تصاویر: کمک‌رسانی نیروهای سپاه به ماهیگیران دیّر

کد خبر: 645906

نیروهای سپاه به ماهیگیران در دیّر پس از طغیان آب امدادرسانی کردند.

تصاویر: کمک‌رسانی نیروهای سپاه به ماهیگیران دیّر

خبرگزاری تسنیم: گردباد و طغیان آب دریا در بندر دیّر که صبح امروز وقوع یافت، خساراتی را به مردم وارد کرده است. در این حادثه که ساعت 8 و 10 دقیقه صبح امروز رخ داد، آب دریا با ارتفاع بالا یک باره وارد ساحل شد و خیابان‌ها و خانه‎های اطراف ساحل را فرا گرفت. استاندار بوشهر در این باره در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه در این بحران عده‌ای صدمه دیده‌اند، اعلام کرده است که بر اثر این حادثه طبیعی، تاکنون 5 نفر ناپدید شده‌اند و تلاش‌ها برای یافتن این افراد ادامه دارد. وی تعداد مصدومان این حادثه را تا این لحظه 20 نفر اعلام کرده است.

بوشهر

در همین حال، احسان عابدی رئیس مرکز اقیانوس‌شناسی خلیج فارس بوشهر آبگرفتگی امروز سواحل بندر دیر را ناشی از وقوع پدیده سیش seche دانسته و گفته که این پدیده در توده‌های آبی بسته و نیمه بسته رخ می‌دهد و امواج ایستاده در اثر عوامل مختلف از جمله وزش باد و عوامل هواشناسی ایجاد می‌شوند. در این مورد وزش شدید و ناگهانی باد عمود بر ساحل سبب ایجاد شیب در سطح آب دریا شده و با قطع ناگهانی باد نوسانات عمودی سطح آب و امواج سهمگین ایجاد می‌شوند. فرماندار شهرستان دیر نیز گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه طغیان آب دریا خسارتی به تاسیسات و مسافران وارد کرده، گفته است: آب به چادر و خودروهای مسافران نوروزی آسیب زد و دو دستگاه خودرو با چند سرنشین در آب دریا فرو رفت که غواصان هلال احمر آنها را نجات دادند. وی با بیان اینکه ورود آب به ساحل، به 200 فروند قایق در ساحل خسارت وارد کرده، افزوده است: طغیان آب دریا به تاسیسات شهری مانند تابلوها و آلاچیق‌های موجود در ساحل آسیب زد.

بر همین اساس، از لحظات اولیه وقوع این حادثه، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در سواحل، به امدادرسانی و کمک‌رسانی به مردم و ماهیگیران پرداختند. تصاویر حضور نیروهای سپاه برای کمک به مردم را در ذیل مشاهده کنید:
بوشهر
بوشهر
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها