هشدار رئیسی به کانادا درباره تصرف اموال ایران

کد خبر: 954636

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئله رونق تولید نباید در حد شعار باشد و باید از تولید کنندگان و کارآفرینان حمایت قضایی و مالی کنیم.

هشدار رئیسی به کانادا درباره تصرف اموال ایران

باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: توصیه من به همه مسئولان عالی قضایی و افرادی که صدای بنده را می‌شنوند این است که بخشنامه‌ها و آیین نامه‌هایی که تدوین و ابلاغ می‌شوند را جدی بگیرند، زیرا این‌ها از قانون نشأت گرفته‌اند و قانون به ما حکم می‌کند که این وظایف را به نحو احسن اجرا کنیم.

او با بیان اینکه این بخشنامه‌ها برای حسن اجرای قانون هستند، افزود: آنچه که مورد تأکید است، اجرایی شدن این بخشنامه‌ها و آیین نامه‌هاست.

رئیس قوه قضاییه در رابطه با رونق تولید گفت: مسئله رونق تولید نباید در حد شعار باشد و حتما باید از تولید کنندگان و کار آفرینان حمایت قضایی، حقوقی، مالی و تسهیلاتی کنیم و سازمان‌های پولی کشور باید اولویت تسهیلات بانکی را به کارآفرین‌ها اختصاص دهند تا اتفاقی رخ دهد، حال اگر اتفاقی در تولید رخ ندهد، مسائلی تکرار می‌شود که برای مردم ملال آور است. تصرف اموال ایران توسط کانادا غیرقانونی است

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مورد تصرف غیر قانونی اموال ایران توسط کشور کانادا گفت: تمام افرادی که به قوانین و حقوق بین الملل آشنایی دارند، می‌دانند که این اقدام کشور کانادا غیر قانونی و خلاف میثاق‌های بین المللی است.

او تصریح کرد: از کشوری مانند کانادا که ادعای مدنیت و تمدن دارد و افرادی که ادعا اطلاعات حقوقی دارند، جای تعجب است که دست به کار کاملا غیر قانونی می‌زنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: دولت از طریق وزارت امور خارجه به کشور کانادا تذکر داده است که دست از این اقدامات بر دارد، زیرا این یک کار غیر قانونی است و ملت ایران بار‌ها نشان داده است که در هیچ امری زیر بار حرف زور نمی‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: اگر کشور کانادا دست از اقدامات غیر قانونی خود در خصوص مصادره اموال ایران بر ندارد، بخش بین الملل قوه قضاییه با همکاری وزارت امور خارجه کار مشترکی را در خصوص شناسایی اموال کشور کانادا در ایران آغاز می‌کند و نسبت به توقیف و مصادره آن‌ها از طریق مجامع بین المللی اقدام خواهد کرد. حتی اگر مجامع بین المللی تحت فشار مستکبران باشند، ما در این رابطه ساکت نخواهیم بود و حتما موضوع را به لحاظ حقوقی دنبال می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حقوق ملت ایران ضایع شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها