تصاویر: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه

کد خبر: 954386

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه با حضور علماء و شخصیت های حوزوی و سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و آیت الله نوری همدانی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.

تصاویر: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه

سرویس عکس و فیلم فردا: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه با حضور علماء و شخصیت های حوزوی و سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و آیت الله نوری همدانی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی: علما از زندگی اشرافی دوری کنند

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید گفت: علما نباید زندگی اشرافی داشته باشند؛ عالمی که گرایش زیاد به دنیا داشته باشد، به درد نمی‌خورد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌های دوران طلبگی اظهار کرد: طلبگی دورانی برای آماده شدن طلاب برای انجام وظایف خود است و پس از آن خواهند توانست که به عنوان یک عالم و یک فقیه در عرصه اجتماع قدم بگذارند.

وی ادامه داد: طلاب براساس روایات جایگاه ویژه نزد خداوند دارند، مهم ترین اصل برای طلاب، اخلاص است و طلاب باید با نیت الهی در عرصه طلبگی قدم بگذارد و توفیق الهی با اخلاص رابطه دارد، همت بلند هم برای طلاب ضروری است، آن‌ها باید بدانند که راه طلبگی، راه شیخ مفیدها و علامه حلی‌ها است.

مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: جدیت یک اصل مهم برای طلاب است، آن‌ها برای موفقیت باید تلاش کنند که منظم باشند، انسان با نظم به موفقیت می‌رسد.

آیت‌الله نوری همدانی تسلط بر ادبیات فارسی و عربی را برای طلاب ضروری دانست و تصریح کرد: طلاب باید تلاش کنند که به لحاظ تسلط بر ادبیات، کامل باشند تا بتوانند از طریق بیان و نگارش با مردم ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: سحرخیزی برای طلاب ضروری است و آن‌ها باید در هر سنی و هر مقطعی از نماز شب غافل نشوند، بزرگان تاکید زیادی بر تهجد شبانه داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در حوزه‌ها باید درس اخلاق برپا باشد، در گذشته هم این درس برقرار بوده است و همه به درس اخلاق نیاز داریم و قلب‌ها با موعظه زنده می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی فقها را مورد تمجید اسلام دانست و تصریح کرد: براساس روایات ارزش تفقه بالاتر از هر چیزی دیگری است و طلاب برای تاثیرگذاری در جامعه باید فقیه باشند و فقه اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: طلاب باید سعی کنند که دروس اساتید خود را به صورت مرتب بنویسند که این یادداشت‌ها در آینده به دردشان خواهد خورد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: علما نباید زندگی اشرافی داشته باشند ؛ عالمی که گرایش زیاد به دنیا داشته باشد، به درد نمی‌خورد و علما باید سعی کنند که در کنار مردم به خصوص فقرا باشند و پاداش الهی در روز قیامت برای علما مرتبط با علم و ارشاد مردم توسط آن‌ها است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وظایف طلاب اظهار کرد: طلاب باید به مردم خدمتگزاری کنند و با تواضع و مهربانی با مردم برخورد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با دشمنان وظیفه طلاب است و باید در برابر دشمنان به اندازه توان خود گام بردارند، طلبه‌ها در دوران دفاع مقدس، فوج فوج به جبهه‌ها رفتند، شهدای روحانی در دوران جنگ تحملی بیش از هر قشر دیگری بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها