زن و مردی که داوطلب آزمایش واکسن کرونا شدند +عکس

کد خبر: 983675

نیل براونینگ و جنیفر هالر برای کمک به محققان در یافتن یک واکسن برای مبارزه با بیماری همه گیر کروناویروس، قدم بزرگی را طی می‌کنند.

زن و مردی که داوطلب آزمایش واکسن کرونا شدند +عکس

رکنا: «نیل براونینگ» و «جنیفر هالر» برای کمک به محققان در یافتن یک واکسن برای مبارزه با بیماری همه گیر کروناویروس، قدم بزرگی را طی می‌کنند. این دو نفر جزو گروهی ۴۵ نفره از افراد سالم هستند که داوطلب آزمایش واکسن کروناویروس در ایالت واشنگتن شده اند. روز سه شنبه (روز گذشته، ۱۷ مارس) خبرگزاری سی ان ان آمریکا، مصاحبه‌ای با این دو فرد در خصوص انگیزه‌های آن‌ها در انجام دادن چنین اقدامی انجام داد که در ادامه بخش‌هایی از آن را ملاحظه خواهید کرد.

براونینگ در گفتگو با بروک بالدوین از خبرگزاری سی ان ان، در خصوص انگیزه خود برای داوطلب شدن در این پروژه اظهار داشت که این کار را انجام می‌دهد تا «در سریع‌ترین زمان ممکن این همه گیری جهانی را پایان دهیم». وی افزود: «اگر من به اندازه کافی سالم باشم که بتوانم به این تحقیق کمک کنم و البته امیدوارم که چنین باشد، چرا نباید این کار را بکنم؟»

هالر نیز اظهار داشت که تصمیم گیری برای پیوستن به این پروژه، برای او آسان بود. وی در گفتگو با دیگر خبرنگار سی ان ان اظهار داشت: «من در زندگی اینقدر خوش شانس بودم که سالم باشم و خانواده و دوستانی را در اطرافم داشته باشم. من برای شرکتی کار می‌کنم که منعطف است و به من اجازه می‌دهد هر زمان که لازم باشد از راه دور کار کنم. در واقع من این امتیاز عالی را دارم که می‌توانم این کار‌ها را انجام دهم. این درحالی است که بسیاری از آمریکایی‌ها در حال حاضر از چنین شرایطی برخوردار نیستند و نگران پرداخت اجاره خود هستند. در این میان مطمئناً برخی شغل خود را از دست می‌دهند و برای تامین خانواده خود دچار مشکل می‌شوند. در واقع مسائل زیادی است که مردم هم اکنون نگران آن هستند».

هالر می‌گوید احساس می‌کند «خوشبخت» است که فرصتی برای انجام کاری دارد که ممکن است تغییر بزرگی ایجاد کند. وی گفت: «همه ما الان احساس درماندگی می‌کنیم و من واقعاً در اینجا قصد دارم کاری انجام دهم.»

آزمایش واکسن کروناویروس جدید که توسط مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا تأمین شده است، از روز دوشنبه آغاز شده و پیش بینی می‌شود شش هفته ادامه یابد. این مرکز در موسسه تحقیقات بهداشتی Kaiser Permanente واشنگتن در سیاتل اداره می‌شود.

در حال حاضر هیچ واکسنی برای بیماری عفونی Covid-۱۹ وجود ندارد. فاز اول این کارآزمایی به این معناست که واکسن بی خطر بوده و پاسخ مطلوبی را از سیستم ایمنی بدن شرکت کنندگان به نمایش بگذارد. در خصوص موضوع بعدی که اثبات عملکرد واکسن در جلوگیری از عفونت کروناویروس است، این امر مستلزم پیگیری مستمر تحقیقات و مشارکت داوطلبان بیشتر و البته صرف زمان بیشتر است.

براونینگ در این خصوص گفت که قدم اول اطمینان از سالم بودن همه افراد در این پروژه است. وی گفت: «در ابتدا بسیاری از آزمایش‌های جسمی و آزمایش خون بر روی ما انجام شد تا مطمئن شوند همه ما سالم هستیم و بعد از آن ما واکسن به ما تزریق شد». وی با تأکید بر اینکه به او گفته شده که ویروس واقعی در واکسن وجود ندارد، افزود: «پزشکان از تکنیک جدیدی استفاده می‌کنند که اساساً به سلول‌های بدن من می‌آموزد تا ساختار‌های پروتئینی بسازند که شبیه پوسته بیرونی کروناویروس واقعی باشد. بدن من باید نسبت به آن واکنش نشان دهد و آن را به عنوان یک مهاجم خارجی تلقی کرده، به آن حمله کند و یاد بگیرید چگونه با آن ساختاری که ساخته شده، مبارزه کند».

هالر می‌گوید که نخستین واکسن خود را دوشنبه صبح دریافت کرده است و پس از آن یک تماس تلفنی برای پیگیری در روز سه شنبه داشته و قرار است روز چهارشنبه نیز تماس پیگیری دیگری داشته باشد. او در یک هفته اقدام به انجام آزمایش خون خواهد کرد و یک هفته بعد از آن آزمایش مشابه دیگری انجام می‌دهد. در حدود یک ماه، او واکسن دوم خود را دریافت خواهد کرد و دوباره این روند را طی می‌کند.

در همین حال، براونینگ می‌گوید که او یک نمودار روزانه را پر می‌کند که شامل اطلاعاتی در مورد دمای بدن او، هرگونه عوارض جانبی احتمالی یا هر عامل نگران کننده دیگر است. سپس وی هر هفته باید به انجام آزمایش خون اقدام کند. براونینگ در این خصوص گفت: «ما آزمایش خون را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم بدن به روشی که انتظار می‌رود واکنش نشان می‌دهد. آنتی ژن‌هایی تولید می‌کنیم که امیدواریم در صورت مواجهه با کروناویروس جدید بتوانیم با آن مبارزه کنیم».

براونینگ می‌گوید که او تا آخرین لحظه به خانواده خود نگفته است که قصد دارد داوطلب پروژه واکسن کروناویروس شود و حالا فزندان او فکر می‌کنند که «خیلی جالب است که پدرشان در حال انجام چنین کاری است». او در این خصوص افزود: «من فکر می‌کنم برای آن‌ها مهم است که یاد بگیرند که به عنوان یک عضو جامعه، باید به انجام هر کاری که می‌تواند ثمر بخش باشد، تن داد همانطور که ۴۴ نفر دیگر نیز تن به مشارکت در پروژه واکسن کروناویروس دادند. در واقع این فقط پدر آن‌ها نیست که در این جهان تلاش می‌کند تا دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کند».

هالر نیز اظهار امیدواری کرد که آنچه در کشور و جهان در حال رخ دادن است باعث شود تا همچون زنگی هشدار دهنده، بسیاری را از خواب غفلت بیدار کند. وی گفت: «این اپیدمی جهانی یک فرصت عالی برای ما است که از خواب بیدار شویم و کمی به فکر دیگران، نگران دیگران و آنچه در این زمان می‌گذرد باشیم و قدمی در این راه برداریم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها