تصویربرداری از ترسناک‌ترین هیولای دریا در استرالیا

کد خبر: 885994

محققان استرالیایی موفق شده اند با حضور در اعماق دریا از یکی از غیرمتعارف‌ترین و ترسناک‌ترین موجوداتی که در عمق چندکیلومتری آب زندگی می‌کند، تصویربرداری کنند.

تصویربرداری از ترسناک‌ترین هیولای دریا در استرالیا

خبرگزاری فارس: به نقل از‌ای بی سی نیوز، محققان استرالیایی موفق شده اند با حضور در اعماق دریا از یکی از غیرمتعارف‌ترین و ترسناک‌ترین موجوداتی که در عمق چندکیلومتری آب زندگی می‌کند، تصویربرداری کنند.

این اولین بار است که پژوهشگران می‌توانند از عمق دریا تصویربرداری کرده و از موجودی به نام جوجه هیولای دریایی فیلم برداری کنند.

تصویربرداری از ترسناک‌ترین هیولای دریا در استرالیا

موجود یادشده که از نظر ظاهری شبیه به جوجه عادی است، فاقد سر بوده، ولی می‌تواند به خوبی در آب شنا کند. پیش از این یک بار در سال گذشته چنین موجودی در خلیج مکزیک مشاهده شده بود، اما فرصت فیلم برداری طولانی مدت از آن فراهم نشده بود.

نام علمی این موجود Enypniastes eximia است که به معنای جوجه هیولای بی سر است. تصویربرداری از این موجود با استفاده از دوربین‌های زیرآبی و در نزدیکی قطب جنوب صورت گرفته است. موجود مذکور در عمق سه کیلومتری آب و در نزدیکی جزیره‌ای به نام Heard مشغول شنا بوده است.

نکته جالب اینکه افرادی که در ابتدا از موجود مذکور تصویربرداری کرده اند، از اهمیت موضوع و هویت و نام آن مطلع نبوده اند و با بررسی‌های بعدی استثنایی بودن تصاویر یادشده مشخص گردیده است.

بدن این موجود به رنگ بنفش روشن است و از پلانکتون‌های دریایی تغذیه می‌کند. جوجه هیولای دریایی پر‌های کوچکی دارد و ابعاد آن به اندازه توپ بسکتبال است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها