آیت الله رئیسی و همراهان با اقامه نماز توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی در تهران ادامه خواهد یافت.

پیکر امام جمعه محبوب تبریز هم روز پنج شنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی در شهرستان مراغه تدفین می‌شود.

شهید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری کشورمان، شهید آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و به همراه همراهانشان روز گذشته در بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی بر اثر سقوط بالگرد به شهادت رسیدند.

اجتماع عظیم مردم تبریز در تشییع پیکر رییس جمهور شهید و همراهانش

مردم تبریز در تشییع پیکر رییس جمهور شهید و همراهانش حماسه حضور آفریدند.

ورود پیکر شهید رئیسی و شهدای همراه به محل بدرقه در تبریز

حضور فرماندهان ارشد سپاه در مراسم تشییع شهدای خدمت

تصاویر هوایی از تشییع پیکر رئیس‌جمهور و همراهان

بدرقه شهدای خدمت با حضور بی سابقه مردم تبریز

مردم تبریز و سایر نقاط استان آذربایجان شرقی با حضور گسترده و باشکوه خود در مراسم وداع با شهدای خدمت قدرشناسی خود را به نظام و خدمتگزاران انقلاب نشان دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مردم مومن و همیشه در صحنه آذربایجان شرقی از ساعتی قبل از شروع مراسم وداع در خیابان های تبریز حضور یافته و به سمت میدان شهدا میعادگاه وداع با شهدا حرکت کردند.

دلهای سوگوار مردم این شهر در هوای سرد و ابری امروز بی تاب دیدار با میهمان خدمتگزارشان آیت الله رئیسی، آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوبشان، دکتر مالک رحمتی استاندار پرتلاششان، دکتر عبداللهیان وزیر خارجه کاردانشان و البته سایر شهدای کاروان سفر ورزقان بود.

حضور مردم از سایر استان ها از جمله اهل سنت استان آذربایجان غربی به این مراسم جلوه وحدت و همدلی داده بود و نشانه همراهی ملت در روزهای سخت بود .

جوانانی از سایر کشورها از جمله عراق هم در این مراسم وداع با شهدای خدمت کشورمان در تبریز حضور داشتند تا هم صدا با جوانان تبریزی شده و مرهمی برای دلهای غمگین مردم این شهر باشند.

حضور خبرنگارانی از سایر رسانه های جهان از جمله کشور چین نشانه اهمیت این حضور برای جامعه جهانی و در عین حال نتیجه دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی در دولت مردمی است.

وحیدی: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه الگویی برای خدمت و دیپلماسی شجاعانه هستند

وزیر کشور با تاکید بر اینکه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه همانند حاج قاسم الگویی برای حرکت، خدمت و دیپلماسی شجاعانه ساختند، گفت: چه کسی می‌تواند نطق جانانه آیت‌الله رئیسی در دفاع از فلسطین و غزه را فراموش کند.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی صبح امروز - سه شنبه اول خردادماه - در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان در تبریز تصریح کرد: ملت ما نشان دادند از هر حادثه تلخی برای رشد و نمو نظام‌ کوتاهی نخواهند کرد و این همان روز است.

وی گفت: از دست دادن یک رئیس جمهور الهی و مردمی و یک امام جمعه الگو و یک استاندار محبوب و یک وزیر خارجه پر تلاش چیزی نیست که از خاطره‌ها برود.

وحیدی یادآورشد: امروز رئیس جمهور شهید ما و وزیر خارجه همانند حاج قاسم الگویی ساختند برای حرکت، خدمت و دیپلماسی شجاعانه و چه کسی می‌تواند نطق جانانه رئیس جمهور در دفاع از فلسطین و غزه در میان ملت‌ها و دولت‌ها را فراموش کند.

وزیر کشور ادامه داد: استاندار پرتلاش و محبوب در همین مدت اندک حضور در این استان، آنچنان محبوبیتی در بین مردم پیدا کرد که هرکسی را دیدم از او تعریف و تمجید کرد.

وحیدی با اشاره به اینکه شهید موسوی عزیز، سرتیپ حفاظتی با آن تلاش شبانه‌روزی که جان رئیس جمهور را عزیزتر از جان خود می‌دانست و کادر پروازی که هرکدام جایگاه بلندی داشتند، تصریح کرد: امروز همه ما داغدار از دست دادن آن‌ها هستیم. ملت ما در این مصیبت قرار گرفته است. اما ملت صبور، مقام و پرافتخار ما و مردم عزیز آذربایجان شرقی نشان دادند که از هر مصیبتی، پلکانی برای افتخارآفرینی جدید برای این نظام و این ملت خواهند ساخت.

وی بیان داشت: اگرچه در این در این واقعه فرود سختی داشتیم، اما به برکت الگوسازی رئیس جمهور و دیگر شهدا، در انتظار فراز درخشانی هستیم که از پس این حادثه غم‌انگیز رقم خواهد خورد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه با مردم و رهبری عهد می‌بندیم که راه سید محرومان را ادامه دهیم، گفت: دیدید که خاطره شهید رجایی زنده شد؛ رئیس جمهور شهید در دوران مسئولیت خود، با وجود اینکه کمتر از ۳ سال در مسند خدمت بود، چنین الگوآفرین بزرگی شد.

وحیدی تاکید کرد: امروز انسجام، وحدت ملی، هماهنگی و همکاری همه قشرها در حرکت پرتلاش و پرشتاب به سوی آینده روشن ادامه خواهد داشت.

وی یادآورشد: اگر این اتفاق در هر کشور و ملتی رخ می‌داد، آینده بسیار تاریکی در پی داشت. به برکت وجود ولایت فقیه و آرامشی که در پیام‌شان به همه ملت دادند، از این موضوعات عبور خواهیم کرد. این نعمت بزرگ ولایت در کشور ماست.

وزیر کشور اضافه کرد: این تشییع و این بدرقه در این استان و این شهر، شروع حماسه‌های عظیمی است که پس از این آفریده خواهد شد.

وحیدی خاطرنشان کرد: همه ما دولتمردان که افتخار داشتیم در خدمت این رئیس جمهور محبوب و پرتلاش باشیم، با مردم و رهبر عزیزمان عهد می‌بندیم که راه این سید بزرگوار و سید محرومان و شهدا را دنبال کنیم. اینها همچون ستارگان پرفروغی در آسمان جمهوری اسلامی ایران خواهند درخشید و هرگز در راه آنها سستی نخواهیم کرد.

حجت الاسلام علی اکبری: آیت الله رئیسی تصویری ماندگار از خدمت صادقانه به یادگار گذاشت

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: آیت الله رئیسی در قاب ریاست جمهوری تصویری جاودانی و ماندگار از خدمت صادقانه و مخلصانه از خود به یادگار گذاشت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «محمدجواد حاج علی اکبری»، روز سه شنبه در مراسم تشییع و بدرقه شهدای خدمت در تبریز با اشاره به سلام پر مهر و محبت رهبر معظم انقلاب که خودشان داغدار این مصیبت هستند به ملت ایران، مردم آذربایجان شرقی و تبریز، افزود: امروز آذربایجان و تبریز نقطه سرافرازی و پرچم افتخار و هویت اسلامی و ایرانی ملت ماست.

وی اظهار کرد: خداوند اینگونه مقدر کرد که پرواز خدمت از این منطقه به پرواز ابدی تبدیل شود و این شهدا در سالروز ولادت امام رضا(ع) به محضر مولای عزیز خودشان مشرف شوند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه قدم های شما با حضور در این مراسم قرین لطف الهی است، گفت: برای اینکه شما به خادمان شریف و برگزیده کشورمان احترام کردید.

حجت الاسلام حاج علی اکبری، ادامه داد: آل هاشم، امام جمعه محبوب و عزیز ما و دوست صمیمی همه مردم، در تصویر امامت جمعه قاب دلپذیر، دلربا و ماندگار شد.

وی یادآور شد: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ثابت کرد که دیپلماسی و میدان در کنار هم و در خدمت آرمان مقاومت است و مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی باصفا و جوان که در مدت کوتا، خدمت عاشقانه از خودش ارایه کرد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: عزیزان و کادر پروازی که در این سفر شهید شدند، برگزیده بودند و شهدای خدمت سرمایه جاودان برای ملت هستند و روحیه جدید، نشاط جدید، تصمیم تازه و عزم راسخ برای ادامه این راه تا رسیدن به قله ها و ایرانی قوی فراهم کردند.

به گزارش ایرنا، مراسم وداع با پیکر شهدای خدمت همراه با نوحه سرایی و عزاداری مردم تبریز ادامه دارد.

پیکر مطهر رئیس جمهور امروز پس از بدرقه مردم تبریز به قم منتقل شده و از جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران توسط مردم بدرقه و تشییع می‌شود.

در ساعات پایانی شب سه شنبه پیکرها برای مراسم وداع به مصلی تهران انتقال خواهند یافت و صبح روز چهارشنبه دوم خرداد ماه برنامه تشیع حضرت آیت الله رئیسی و همراهان با اقامه نماز توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی در تهران ادامه خواهد یافت.

صبح روز پنجشنبه سوم خرداد ماه نیز با توجه به تعلق خاطر شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی به مردم بیرجند و نمایندگی این مردم شریف در مجلس خبرگان رهبری، برنامه تشیع در استان خراسان جنوبی و در شهر بیرجند برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر مطهر ایشان برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا به مشهد مقدس انتقال خواهد یافت.

پیکر امام جمعه محبوب تبریز هم روز پنج شنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی در شهرستان مراغه تدفین می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

میرتاج‌الدینی : مردم آذربایجان شرقی با حضور بی‌نظیر در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت حماسه آفریدند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم آذربایجان شرقی با حضور بی‌نظیر خود در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت حماسه آفریدند.  

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی اظهار داشت: مردم استان آذربایجان شرقی با حضور پرشور و حماسی خود در مراسم تشییع رئیس جمهور شهیدشان و همراهان او قدردانی خود از رئیس جمهور مردمی و شهید خود را به نمایش گذاشتند.

وی اضافه کرد: این حضور حماسی مردم آذربایجان شرقی در مراسم تشییع و بدرقه شهدای خدمت در ۳۰ سال گذشته بی‌نظیر بود و مردم در واقع با این حضور پرشور خود حماسه آفریدند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم با این حضور گسترده، پرشور و تاریخی در مراسم تشییع و بدرقه رئیس جمهور شهید خود نشان دادند که قدردان مسئول خدوم هستند و خدمات رئیس جمهور شهیدشان را فراموش نمی‌کنند.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان شرقی با حضور پرشور خود در مراسم بدرقه پیکرهای شهدای خدمت نشان دادند که خدمات رئیس جمهور و مسئولان شهید در سانحه هوایی روز یکشنبه را هرگز فراموش نمی‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها