باقری: سازش با اشغالگران، آتشفشان مقاومت را شعله‌ورتر خواهد ساخت

کد خبر: 1014966

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: هیچ چیزی نمی‌تواند حقوق ملت فلسطین را مخدوش کند و سازش با اشغالگران، آتشفشان مقاومت را شعله‌ورتر خواهد ساخت.

باقری: سازش با اشغالگران، آتشفشان مقاومت را شعله‌ورتر خواهد ساخت

خبرگزاری ایسنا: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «علی باقری»، معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه، با «ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی در تهران، دیدار و پیرامون مسائل حقوق بشری و به ویژه فلسطین گفتگو کرد.

باقری ضمن قدردانی از حضور نماینده جهاد اسلامی در مراسم بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار کرد: "مقاومت" حق ذاتی ملت فلسطین است و هیچ کس نمی‌تواند این حق را از فلسطینی‌ها سلب کند.

وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها برای حقوق بشر و حتی خودِ بشر هیچ ارزشی قائل نیستند، افزود: ناراحتی رئیس جمهور آمریکا این است که با وجود هزینه هفت هزار میلیارد دلاری در غرب آسیا، واشنگتن هیچ دستاوردی نداشته است، ولی برای او کشته شدن صد‌ها هزار انسان در فلسطین و عراق و افغانستان بواسطه سیاست‌ها و اقدام‌های متجاوزانه آمریکا هیچ اهمیتی ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد از رویکرد غرب در قبال فلسطین تصریح کرد: غرب با حمایت خود از رژیم صهیونیستی موجب شده یک ملت از همه حقوق خود حتی حق داشتن سرزمین، محروم شود.

وی افزود: حقوق ملت فلسطین، حقوق ذاتی آن‌ها است و هیچ چیزی نمی‌تواند این حقوق را مخدوش کند، از بین ببرد، به تاخیر بیاندازد و یا به فراموشی بسپارد؛ حتی چراغ سبز نشان دادن مخفی یا علنی به صهیونیست‌ها.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: بدون تردید خنجر سازش آتشفشان مقاومت را شعله‌ورتر خواهد ساخت.

معاون بین الملل قوه قضاییه، مرحوم رمضان عبدالله را رادمرد مبارزه با صهیونیسم و پشتوانه مستحکم برای ملت فلسطین خواند و اذعان داشت: ایشان یکی از جلوه‌های استیفای حقوق ملت فلسطین بود و در این راه، سال‌ها مبارزه و مجاهدت کرد.

در این دیدار، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با حضور در ستاد حقوق بشر، نشان بین‌المللی سردار سلیمانی را که در ششمین آیین بزرگداشت روز حقوق بشر و کرامت انسان به مرحوم رمضان عبدالله تعلق گرفته بود، دریافت کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تشکر از جمهوری اسلامی ایران و رئیس قوه قضاییه برای اهدای نشان ویژه سردار سلیمانی به دبیر کل پیشین جهاد اسلامی فلسطین گفت: حقوق بشر نباید به ابزاری برای سوءاستفاده استکبار جهانی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه هدف ما تحقق عدالت برای مردم دنیا فارغ از نژاد، رنگ و دین است، افزود: صهیونیسم پروژه‌ای ضدانسانی است و این پروژه بر اساس جنایت علیه بشریت بنا شده، چنان که «ایلان پایه»، مورخ و نویسنده سرشناس اسرائیلی در کتابش می‌نویسد تشکیل رژیم صهیونیستی یک جنایت علیه بشریت بود که پروژه آن از سوی برخی دولت‌های غربی از جمله انگلستان طراحی و اجرا شد.

ناصر ابوشریف با بیان اینکه رمضان عبدالله به خاطر مبارزه با اسرائیل و استقامت و پایداری در این راه، مستحق دریافت این نشان بود، اذعان کرد: این جایزه به حق به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شده چرا که ایشان سردمدار مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم و حامی همیشگی مستضعفین بود.

وی افزود: در آخرین دیداری که با سردار سلیمانی داشتیم، ایشان به ما گفتند امروز قدس و فلسطین، تقسیم کننده بهشت و جهنم است.

در این دیدار، ناصر ابوشریف، نامه رسمی تشکر و تقدیر زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بابت اهدای نشان ویژه سردار سلیمانی به دکتر رمضان عبدالله را نیز به دبیر ستاد حقوق بشر تقدیم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها