آلودگی هوای تهران از مازوت سوزی است؟

کد خبر: 1042775

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست استان تهران کارخانه‌های بزرگ تهران هیچ‌کدام مازوت نمی‌سوزانند. مازوت سوزی ربطی به آلودگی هوای تهران در شرایط فعلی ندارد.

آلودگی هوای تهران از مازوت سوزی است؟

خبرگزاری مهر: محمد رستگار معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست گفت: از اواسط پاییز شاهد کیفیت هوای نامطلوب و انباشت آلاینده‌ها در شهر تهران بودیم. شاخص آلودگی هوا در ۳ روز از عدد ۱۵۰ هم بالاتر رفته بود. در نتیجه شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه ایجاد شد. این شرایط در تابستان هم بود و ۲ روز در تابستان امسال شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه ثبت شد.

رستگار اظهار داشت: در این خصوص جلساتی برگزار شد و تصمیماتی اتخاذ شده که به دنبال کنترل آلاینده‌ها بود. محدودیت‌های ناشی از آلودگی هوا را کمیته اضطرار می‌گیرد. باید منتظر نتیجه جلسه کارگروه ویژه آلودگی هوا باشیم.

وی افزود: در خصوص آلودگی هوا تعاریفی وجود دارد که اگر کیفیت هوا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ باشد، شرایط اضطرار ایجاد می‌شود. وضعیت و کیفیت هوا آئین‌نامه‌ای دارد که در هر شرایط چه تصمیماتی اتخاذ شود. جلوگیری از تردد کامیون‌ها، محدودیت برای واحدهایی که دارای پتانسیل آلودگی هوا هستند و برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی از جمله این تصمیمات بود.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: استفاده بیش از اندازه گاز در منازل مسکونی یکی از عوامل افزایش آلاینده‌ها است و از مردم می‌خواهیم که با یک درجه صرفه‌جویی به کنترل آلودگی هوا کمک کنند. دستگاه‌های اجرایی استان موظف شدند که دمای ادارات را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند.

رستگار در پایان تأکید کرد: کارخانه‌های بزرگ تهران هیچ‌کدام مازوت نمی‌سوزانند. مازوت سوزی ربطی به آلودگی هوای تهران در شرایط فعلی ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها