گورخر‌های رهاسازی شده در پارک ملی کویر +تصاویر

کد خبر: 886231

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با تکذیب تمامی شایعات درباره فرار گورخر‌های منتقل شده به پارک ملی کویر، از رهاسازی این گورخر‌ها در این منطقه حفاظت شده خبر داد و آخرین وضعیت این گونه با ارزش حیات وحش را تشریح کرد.

گورخر‌های رهاسازی شده در پارک ملی کویر +تصاویر

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با تکذیب تمامی شایعات درباره فرار گورخر‌های منتقل شده به پارک ملی کویر، از رهاسازی این گورخر‌ها در این منطقه حفاظت شده خبر داد و آخرین وضعیت این گونه با ارزش حیات وحش را تشریح کرد.

عباسعلی دامنگیر اظهار داشت: گورخر‌های رهاسازی شده در پارک ملی کویر مرکزی از هر نظر در وضعیت مطلوب و پایدار قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه این گورخر‌ها که با هدف احیای مجدد در پارک ملی کویر به این منطقه منتقل شده‌اند؛ به منظور تطبیق با شرایط جدید از محدوده قرنطینه رهاسازی شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه براساس گزارش صبح امروز چهارشنبه دوم آبان‌ماه سال ۱۳۹۷ از پارک ملی کویر مرکزی، گور‌های رهاسازی شده در این پارک ملی در وضعیت خوبی قرار دارند عنوان کرد: حتی با وجود رهاسازی این گورخر‌ها از محدوده قرنطینه، این حیوانات با ارزش برای تعلیف به داخل محدوده قرنطینه آمده و پس از آن نیز دوباره به بیرون رفت‌وآمد می‌کنند.

وی با رد شایعات روز‌های اخیر مبنی بر فرار گورخر‌های ایرانی از محدوده قرنطینه عنوان کرد: شهروندان و علاقه‌مندان به حیات وحش و محیط زیست می‌بایست اخبار موثق را از منابع موثق خبری و رسانه‌ای دریافت کنند.

عکس‌های زیر از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ارسال شده است که آخرین وضعیت این گورخر‌ها را نشان می‌دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها