کنعانی مقدم: برخی اصلاح‌طلبان اصولگرایی را دشمن خود می‌دانند

کد خبر: 1007375

فعال اصولگرا گفت: متاسفانه برخی از اصلاح‌طلبان به اصولگرا‌ها به چشم دشمن نگاه می‌کنند و همان قدر که آمریکا را دشمن می‌دانند اصولگرایان را هم دشمن می‌دانند.

کنعانی مقدم: برخی اصلاح‌طلبان اصولگرایی را دشمن خود می‌دانند

باشگاه خبرنگاران جوان: حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ، با اشاره به تغییر مواضع برخی از شخصیت‌های جریان اصلاحات در قبال حزب خود، گفت: در حقیقت یک مشی اصلاح طلبی وجود دارد و یک تفکر اصلاح طلبی که بسیاری از این افرادی که به دنبال جریان اصلاح طلبی بودند تغییر موضع داده اند.

او ادامه داد: برخی اوقات علت این است که آن افراد تفکر ایدئولوژیکی اصلاح طلبی را هم خوب درک نکرده بودند؛ برای مثال آقای زیباکلام نه اصلاح طلب ، نه مستقل و نه اصولگراست؛ بلکه او خودش است و به نظر می‌رسد که اگر هم مواضعی به نفع اصلاحات داشته به این خاطر بوده که خود را به آن‌ها نزدیک کند و یا حرف‌های اصلاحاتی که می‌گفته به این سبب بوده که مخاطب جلب کند؛ وگرنه معتقدم که او تفکر اصلاح طلبی و جریان اصلاحات را هم قبول ندارد.

کنعانی مقدم افزود: در مقاطع مختلف ما شاهد این بودیم که شخصیت‌های اصلاح طلبی که خیلی هم دو آتیشه بودند به محض اینکه اصلاحات از قدرت کنار رفت مشی آن‌ها هم تغییر پیدا کرد؛ زیرا آنها به دنبال این بودند که ماهیت خود را حفظ کنند و عمدتا احزاب اصلاح طلبی که با دولت اصلاحات روی کار آمدند بعد از اینکه اصلاح طلبی از قدرت کنار رفت تلاش کردند خود را اصلاح طلبی معرفی کنند که با دیگران متمایز است و الان هم شاهد این هستیم که بسیاری از اصلاح طلبان، سران اصلاحات را قبول ندارند و حرف از مواضعی می‌زنند که با مشی آن‌ها هم فاصله دارند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که بیشتر حرف قدرت است، زیرا تا زمانی که احزاب اصلاح طلب در قدرت هستند در تلاشند تا مواضع اصلاح طلبی خود را حفظ کنند، اما به محض اینکه از قدرت فاصله می‌گیرند منتقد این جریان می‌شوند.

دبیرکل حزب سبز گفت: مثلا آقای تاج زاده الان اصلاح طلبی را قبول ندارد و صحبت‌هایش ساختار شکنانه است. برای مثال آیا موسوی خوئینی‌ها اصلاح طلب است؟ اگر آری پس چرا مواضعی دارد که خیلی از سران اصلاحات هم آن را قبول ندارند.

فعال اصولگرا بیان کرد: در اصلاحات بسیاری افراد به اصلاح طلبی به عنوان یک رقیب سیاسی نگاه می‌کنند نه دشمن، ولی متاسفانه برخی از اصلاح طلبان به اصولگرا‌ها به چشم دشمن نگاه می‌کنند و همان قدر که آمریکا را دشمن می‌دانند، اصولگرایان را هم دشمن می‌دانند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها