ورود ربات‌های تحویل غذا در دانشگاه کالیفرنیا +عکس

کد خبر: 910626

ربات‌های تحویل دهنده خودران برای تحویل غذا به دانشجویان، کار خودر را در یکی از دانشگاه‌های کالیفرنیا آغاز کرده است.

ورود ربات‌های تحویل غذا در دانشگاه کالیفرنیا +عکس

خبرگزاری فارس: اخیرا ربات تحویل‌دهنده خودرانی به نام «اسنک‌بات» کار خود را در دانشگاه «پاسیفیک استاکتون، کالیفرنیا» شروع کرده است.

براساس گزارش «نیواطلس»، این ربات از طریق یک برنامه گوشی تلفن همراه قابل دسترسی است و قادر است تا انواع غذا‌های سرد، نوشیدنی و ... را در صورت نیاز به دانشجویان تحویل دهد.

ورود ربات‌های تحویل غذا در دانشگاه کالیفرنیا +عکس

ربات‌های تحویل‌دهنده جدید نیستند، درواقع سال‌ها برنامه آزمایشی آن‌ها به دلیل کشمکش‌های شهرداری با قوانین و مقرراتی برای حضور ربات‌ها در کنار عابران پیاده در خیابان‌ها، انجام نشده بود، به همین دلیل فضای بزرگ دانشگاه‌ها مناسب‌ترین محل برای آزمایش این ربات‌ها بود.

درواقع این ربات به گونه‌ای طراحی شده که برای دانشجویانی که در حال مطالعه هستند و زمانی برای رفتن به کافی‌شاپ ندارند، مواد غذایی تهیه کند.

این ربات از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر از طریق یک برنامه گوشی تلفن به دانشجویان اطلاع می‌دهد و اقلام دستورداده شده را در ۵۰ مکان طراحی شده در فضای باز ۷۲ هکتاری دانشگاه تحویل می‌دهد.

طبق این گزارش، هر ربات شارژ کافی برای پوشش ۳۲ کیلومتر را دارد. علاوه بر این دارای دوربین‌ها و چراغ‌هایی هستند تا در شب و روز‌های بارانی بتوانند به راحتی حرکت کنند. همچنین چرخ‌های این ربات‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از کناره‌های خیابان‌هاو شیب‌های سخت عبور کنند.

گفتنی است این ربات توسط شرکت فرعی «Hello Goodness» و «Robby Technologies» ارائه شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها