مشاهده چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی در توران +عکس

کد خبر: 790829

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: طی پایش‌های صورت گرفته توسط یگان حفاظت پارک ملی توران درحوزه استحفاظی دلبر ذخیرگاه زیستکره توران، چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی مشاهده شد.

مشاهده چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی در توران +عکس
خبرگزاری میزان: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: طی پایش‌های صورت گرفته توسط یگان حفاظت پارک ملی توران درحوزه استحفاظی دلبر ذخیرگاه زیستکره توران، چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی مشاهده شد.
عباسعلی دامنگیر گفت: محیط بانان پارک ملی توران در محدوده شرقی پارک ملی توران موفق به مشاهده و تصویر برداری از چهار قلاده یوزپلنگ آسیایی شدند. وی گفت: مامورین حدود ۶ دقیقه نظاره گر این ۴ قلاده یوزپلنگ (یک قلاده مادر و ۳ قلاده توله) بودند و از آن‌ها نیز تصویربرداری کردند.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان در ادامه افزود: در ابتدا ماموران فقط ۳ قلاده توله یوز را را مشاهده کردند که سر و صورت آن‌ها خونی و نشان از تغذیه بر روی طعمه تازه شکار شده بودند و تصور بر این بوده که فقط همین ۳ قلاده بوده، ولی پس از فرار کردن و دور شدن این ۳ قلاده یک قلاده مادر را نیز جداگانه در ارتفاعات تپه ماهور‌های بالا دست مشاهده کردند. وی با بیان اینکه امسال ۱۴ مورد مشاهده یوز در توران با عکاسی ثبت شده است، گفت: در حال حاضر مهمترین موضوع برای حفاظت از این گونه نادر و سمبل محیط زیستی کشور، رفع چالش‌ها و تهدیدات تصادفات جاده‌ای با ایجاد کریدور سبز و بلامعارض نمودن مراتع داخل پارک ملی توران همراه با ایجاد امنیت مستمر و بهینه سازی زیستگاه اصلی این جاندار و رعایت ملاحظات زیست محیطی و توسعه پایدار در ذخیرگاه زیست کره توران است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها