تصاویر: تجلیل اساتید خارجی از ایران برای نابودی پهپاد آمریکایی

کد خبر: 945660

همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن» به‌مناسبت "هفته حقوق بشر آمریکایی" دوشنبه ۱۰ تیرماه، در ساختمان فارابی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

تصاویر: تجلیل اساتید خارجی از ایران برای نابودی پهپاد آمریکایی

سرویس عکس و فیلم فردا: همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن» به‌مناسبت "هفته حقوق بشر آمریکایی" دوشنبه ۱۰ تیرماه، در ساختمان فارابی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

تجلیل اساتید خارجی از ایران برای نابودی پهپاد آمریکایی

همایش « آمریکا و جنایت‌های قرن» به همت مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با حضور جمعی از اساتید و صاحب نظران این حوزه در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، همایش « آمریکا و جنایت‌های قرن» به همت مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی با حضور جمعی از اساتید و صاحب نظران این حوزه در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

* ایزدی: اساتید دانشگاه‌ها درباره جنایات آمریکا روشنگری کنند

فؤاد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مدیرعامل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: در بازه زمانی ششم تا سیزدهم تیرماه آمریکا چندین مورد جنایات علیه ملت ایران داشته است و به همین دلیل این هفته به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب با عنوان حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است.

ایزدی تاکید کرد: در دهه‌های گذشته آمریکا سعی کرده جنایت‌هایش را توجیه کند، و نه تنها دولت آمریکا از این جنایت‌ها ابراز ندامت نکرده بلکه خودشان را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس منامه اظهار داشت: باید توجه داشت که فلسطین همواره یکی از قربانیان جنایات آمریکایی بوده و همواره شاهد توجیه اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا هستیم به همین دلیل در این همایش به صورت ویژه به مسئله فلسطین توجه کردیم.

این استاد دانشگاه گفت: مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها همواره سعی کرده چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی را نشان دهد و اساتید دانشگاه‌ها نیز وظیفه دارند که درباره جنایات آمریکا روشنی‌گری کرده و این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

* آمریکا به‌منظور تداوم چرخش اقتصادش مانع پایان حملات به یمن می‌شود

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در این همایش اظهار داشت: بعد از ورود آمریکایی ها به عراق در سال 2006 حرکت هایی صورت گرفت که در یک دهه گذشته کمتر از آنان شاهد بودیم و شیوه برخورد آنان با مردم عراق بدلیل مقاومت عراقی ها متفاوت بود.

صدرالحسینی ضمن اشاره به اینکه آمریکایی ها ادعا کردند که رژیم صدام را ساقط و با ایران هم مرز خواهند شد بیان داشت: یک نهضت ضدجنگ هم در امریکا پدید آمده بود ولی این طور القا کرده بودند که در مدت کوتاهی از سرنگونی صدام، دولتی در آنجا مستقر می‌کنیم و با چاه های نفت درآمدمان را در بیاوریم.

کارشناس بین الملل ضمن تاکید بر اینکه برای اولین بار رسانه ها توانستند جنایات امریکا در عراق را به سمع و نظر افکار عمومی بگذارند اظهار داشت: با فاصله بسیار کوتاهی برای سربازان و افسران خاطرات خود را بیان کردند و این خاطرات بخش دیگری از جنایات آمریکا را به سمع و نظر دنیا رساند.

وی ادامه داد: تمام اقدامات آمریکا با عنوان حقوق بشر و آمریکا انجام می شود و عده ای به طرفداری از حقوق بشر آمریکایی تبلیغات می کردند و می کنند.

صدرالحسینی با بیان اینکه اولین باری که آمریکا چهره واقعی حقوق بشری خود را نشان دادند در عراق بود، گفت: در سال 2011 که بیداری اسلامی در جهان اسلام فراگیر شد حرکاتی در سوریه آغاز شد که با توجه به توامانی آن با بیداری اسلامی در مصر این تصور بود که جنبش بیداری اسلامی این اقدامات را انجام می دهد ولی بلافاصله چهره واقعی این تروریست ها روشن شد.

وی با تاکید بر اینکه کمتر از شش ماه از این اقدامات نگذشته بود که آمریکایی ها خود را نشان دادند و با افزایش جنایات تروریست ها چهره واقعی حامیانشان روشن می شد تصریح کرد: آمریکایی ها پشت سر تروریست ها هستند و حتی در بیانیه هایشان به این اذعان می کنند.

صدرالحسینی با بیان اینکه سازندگان و حامیان اصلی ائتلاف ضد یمن آمریکایی ها هستند خاطرنشان کرد: در طول 4 سال و سه ماه گذشته جنایات وسیعی در یمن صورت گرفته و در طول این 1500 روز میزان قابل توجهی از کودکان و زنان یمنی آسیب ها جدی دیده اند و نهادهای حقوق بشری در 1000 روز اول سکوت کامل داشتند ولی از روز هزارم آمار و ارقام بطور مرتب منتشر می شود.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: بخشی از جنایات یمن توسط سلاح های بیولوژیک صورت می گیرد و کارخانجات سلاح قراردادهایی با ائتلاف ضد یمن بسته اند و آثار برخی جراحات بی سابقه است.

وی ادامه داد: ائتلاف عربی ضد یمن به بن بست رسیده ولی مجموعه دولت های غربی و در راس آن آمریکا که بدلیل افزایش فروش اسلحه توانسته بخشی از اقتصاد آمریکا را به چرخش درآورند اجازه پایان حملات را نمی دهند.

صدرالحسینی ضمن بیان اینکه مقاومت بعنوان بزرگتری عامل بازدارنده جنایات آمیکا جواب داده است گفت: امروز هرجای دنیا که جنایاتی صورت می گیرد دست های پلید رژیم تروریست آمریکا را می بینیم و فروشندگان سلاح را مشاهده می کنیم.

* زواوی: آمریکا در مقابل هم پیمانانش هم اخلاص ندارد

صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران در همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن» با بیان اینکه امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای مظهر پرچمداری مقاومت در دنیا هستند، گفت: من خودم را یک خادم کوچک برای فلسطین می‌دانم و انشالله بعد از نابودی اسرائیل به امامت آیت الله خامنه ای نماز خواهیم خواند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ مختلف قوی است و هر ایرانی باید افتخار کند و ما برادران شما هستیم، نه دشمنان شما.

سفیر فلسطین در ایران گفت: برخی از یهودیان از سراسر دنیا برای ایجاد کردن یک کشور جعلی در فلسطین، به فلسطین مهاجرت کردند و سرزمین ما را غصب کردند.

زواوی با بیان اینکه رسانه‌ها در خط مقدم مبارزه با آمریکا هستند، افزود: آمریکا در مقابل هم پیمانانش هم اخلاص ندارد. ایران در صحنه مبارزه است و شما رهبر خیلی بزرگی دارید و همه باید برای این شخصیت بزرگ که به دنبال وحدت اسلامی است دعا کنیم.

وی در خاتمه گفت: دعا می کنم انشاالله مشکلات مردم ایران حل شده و وحدت اسلامی ایجاد شود.

* شاه‌ویسی: آمریکا ابایی ندارد که از ابزار اقتصاد علیه ملت‌ها استفاده کند

ساسان شاه‌ویسی عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصاد بین‌الملل هم در ادامه با تاکید بر اینکه تهدیداتی که آمریکا در چندسال اخیر علیه کشورمان صورت داده تهدید علیه اقتصاد ملی بوده است، گفت: تروریسم اقتصادی از چندین بخش تشکیل شده و اولین بخش آن منطق تروریسم است و بخش دیگر راهبردهای تروریسم بود و در نهایت ابزار تروریسم است.

وی افزود: آمریکا در حال حاضر از سلاح اقتصاد به نفع خود استفاده می‌کند. کیک بزرگ اقتصاد جهانی در دست آمریکا است و با دست‌کاری در تعرفه‌های وارداتی و اعمال تحریم‌ها در اقتصاد جهانی تغییراتی ایجاد می‌کند.

این کارشناس مسائل اقتصاد بین‌الملل ضمن تاکید بر اینکه شاهد آن بودیم که رئیس جمهور جدید آمریکا، از تعهدات اقتصادی کشورش سر باز زد و این نشان می‌دهد که آمریکا هیچ ابایی ندارد از ابزار اقتصاد علیه ملت‌ها استفاده کند،خاطرنشان کرد: همین سلاح اقتصادی را در تروریسم نفتی نیز شاهد بودیم. ایالات متحده در مقابل هر اقتصادی که حرف جدیدی برای گفتن دارد و یا در مقابل او قد علم می‌کند، از این ابزار استفاده می‌کند.

شاه‌ویسی افزود: تروریسم مبتنی بر سه اصل است. تأکید بر عدم قطعیت‌ها، کشمکش‌های قدرت در سطح کشورها و باورمندی نسبت به تأثیرگذاری تحریم‌ها سه اصل تروریسم است. آمریکا به دنبال کشاندن کشمکش ناشی از تحریم‌های خود به داخل کشورها است. همچنین تلاش می‌کند تا شهروندان هر کشور را نسبت به تأثیرگذاری تحریم‌ها اغنا کرده و نسبت به توانمندی‌های داخلی مأیوس کند.

وی ضمن تشریح راهبردهای تروریسم اقتصادی اجرایی توسط آمریکا، تصریح کرد: ایجاد فرسایش در متن اقتصاد هدف، نتیجه تروریسم اقتصادی است و راهبرد دیگر، اقدام به ارعاب است. ایجاد ارعاب و تردید نسبت به قابلیت‌ها و توانمندی‌های داخلی از دیگر راهبردهای آمریکا در تحریم‌های اقتصادی است. انجام اقدامات ایذایی دیگر راهبرد آمریکا در تروریسم اقتصادی است.

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: با نگاه به اقتصاد کشورمان خواهیم دید که کشور ما زمانی ۷ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته و نفعی از این دلارها نداشته اما زمانی که به کمترین کشش‌پذیری دلار در اقتصاد رسیده‌ایم، بیشترین تأثیر را در فضای اقتصادی کشور داشته است. انجام اقدامات ایذایی به معنای روان‌شناختی کردن کارکرد حریف یا هدف مبتنی است. چالشی داریم که می‌گوید اگر می‌خواهیم وضعیت بهتر شود، باید از داخل تهی شویم و این هدف به صورت آرام و آهسته در افکار عمومی اعمال می‌شود.

شاه‌ویسی با بیان اینکه مهم‌ترین پاشنه آشیل کشورهایی نظیر چین و ایران، اقتصاد آنان است، تصریح کرد: مثلث سلاح پول سه وجه دارد، یک وجه آن دلار، وجه دیگر مکانیسم‌های جهانی و وجه سوم آن نیز نهادهایی است که تحریک‌پذیری اقتصاد جهانی نسبت به تأثیر دلار را روان‌سازی می‌کند.

* استاد دانشگاه سوریه: ایران بینی ترامپ را با نابود کردن پهپاد آمریکایی به خاک مالید

جواد امین استاد دانشگاه «مصطفی» سوریه در ادامه این همایش با اشاره به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: در ابتدا باید به نیروهای سپاه تبریک بگویم که پهپاد آمریکایی را نابود کردند.

وی افزود: امروز مردم سوریه از اینکه ایران پهپاد جاسوسی آمریکا را ساقط کرد بسیار خوشحال هستند. ایرانی‌ها به حقوق بشر اعتقاد دارند و بینی ترامپ را با نابود کردن پهپاد آمریکایی به خاک مالیدند.

وی در ادامه با اشاره به گزارش سازمان‌دیده‌بان حقوق بشر در سال ۲۰۱۹، افزود: براساس این گزارش 3 هزار و ۵۰۰ شهید بر اثر بمباران‌ در سوریه به شهادت رسیدند که حدود ۷۰۰ نفر از آنها از خانم‌ها بودند. بیش از ۲۵ مرکز یتیم‌خانه و مدرسه در اثر بمباران‌ها در سوریه ویران شده است و مقصر اصلی آمریکایی‌ها هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به پاسخ دندان‌شکن نیروهای جبهه مقاومت به حملات گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا تاکید کرد: امروز در سوریه حدود ۳۰ قبیله و عشیره وجود دارند که همگی به فرهنگ مقاومت اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه تمام پیروزی‌های مقاومت را مدیون امام (ره) هستیم، گفت: یمنی‌ها با الگو گرفتن از تعالیم امام(ره) به مقاومت ادامه می‌دهند و پیروز خواهند شد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: جمهوری اسلامی همیشه از مستضعفان حمایت کرده و می‌کند و ما از حمایت‌های آیت‌الله خامنه‌ای از جبهه مقاومت تشکر می‌کنم.

* پرداختن به جنایات آمریکا به‌ویژه در آفریقا نیازمند بررسی چند ماهه است

شعیب موسی استاد دانشگاه نیجریه هم در این همایش با بیان اینکه پرداختن به جنایات آمریکا به‌ویژه در آفریقا نیازمند بررسی چند ماهه است، گفت: جنایات و تسلط آمریکا بر کشورهای آفریقایی از طریق اقتصاد شروع شده است.

وی ادامه داد: آمریکا ابتدا با عنوان کمک به کشورها، اقدام به پرداخت وام می‌کند اما زمانی که این کشورها قادر به بازپرداخت تسهیلات دریافتی نیستند، بار دیگر پرداخت وام را مطرح می‌کنند تا اینکه اقتصاد این کشورها کاملاً وابسته شود. در بحث نظامی نیز اکثر ارتش‌های کشورهای آفریقایی وابسته به آمریکا هستند. ب

موسی با اشاره به تشکیل و حمایت از بوکوحرام گفت: این مسئله هدفی جز تخریب چهره اسلام ندارد و شیخ زکزاکی هدف از تشکیل بوکوحرام را تخریب اسلام و چهره دین دانسته است.

وی گفت: بوکوحرام را برای جلوگیری از گسترش اسلام، به‌ویژه تشیع کردند اما زمانی که این دست‌ساخته دشمنان اسلام موفق نشد ارتش نیجریه مستقیماً به مردم حمله کرد.

این استاد دانشگاه افزود:ارتش و ریاست جمهوری نیجریه زیر نظر آمریکا و عربستان اداره می‌شوند و مستقیماً به مردم حمله کردند، حتی مسیحیان نیجریه نیز به دنبال پیگیری اقدامات غیرقانونی ارتش این کشور هستند.

وی درباره وضعیت سلامت شیخ زکزاکی هم گفت: الان وضعیت وی مساعد نیست و نیازمند دعای مسلمانان است.

* هاشمی: در آمریکا پایبندی به قانون و حقوق بشر وجود ندارد

مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری پرس تی‌وی در ادامه این همایش گفت: وقتی در مورد حقوق بشر آمریکایی صحبت می‌کنیم بنده یک نمونه تجربی هستم، من چندین سال سابقه کار خبری داشته‌ام و در مجلات آمریکایی نیز کار کردم و از نزدیک وضعیت حقوق بشر آمریکا را دیده‌ام.

وی ادامه داد: بنده دیدم که به راحتی فردی در آمریکا ناپدید می‌شود! البته بنده خیلی خوش‌شانس بودم که فرزندم در کنار من بود و سروصدای رسانه‌ای در حمایت از من ایجاد شد.

هاشمی با اشاره به وضعیت خیلی نامناسب زندان‌های آمریکا، تاکید کرد: اکثر زندانیان مجبور به پذیرش پیشنهاد مصالحه هستند. هر چند اگر بی‌گناه باشند، مجبور هستند به‌جای تحمل حبس‌های طولانی مدت، چند سال حبس را قبول کنند.

خبرنگار و مجری پرس تی‌وی گفت: بیشتر زندانیان در آمریکا نیز سیاه‌پوستان و مهاجران آمریکای لاتین بودند که این افراد امکان گرفتن وکیل خوب خصوصی را نداشتند و مجبور به پذیرش وکیل تسخیری هستند.

وی افزود: می‌خواستند در مورد پرونده من هم وکیل تسخیری تحمیل کنند که این وکیل، وکالت پلیس فدرال را بر عهده داشت که اینها با قاضی و دادستان هم‌سو هستند.

مجری شبکه پرس تی‌وی با اشاره به خصوصی‌بودن بسیاری از زندان‌های آمریکا یادآور شد: چنین زندان‌هایی درآمدزا هستند و برای آنها زندانی مساوی است با درآمد بیشتر.

هاشمی در ادامه گفت: در سلول‌های انفرادی آمریکا تنها روزانه یک ساعت اجازه هواخوری در فضای محدود بدون حضور سایر زندانیان وجود دارد و من تنها ۱۱ روز در زندان بودم و تنها کتاب و مطالبی درباره وضعیت زندانیان در آمریکا خوانده بودم اما باور نمی‌کردم که در زندان‌های آمریکا انسانیت‌زدایی انجام می‌شود.

وی گفت: من شهروند آمریکا بودم و براساس آزادی بیان و قانون آمریکا، دستگیری من خلاف قانون بود اما پایبندی به قانون و حقوق بشر در آمریکا وجود ندارد.

هاشمی تصریح کرد: در آمریکا تظاهراتی که مؤثر نباشد، با آن برخوردی نمی‌شود و دولت آمریکا تنها در برخورد با سیاه‌پوستان از خشونت بیشتر استفاده می‌کند. در مواجهه با جنبش ۹۹ درصد نیز سعی کردند این جنبش را تحریف کنند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به سالگرد حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران گفت: تاکنون هیچ‌وقت مقامات آمریکایی نسبت به این حمله عذرخواهی نکرده‌اند و تنها تعدادی از مقامات قبول می‌کنند که اشتباه شده است.

* دنیل کوالیک: آمریکا حقوق مردم ایران را نقض کرده است

دنیل کوالیک استاد حقوق بشر دانشگاه پیتزبرگ آمریکا هم در همایش آمریکا و جنایت‌های قرن با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: آمریکایی‌ها قرارداد برجام را نقض کردند که کار نادرستی بود.

این استاد دانشگاه افزود: دولت آمریکا حقوق مردم ایران را نقض کرده است و این ادبیات استثمارگرایانه آمریکایی‌هاست. آمریکایی‌ها جنایت‌های بسیاری در سراسر جهان انجام داده‌اند که باید مجازات شوند. استاد حقوق بشر دانشگاه پیتزبرگ آمریکا تصریح کرد: در آمریکا حقوق بشر وجود ندارد و دولتمردان آمریکایی فقط ادعا دارند که حقوق بشر را رعایت می‌کنند در صورتی که آن‌ها بویی از حقوق بشر نبرده‌اند.

ادامه دارد...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها