ورود اتوبوس‌های خودران در خیابان‌های سنگاپور +عکس

کد خبر: 929048

مقامات سنگاپوری قصد دارند با توجه به جمعیت بالای این کشور از اتوبوس‌های خودران برای کاهش ترافیک استفاده کرده و تولیدات شرکت سوئدی ولوو را به خدمت بگیرند.

ورود اتوبوس‌های خودران در خیابان‌های سنگاپور +عکس

خبرگزاری فارس: مقامات سنگاپوری قصد دارند با توجه به جمعیت بالای این کشور از اتوبوس‌های خودران برای کاهش ترافیک استفاده کرده و تولیدات شرکت سوئدی ولوو را به خدمت بگیرند.

به گزارش آسین ایج، ولوو و دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور با همکاری یکدیگر اتوبوس خودران و برقی خاصی را تولید کرده اند که قرار است امسال به طور آزمایشی در این کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

آزمایش اتوبوس‌های خودران در سنگاپور

انتظار می‌رود راه اندازی خطوط اتوبوس رانی خودران به کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، کاهش آلودگی هوا و روان‌تر شدن ترافیک منجر شود.

این اتوبوس‌ها ابتدا در محوطه دانشگاه سنگاپور مورد آزمایش قرار می‌گیرند و بعد از چند ماه در خیابان‌های شهر نیز به کار گرفته وی شوند و طی این مدت برای دریافت مجوز‌های لازم نیز اقدام خواهد شد. انتظار می‌رود تکمیل این فرایند در حدود یک سال به طول بینجامد.

آزمایش اتوبوس‌های خودران در سنگاپور

اتوبوس‌های خودران ولوو ۱۲ متر طول دارند و می‌توانند حداکثر ۸۰ مسافر را حمل کنند. این نخستین بار است که یک اتوبوس خودران برقی به طور عملیاتی در این سطح در کشوری به کار گرفته می‌شود. سنگاپور در فهرست کشور‌هایی که در حال کسب آمادگی برای استفاده از وسایل نقلیه خودران هستند، در رتبه دوم قرار دارد.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سنگاپور، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ در سه منطقه از پایتخت شهر سنگاپور از اتوبوس‌های خودران برای حمل و نقل عمومی استفاده کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها