خاکسپاری پیکر شهید امیرعبداللهیان در آرامگاهش در حرم عبدالعظیم‌حسنی (ع) +فیلم و تصاویر

کد خبر: 1292788

مراسم بدرقه و وداع با وزیر امور خارجه شهید حسین امیرعبداللهیان از دقایقی پیش در میدان مشقِ وزارت امور خارجه برگزار شد.

خاکسپاری پیکر شهید امیرعبداللهیان در آرامگاهش در حرم عبدالعظیم‌حسنی (ع) +فیلم و تصاویر

مراسم بدرقه و وداع با وزیر امور خارجه شهید حسین امیرعبداللهیان از دقایقی پیش در میدان مشقِ وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه پیشین، عباس عراقچی، علا الدین بروجردی، آیت الله اختری، علی اکبر صالحی، محمود واعظی، علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، منوچهر متکی، کمال خرازی سید محمد حسینی مشاور رییس‌جمهور فقید، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی، پیمان جبلی، مصطفی کواکبیان، رامین مهمانپرست، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، ذبیح‌الله خداییان سازمان بازرسی کل کشور و احمدرضا دستغیب رییس کل دیوان محاسبات و تعدادی از وزرای کابینه دولت سیزدهم و جمعی از سفرا و دیپلمات‌های ایران در کشورهای خارجی  و مقامات کشوری و لشکری برای بدرقه پیکر همکار و رئیس شهیدشان در محوطه وزارت امور خارجه حضور دارند.

همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این شهید ساعت ۱۱ صبح امروز در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) برگزار می شود.

 خون شهید امیرعبداللهیان انقلابی‌بودن وزارت خارجه را تضمین کرد

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: خون پاک شهید امیرعبداللهیان انقلابی‌بودن وزارت امور خارجه را تضمین کرد.

به گزارش تسنیم، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در مراسم بدرقه پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران گفت: از همه حضار برای تشریف‌فرمایی در این جلسه تشکر می‌کنم. این واقعیت انکارناپذیر است که خون پاک همواره تضمین‌کننده مسیر پیشرفت انقلاب است.

باقری در ادامه گفت: انقلاب در طول 4و‌نیم دهه گذشته از این نشیب‌وفرازها زیاد داشته است و خون‌های زیادی پای انقلاب ریخته شده است، این یک واقعیت انکارناپذیر است که خون پاک همواره تضمین‌کننده مسیر درست انقلاب و مسیر پیشرفت انقلاب است.

وی افزود: من به‌نمایندگی وزارت امور خارجه در تهران و دیگر نقاط جهان بر این نکته تأکید می‌کنم که خون پاک امیر دیپلماسی و بسیجی عزیز امیرعبداللهیان انقلابی‌بودن وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرد.

2

3

حضور همسر و پسر شهید امیرعبداللهیان در مراسم وداع با پیکر شهید

مزار شهید امیر عبداللهیان در آستان عبدالعظیم حسنی آماده شد/ بازدید مخبر

مزار شهید حسین امیر عبداللیهان وزیر امور خارجه کشورمان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام آماده سازی شد و محمد مخبر مدیر قوه مجریه از روند آماده سازی مزار بازدید کرد .

آماده‌سازی مزار شهید امیرعبداللهیان

به گزارش ایرنا ، قرار است پیکر مطهر شهید در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام آماده شهرستان ری در میان خیل عظیمعاشقان تدفین و به خاک سپرده شود.

مراسم تشییع پیکر شهید امیرعبداللهیان با حضور مقامات و مدیران وزارت امور خارجه و جمعی از اقشار مختلف مردم برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با حضور مقامات و مدیران ارشد دستگاه دیپلماسی در میدان مشقِ این وزارتخانه برگزار شد.

پس از این مراسم، پیکر شهید امیرعبداللهیان به حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی (ع) منتقل و در آن محل به خاک سپرده خواهد شد.

انتظار مردم شهرری برای تشییع و خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان

اهدای انگشتر حاج قاسم برای تدفین همراه پیکر شهید امیرعبداللهیان 

پیکر شهید امیرعبدالهیان وارد حرم سیدالکریم (ع) شد

روز گذشته (چهارشنبه) نیز پیکر شهدای خدمت توسط خیل عظیم جمعیت در تهران تشییع و پس از آن هم مقامات و شخصیت‌های خارجی مختلفی که به تهران وارد شده بودند به پیکر شهدای خدمت ادای احترام کردند.

همچنین، شب گذشته نیز پیکر شهید امیرعبداللهیان جهت طواف حرم مطهر رضوی به مشهد منتقل شده بود.

پیکر شهید امیرعبداللهیان در خاک آرام گرفت

پیکر شهید امیرعبداللهیان در آرامگاه ابدی خود در جوار مضجع حضرت عبدالعظیم‌حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

به گزارش ایلنا، پیکر شهید امیرعبداللهیان پس از وداع با همکارانش در ساختمان وزارت امور خارجه با انتقال به شهرری در آرامگاه ابدی خود در جوار مضجع حضرت عبدالعظیم‌حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

شب گذشته پیکر این شهید با انتقال به مشهد در حرم رضوی طواف داده شد.

در روزهای گذشته نیز پیکر شهدای خدمت در تبریز ، قم و تهران با حضور باشکوه مردم تشییع شد.

در پی حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و همراهان وی در مسیر بازگشت از خداآفرین به تبریز در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به شهادت رسید.

وی نخستین دانش‌آموختهٔ دانشکده وزارت امور خارجه است که عهده‌دار کرسی وزارت شده است.

امیرعبداللهیان که مدرک کارشناسی روابط دیپلماتیک خود را از دانشکده وزارت امور خارجه دریافت کرده، بعد تر در مقطع کارشناسی ارشد رشته روابط بین‌الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تحصیل کرد و با مدرک دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.

وی پیش از این و حد فاصل سال های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی  بود.

امیرعبداللهیان در دوره وزارت علی‌اکبر صالحی به‌عنوان معاون عربی-آفریقایی وزیر امور خارجه منصوب شد و در سه سال اول وزارت محمدجواد ظریف هم در این سمت ابقا شد.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها