شنای «مرد یخی» سنندج در استخر روباز صفر درجه! +عکس

کد خبر: 622673

مرد یخی در سنندج 'همایون عظیمی' که این روزها به مرد یخی سنندجی مشهور شده هر روز در دمای زیر صفر درجه در استخر روباز شنا می کند.

شنای «مرد یخی» سنندج در استخر روباز صفر درجه! +عکس
خبرگزاری ایرنا: مرد یخی در سنندج 'همایون عظیمی' که این روزها به مرد یخی سنندجی مشهور شده هر روز در دمای زیر صفر درجه در استخر روباز شنا می کند. بیماری و خود درمانی این مرد 39 ساله سنندجی این روزها سوژه ای جالب برای رسانه ها شده است، ابتدا ایرنا کردستان بود که به سراغ این مرد یخی رفت و با انتشار تصاویری از شنا کردن وی در استخر روباز و دمای زیر صفر درجه، چهره وی را رسانه ای کرد مردی که در سرمای طاقت فرسای زمستان سنندج در استخر رو باز 'گویزه کویره' پارک آبیدر سنندج به شنا مشغول می شود.
مرد یخی سنندج
او می گوید: چهار سال قبل به خاطر درد شدید کمر و زمین گیر شدن به پزشکان مراجعه کردم، تشخیص اولیه آنها دیسک شدید بود و برای ترمیم آن عمل جراحی را پیشنهاد کردند. عظیمی افزود: به خاطر ترس از عمل جراحی به خود درمانی مشغول شدم و دوچرخه سواری و شنا تنها فعالیت هایی هستند که هنگام انجام آن درد نداشتم. وی اضافه کرد: برای این منظور استخری روباز در گویژه کویره آبیدر را انتخاب کردم که هم می توانستم دوچرخه سواری کنم و هم شنا کردن در آن برایم حالت بهبود کننده داشت. وی اظهار کرد: برای رسیدن به استخر هر روز چهار کیلومتر دوچرخه سواری می کنم و بعد از آن به شنا در استخر می پردازم. وی افزود: به خاطر ترس از کمر درد و دیسک شدید شناکردن را در فصول سرد هم ترک نکردم و اینک پس از چهار سال هر روز برای شناکردن به این استخر می آیم. عظیمی گفت: پس از این مدت، شناکردن هر روزه من برای مردم و گردشگران این منطقه عادی شده و هر روز دوستان زیادی در این محل جمع می شوند و شناکردن من داخل لایه های برف و یخ را تماشا می کنند. وی اظهار کرد: حاضران در این محل هر روز پس از پایان شنا برای پوشیدن لباس ها کمکم می کنند و با چای تازه دم به استقبالم می آیند. وی گفت: من این نوع درمان را به کسی توصیه نمی کنم اما شناکردن و دوچرخه سواری تنها درمانی است که می تواند کمر درد من را تسکین دهد. آبیدر یا 'ئاویه ر' نام کوهی است مشرف به شهر سنندج که حدود 2350 متر ارتفاع دارد و یکی از تفرجگاه های اصلی مردم شهر سنندج به شمار می رود. برخی از مکان های گردشگری مشهور آن عبارتند از کانی شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده (خیرزنه)، تاقه دار، امیریه، هفت آسیاب، بان شلانه، کچک(سنگ) قرآن، کانی کچک و قله آبیدر که پناهگاهی هم برای کوهنوردان در آنجا ساخته شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها