آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

کد خبر: 1007016

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: حجم آبی دریاچه ارومیه در میانگین درازمدت به میزان ۱۱.۷۹ درصد کاهش یافت.

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

خبرگزاری تسنیم: مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: حجم آبی دریاچه ارومیه در میانگین درازمدت به میزان ۱۱.۷۹ درصد کاهش یافت.

فرهاد سرخوش ، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه ارومیه 1271.58 است که نسبت به سال گذشته در این مدت، تراز کاهشی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته وسعت دریاچه ارومیه سه هزار و 87 کیلومترمربع بوده است تصریح کرد: هم اکنون وسعت آن به سه هزار و 16 کیلومتر مربع رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته از وسعت آن کم شده است.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، حجم آبی موجود دریاچه را 4.25 میلیاردمترمکعب عنوان کرد و گفت: در مشابه سال گذشته حجم آبی دریاچه ارومیه 4.59 بوده است.

بیشتر بخوانید

عملکرد دولت در احیای دریاچه ارومیه ضعیف بوده است/مسئولان نباید از احیای آن غفلت کنند

تداوم کاهش آب دریاچه ارومیه / تراز آب دریاچه به 1271.37 سانتی‌متر رسید

از گوشه و کنار آذربایجان ‌غربی|عملیات حفاری تونل انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه مردادماه پایان می‌یابد

وی بیان کرد: هم اینک حجم آبی دریاچه ارومیه در میانگین درازمدت به میزان11.79 درصد کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، اخیرا یکی از نمایندگان مجلس ارومیه با انتقاد از اینکه برخی طرح‌های احیای دریاچه ارومیه قابل قبول و برخی شکست خورده هستند اظهار داشت: در مجموع عملکرد هفت ساله دولت تدبیر و امید در احیای دریاچه ارومیه ضعیف بوده است.

برخی نمایندگان معتقد هستند که دولت نباید فریب حال خوش دریاچه ارومیه خورده و باید به احیای دریاچه ارومیه اهتمام ویژه داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها