تصاویر: سقوط جرثقیل در اتوبان بسیج

کد خبر: 957038

واژگونی یک دستگاه جرثقیل ظهر امروز شنبه (۱۳ مهر) در بزرگراه شهید محلاتی، ۲ کشته و ۴ مصدوم بر جای گذاشت.

تصاویر: سقوط جرثقیل در اتوبان بسیج

سرویس عکس و فیلم فردا: واژگونی یک دستگاه جرثقیل ظهر امروز شنبه (۱۳ مهر) در بزرگراه شهید محلاتی، ۲ کشته و ۴ مصدوم بر جای گذاشت.

هویت ۲ فوتی حادثه سقوط جرثقیل اعلام شد مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، هویت احتمالی ۲ فوتی حادثه سقوط جرثقیل را براساس مدارک هویتی همراه آنها اعلام کرد.

فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اظهار کرد: هویت اولیه و احتمالی فوت شدگان براساس مدارک و اوراق هویتی موجود در البسه آنان به نام‌های علی اکبر عزیزی و سید عیسی حدادی است.

وی افزود: بدیهی است هویت قطعی آنان پس از حضور بستگان فوت شدگان، تایید و اعلام خواهد شد.

آخرین جزئیات از حادثه سقوط جرثقیل در شهربازی بسیج/ بازداشت راننده و پیمانکار عباسی آخرین جزئیات از حادثه سقوط جرثقیل در بوستان بسیج (شهربازی بسیج) را تشریح کرد. رضا عباسی شهردار منطقه ۱۴ تهران، درباره آخرین جزئیات سقوط جرثقیل در بزرگراه شهید محلاتی گفت: در حال حاضر کار برداشتن و جا به جایی جرثقیل به پایان رسیده است و هم اکنون مسیر خیابان شهید محلاتی باز شده است.

شهردار منطقه ۱۴ تهران با اشاره به آمار جان باختگان در این حادثه گفت: آخرین آمار‌ها از تعداد جانباختگان حادثه سقوط جرثقیل دو تن است که آن‌ها از سرنشینان تاکسی بودند و در آن محل تجمع می‌کردند و به استراحت می‌پرداختند.

او تاکید کرد: در محل سقوط جرثقیل هیچ گونه ایستگاه تاکسی وجود نداشت و تاکسیرانان در آن قسمت تنها بر حسب عادت اقدام به تجمع و استراحت می‌کردند و اینکه در بعضی از خبر‌ها آمده است که جرثقیل بر روی عابران پیاده و رهگذران سقوط کرده کذب است. عباسی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از پیمانکاران مرتبط با این حادثه دستگیر شده اند، گفت: ما در پارک بسیج شهربازی داریم که از دو سال پیش از طریق سازمان مشارکت‌های شهرداری تهران به دست پیمانکار سپرده شد و این پروژه به شکل مشارکتی در آمد.

شهردار منطقه ۱۴ تهران افزود: شهربازی پارک بسیج در سه فاز قرار بود در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ تجهیز و تکمیل شود که برای انجام این پروژه کار عملیاتی شهربازی بسیج از دو سال پیش آغاز شد.

او افزود: پیمانکار خاطی زیر نظر شرکتی دیگر بوده که در تاریخ ۹۸/۷/۷ جرثقیل ۱۶۰ تن وارد محوطه شد تا چرخ و فلک این شهربازی را تجهیز و تکمیل کند.

عباسی با اشاره به دوربین‌های مدار بسته پارک بسیج و پارکینگ اطراف آن گفت: در تصاویر ضبط شده به صورت کامل مشخص است که به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی جرثقیل کمانه می‌کند و سپس بر روی خیابان شهید محلاتی سقوط می‌کند که متاسفانه با سقوط این جرثقیل دو تن از تاکسیرانان جان باختند.

شهردار منطقه ۱۴ تهران تاکید کرد: به دستور مراجع قضایی پیمانکار و راننده جرثقیل به عنوان خاطیان این حادثه دستگیر شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها