رئیس قوه قضائیه: وظایف سنگینی بر عهده ما قرار دارد

کد خبر: 837271

رئیس قوه قضائیه گفت: برخلاف آنچه دشمنان خارجی و جاهلان داخلی می‌گویند٬ مراجعه مردم به دستگاه قضا نشان دهنده اعتماد به قوه قضاییه است.

رئیس قوه قضائیه: وظایف سنگینی بر عهده ما قرار دارد
خبرگزاری مهر: آیت الله صادق آملی لاریجانی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، گفت: مسئولیت سنگینی را بر حسب قانون اساسی داریم و تلاش قوه قضاییه برای انجام همین مسئولیت‌ها است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که یک گام به طرف اجرای قوانین و نظارت و حسن اجرای قوانین برداریم و این پیشرفت است.

رئیس دستگاه قضا گفت: بحث احیای حقوق عامه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. سیر دستگاه قضایی به سمت کمال بوده است، گرچه با نقطه مد نظر امام فاصله داریم.

آملی به دیدار روز گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: مسائل مختلفی مطرح شد که مهم‌ترین آن‌ها بحث عدالت بود. امیدواریم اطلاع رسانی هنرمندانه اعتماد بیشتر مردم را جلب کند.

وی افزود: علاوه بر اینکه رجوع به دستگاه قضایی نشانگر اعتماد به قوه قضاییه است؛ معلوم می‌شود که مردم فکر می‌کنند می‌توانند احقاق حقوق کنند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: تلاش کنیم که اعتماد بیشتر شود. در سال ۹۶ حدود ۱۶ میلیون پرونده رسیدگی شده است که شاهد افزایش ۹۰۰ هزار پرونده نسبت به سال قبل بودیم.

وی اظهار کرد: نفس مراجعه فزاینده به قوه قضاییه نشانه اعتماد مردم به دستگاه قضایی است و برخلاف برخی سخنان که این را قبحی برای قوه قضاییه می‌دانند علاوه بر این رجوع به قوه قضاییه به علت حوادث حقوقی و جرایم خارج از اختیار قوه قضاییه است.

وی افزود: اگر واقعا اینطور باشد که برخی از دشمنان و متاسفانه برخی جاهلین و غافلین داخلی می‌گویند و مردم به قوه قضاییه اعتماد نداشتند پس مراجعه به دستگاه قضایی کار بیهوده و لغوی بود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: باید تلاش کنیم که اعتماد مردم هر روز بیشتر شود منتهی تاکید بر این است که نفس مراجعات وسیع مردم به دستگاه قضایی نشان دهنده اعتماد آنان است.

وی افزود: مراجعات مردم نشان دهنده این است که مردم برای استیفای حقوق خود به قوه قضاییه رجوع می‌کنند. در هر حال ما از اعتماد مردم استقبال می‌کنیم و از این اعتماد تشکر و تقدیر می‌کنیم و انشاالله به طرف عدالتی که قانون اساسی و امام راحل بر آن تأکید داشته و مورد عنایت مقام معظم رهبری است نزدیک‌تر شویم.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: درحسن اجرای قوانین تلاش می‌کنیم و همچنین در احیا حقوق عامه تلاش بیشتری می‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها