یوزپلنگ‌های توران خودنمایی کردند! +عکس

کد خبر: 755558

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک جمعیت یوزپلنگ در ذخیرگاه زیستکره توران خبر داد.

یوزپلنگ‌های توران خودنمایی کردند! +عکس

خبرگزاری میزان: عباسعلی دامنگیر گفت: در پایش نیروهای اجرایی پارک ملی توران (حوزه سرمحیط بانی دلبر) یک خانواده یوزپلنگ (یک مادر و دو توله) مستقیما توسط محیط بانان سختکوش منطقه رویت و به تصویر کشیده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به مشاهده مستقیم 14مورد از این گونه نادر و در خطر انقراض توسط محیط بانان این استان گفت: در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی که حفظ محیط زیست و زیستگاه های طبیعی حیات وحش وظیفه عمومی تلقی شده؛ ازهمه مردم ومسئولین درخواست می شود در حفاظت از زیستگاه ها و امنیت حضور این گونه با ارزش تلاش و کوشش داشته باشد.

یوزپلنگ‌های توران خودنمایی کردند! +عکس

دامنگیر ضمن بیان ویژگی ها و خصوصیات یوز پلنگ آسیایی تصریح کرد: این گونه جزء نادرترین‌ترین گربه‌ سانان جهان و ایران بوده که شدیدا در معرض خطر انقراض قراردارد و ایرانیان حافظان این گونه بسیار باارزش در کشور و جهان هستند. بر اساس آخرین نظرات کارشناسی، بهترین و اصلی ترین زیستگاه یوزپلنگ ایرانی ذخیره گاه زیستکره توران محسوب که مهمترین تهدیدات آن تخریب زیستگاه به لحاظ خشک سالی متوالی، دامداری عشایری با وجود سگ های گله، تلفات جاده ای، طرح های توسعه ای بی ضابطه و غیره است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان یاد آور شد: در حال حاضرمهم ترین موضوع جهت حفاظت از این گونه نادر و سمبل محیط زیستی کشور واستان، ایجادامنیت مستمر وبهینه سازی زیستگاه اصلی این گونه و اجرای طرح های توسعه ای همراه با ملاحظات زیست محیطی درذخیرگاه زیست کره پارک ملی توران است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها