بارش ناگهانی باران سنندجی‌ها را شوکه کرد

کد خبر: 145558

در بارشی ناگهانی آب گرفتگی شدیدی در معابر اصلی شهر سنندج ایجاد شد.

مهر: بارش شدید و ناگهانی باران در شهر سنندج باعث آب گرفتگی معابر این شهر شد و رفت و آمد وسائل نقلیه و مردم را نیز با مشکلات جدی مواجه کرد. در حالیکه بارش باران در سراسر استان کردستان از شب گذشته آغاز شده بود و اداره کل هواشناسی میزان بارندگی طی 24 ساعت اخیر را بالغ بر 15 میلیمتر عنوان کرد ولی در بارشی ناگهانی آب گرفتگی شدیدی در معابر اصلی شهر سنندج ایجاد شد.

بارش باران در حالی از ساعت 16 و 15 دقیقه بعد از ظهر در شهر سنندج آغاز شد که از صبح امروز هوای این شهر بر خلاف روزهای گذشته که سراسر مملو از گرد و غبار و ریزگردهای عربی بود، لطیف و دلپذیر بوده و شهروندان پس از روزها انتظار مزه بهار را لمس کردند ولی بارش ناگهانی و شدید همه را غافلگیر کرد و برای دقایقی مردم مجبور به ماندن در خانه های خود شدند.

بعداز ظهر امروز ناگهان بارش شدید باران در شهر سنندج آغاز شد و بسیاری از معابر به رودخانه ای از آب تبدیل شده و نه تنها تردد عابرین پیاده غیرممکن شد بلکه وسائل نقلیه نیز با مشکل تردد در معابر این شهر مواجه شدند و خیابان های مختلف شهر از جمله میدان آزادی، بلوار پاسداران، شهرک بهاران، کمربندی آبیدر، بلوار شبلی با آب گرفتگی شدیدی مواجه شدند.

میزان بارش ها در بخش های از شهر سنندج به شرایطی رسید که خیابانها برای لحظاتی مسدود شد و مردم مجبور شدند تا دقایقی را در انتظار فروکش کردن بارش ها و باز شدن معابر منتظر بمانند و البته همزمان با این مشکل بار دیگر معضل ترافیک در شهر خودنمایی کرد.

بارش باران شدید در سنندج بار دیگر بحث عدم جمع آوری آبهای سطحی در این شهر را یادآوری کرد که البته هر چند میزان بارش برای لحظاتی به حدی بود که امکان عبور آن از مسیرهای تعیین شده ناممکن بود ولی به نظر می رسد که وجود مکانیزمی برای مهار و ساماندهی آب های سطحی در مرکز کردستان یک نیاز لازم و ضروری است.

در حالی که طی چند سال اخیر و با تغییر و تحولات مدیریت حوزه شهری در کردستان، حرف از اجرای طرح جامع ساماندهی آبهای سطحی سنندج به میان می آید ولی تاکنون اقدام قابل توجهی در این راستا صورت نگرفته و با بارش کمترین میزان باران خیابان ها و معابر این شهر به رودخانه تبدیل می شوند.

قرار گرفتن شهر سنندج در پائین دست کوه آبیدر و ریزش بخشی از آب های سطحی دامنه ای این کوه به داخل شهر اجرایی کردن طرح ساماندهی آب های سطحی را بیش از پیش مهم جلوه گر می کند اما تاکنون و برغم وعده های مختلف اقدام قابل توجهی در این راستا صورت نگرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها