فیلم: صحنه زشتی که مسافر استرالیایی در داخل قطار رقم زد!

کد خبر: 982432

پاسخ غیرمودبانه زن استرالیایی به درخواست مودبانه یک مرد جوان در داخل یکی از قطار‌های این کشور به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد.

فیلم: صحنه زشتی که مسافر استرالیایی در داخل قطار رقم زد!

باشگاه خبرنگاران: ویروس کرونا که شیوع آن در ۲۲ ژانویه در ووهان چین آغاز شد تاکنون بیش از صد هزار نفر را در جهان آلوده کرده است. سازمان بهداشت جهانی از همه شهروندان کشور‌های جهان خواسته تا برای مقابله با این ویروس بهداشت فردی را رعایت کنند.

یکی از نکات مهم در رعایت بهداشت فردی گرفتن دستمال در مقابل دهان در هنگام سرفه کردن است تا در صورت احتمال فرد به این ویروس از انتشار و سرایت آن به دیگران جلوگیری شود. نکته مهمی که عدم توجه یک شهروند استرالیایی به آن موجب شد تا او به سوژه رسانه‌ها تبدیل شود.

این مسافر زن هنگامی که مسافر روبرویی اش از او خواست تا هنگام سرفه زدن دهان خود را بپوشاند در عملی عجیب اقدام به سرفه کردن مقابل صورت این مرد جوان کرد. در ویدئویی که " اندی پارک "، خبرنگار ABC در صبح روز دوشنبه و از داخل یکی از قطار‌های شهر سیدنی تهیه شده است عمل غیربهداشتی این زن میانسال را به تصویر می‌کشد. در ابتدای ویدئو پس از سرفه‌های این زن، مسافر مرد شروع به اعتراض کرده و از او می‌خواهد تا هنگام سرفه کردن دهان خود را بپوشاند. زن میانسال که از این درخواست مرد جوان عصبی شده می‌گوید: «من هنگام سرفه دهانم را باز نکردم و در داخل دهانم سرفه کردم.» در ادامه مرد جوان پس از گفتن عبارت «منزجرکننده است» هدفون تلفن همراه خود را روشن می‌کند.

زن میانسال که از پاسخ مرد جوان بیشتر عصبانی شده است این بار با دهان باز و دقیقا در مقابل مرد جوان شروع به سرفه کردن می‌کند. در این ویدئو صدای مرد جوان در حالی که هدفونش را از گوش خود خارج کرده و عینکش را از روی صورتش بر می‌دارد شنیده می‌شود که می‌گوید: «جدی؟ آیا تو به طرف من سرفه کردی؟ من از تو مودبانه خواستم تا هنگام سرفه کردن جلوی دهانت را بگیری. این توصیه دولت (وزارت بهداشت) است که هنگام سرفه کردن جلوی دهانتان را بگیرید.»

این ویدئو با پاسخ غیرمودبانه زن میانسال خطاب به مرد جوان که می‌گوید: «خفه شو. نمی‌خواهم این حرف‌ها را بشنوم. ایجا یک واگن آرام است، پس فقط خفه شو» به اتمام می‌رسد.

گفتنی است؛ این ویروس تاکنون ۱۱۶۹۴۸ نفر را در جهان آلوده کرده که ۶۴۷۶۰ نفر از این تعداد بهبود یافته و ۴۰۹۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. پس از چین با ۸۰۷۶۱ مبتلا، کشور‌های ایتالیا با ۹۱۷۲ مبتلا، ایران با ۸۰۴۲ مبتلا، کره جنوبی با ۷۵۱۳ مبتلا و اسپانیا با ۱۶۷۴ مبتلا بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس را گزارش داده اند. در حال حاضر هیچ واکسنی برای این ویروس وجود ندارد و بهترین راه مقابله با این ویروس رعایت بهداشت فردی و شستن مرتب دست‌ها با صابون است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها