کلانتری مدعی شد: وضعیت مطلوب امسال دریاچه ارومیه!

کد خبر: 1024882

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه میزان آب دریاچه ارومیه امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر از میزان پیش‌بینی شده است، مدعی شد: وضعیت دریاچه امسال مطلوب و امیدوارکننده است.

کلانتری مدعی شد: وضعیت مطلوب امسال دریاچه ارومیه!

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بدو ورود به ارومیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان آب دریاچه ارومیه امسال یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب بیشتر از میزان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: وضعیت دریاچه امسال مطلوب و امیدوارکننده است و با پایان طرح‌های مصوب و اجرایی ستاد احیا شاهد بهبود روز افزون این پیشرفت‌ها خواهیم بود.

کلانتری و نمایندگان دو استان آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی جهت بازدید از روند طرح‌های در حال اجرا و مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه در شهرستان ارومیه و پیرانشهر در این استان حضور یافته‌اند.

بازدید از سد کانی سیب در 16 کیلومتری جنوب شهر پیرانشهر، کارگاه سد کانی سیب، ارائه گزارش مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و مجری طرح آب زاب به دریاچه ارومیه، ورود به داخل تونل تا کیلومتر 12.50 جهت بازدید عینی از حفاری مکانیزه، بازدید از اقدامات مونتاژ دستگاه خروجی، بازدید از پرتال خروجی در محل جایگاه و کانال خروجی در محل سازه شوت، بازدید از رشکان ارومیه و جزایر موجود و مصاحبه خبری از برنامه‌های روز اول این سفر است.

در روز دوم بازدید از مجتمع راکد تفریحی و توریستی چیچست ارومیه در منطقه کشتیبان و گفت‌و‌گو در زمینه ظرفیت‌های گردشگری منطقه، بازدید از پل شهید کلانتری، بازدید از تپه ماسه‌های بادی منطقه جبل ارومیه و بادشکن‌های آن در دستورکار مسئولان قرار دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها