تصاویر: راز کیوسک های سبز رنگ لندن

کد خبر: 811077

در شهر لندن ۱۳ کیوسک سبز رنگ وجود دارد که مأمنی برای رانندگان تاکسی خسته این شهر است. اما شاید افراد زیادی نباشند که از تاریخچه این کیوسک ها با خبر باشند.

تصاویر: راز کیوسک های سبز رنگ لندن

سرویس عکس و فیلم فردا: در شهر لندن ۱۳ کیوسک سبز رنگ وجود دارد که مأمنی برای رانندگان تاکسی خسته این شهر است. اما شاید افراد زیادی نباشند که از تاریخچه این کیوسک ها با خبر باشند. این کیوسک ها در حقیقت سرپناه هایی برای در امان ماندن درشکه چیان از باران های سیل آسای این شهر هستند که در دوران ویکتوریا ساخته شدند.

ایده ساخت این کیوسک ها به اواخر قرن نوزدهم باز می گردد و از آنجا آغاز می‌شود که جرج آرمسترانگ، سردبیر نشریه گلوب، هنگام طوفان نتوانست درشکه ای کرایه کند. او متوجه شد درشکه چیان در هنگام طوفان در کافه ها جمع می‌شوند و خدمت رسانی را متوقف می‌سازند. پیگیری های او در نهایت منجر به تاسیس کیوسک های سرپناه برای درشکه چیان در سال ۱۸۷۵ منتهی شد.

این کلبه ها قوانین خاص خود را داشت و نوشیدن الکل، نزاع و قمار در آنها ممنوع بود. این کیوسک ها در خیابان های مختلف شهر احداث شده بودند اما امروزه تنها ۱۳ عدد از آنها باقیمانده که به خدمت رسانی به رانندگان تاکسی برگزیده و ممتاز در لندن می‌پردازد. این رانندگان می توانند در این کلبه ها رفع خستگی نمایند، قهوه و چای بنوشند یا وعده غذایی صرف کنند. در ادامه تصاویری از این کیوسک های تاریخی را می‌بینید.

منبع: BBC

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها